• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wonderproduct voor gepolijst metaal

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Hallo allemaal,

Ik ben een speciaal product tegengekomen en ik vraag me af wat dit is, hopelijk weten jullie raad :weetniet

Ik heb een setje 2-delige velgen met een gepolijste rand. Deze zijn bij de velgenboer binnen geweest om terug te polijsten tot een spiegelglans.
Deze heeft mij nu een wit vloeibaar product meegegeven in een potje zonder naam om deze randen te onderhouden.

Je moet het gewoon op het blank metaal wrijven, laten buffen en weer afnemen. Het is geen wax of sealant, het is een soort van polish met een heel lichte polijstkorrel.
Ik kan het product er echt dagen, zelfs weken op laten zitten en dan wrijft het er nog zonder enige moeite af. En dan glimt die als een tiet :-b
Je kan het ook er opsmeren dan bijvoorbeeld naar een meeting/treffen rijden en dan daar simpelweg eraf wrijven zonder problemen.

De velgenboer zelf zweert bij dit product, hij zegt dat zijn klanten met klassieke wagens met chrome velgen zelfs bij dit product zweren.

Ik mag ook geen meg's amp of pb ws gebruiken want dat is nadelig omdat deze producten de poriën van het blank metaal afsluiten.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want het is echt een geweldig product :ja
 
IbizaSigno;330363 zei:
Vraag het je banden/velgenboer :idee

+1, kan vanalles zijn, maar hoe weet jij dan wel dat het geen wax of sealent is :weetniet
En als het dat niet is, maakt het kennelijk alleen schoon zonder te beschermen
 
Elke velgenboer heeft zo zijn geheimen natuurlijk :-" daarom dat ik hoopte dat jullie dat zouden weten.

En nee het is geen belgom denk ik.
 
opelmark;330375 zei:
Waarschijnlijk heeft de bandenboer gewoon belgom in grootverpakking gekocht en schenkt hij het in kleine flesjes over, handel is handel.

Heb het gratis gekregen hoor, hoort allemaal bij de service :)^ maar het is natuurlijk wel iets extra's wat je bij anderen niet krijgt.

Belgom moet je naar mijn weten wel inwerken? Deze is gewoon aanbrengen als een wax.
 
Jeroenn;330383 zei:
Heb het gratis gekregen hoor, hoort allemaal bij de service :)^ maar het is natuurlijk wel iets extra's wat je bij anderen niet krijgt.

Belgom moet je naar mijn weten wel inwerken? Deze is gewoon aanbrengen als een wax en het product dan zelf laten inwerken, moet ik zelf niks meer aan doen behalve afnemen met een mf-doek.
 
Zomaar een gooi aangezien het ook wit is en net binnengekregen maar is het geen Mothers Mag & Aluminium polish?
 
Met alle respect Jeroen, maar dit wordt/ is denk ik vrij zinloos. Nu weet ik niet of je al gevraagd heb aan de betreffende meneer. Als de velgenboer zijn "geheim" niet prijs wil/kan/mag geven blijft het gissen en raden tot we een ons wegen.
 
Denk toch echt Belgom, dat is wit spul met polijstwerking en slaat inderdaad wit uit en neemt makkelijk af.
 
Koop gewoon alle mogelijke produkten die hetzelfde ruiken/eruit zien :D

Had jaren geleden ook een flesje van mijn Skoda-dealer gekregen waarop "superpolish" stond , nergens te vinden natuurlijk maar ach ik heb er wel 5 jaar m'n auto mee "gepolijst" rofl

( en toen vond ik dat ie ook erg zacht aanvoelde , ik weet nu wel beter )