• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wool pad gevonden

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hey,

overmorgen komt m'n vriend op bezoek met z'n XC90.
Nu heb ik de Flex bovengehaald die ik van m'n garagist altijd leen, nu vond ik in z'n bak met voorraad een wollen pad.

2ur9s3c.jpg


Is dit een goed idee om hem te gebruiken op de harde lak van volvo's?
of zou dit teveel hologrammen achterlaten?

Hoe kuis je zo'n pad en welke producten mag je hierop gebruiken?
 
Ik zou toch echt beginnen met een test spot voordat ik meteen met een wolletje zou beginnen. Wij hebben hier ook 2 volvo's staan: een V50: inizo op wol werkte daar. Een 9.40: mezzo op wit gaf een prachtig resultaat. Meten = weten, zou dus lekker beginnen met mezzo op wit/ oranje en kijken wat voor resultaat je krijgt, bevalt het niet? Dan opschalen qua combinatie waarin een wolletje je laatste opschaling is.
 
de andere pads die ik heb zijn de gele en blauwe van 3M.
Producten zijn de volledige 3M reeks en Chemical Guys Pro-Polish.

Misschien best beginnen met minste cutting en indien nodig opbouwen?

OP deze flex welke pads zou ik best een zelf bestellen?
 
Als je met het wolletje op de rotary gaat knallen moet je erg zorgvuldig afbouwen!!
zou eerst een goede test spot maken. Zelfs een blinde ziet hologrammen die je met zo'n wolletje kan maken!
Dus tijdens het afbouwen erg goed opletten!

Je kan allerlei pads bestellen. De een zweert bij CCS pads en de ander bij de kompressor pads. laatstgenoemde zijn iets moeilijker uit te lijnen op je backingplate, dit is bij een rotary minder fijn.
Ik heb ze beiden en gebruik ze allebei, o.a. op rotary. Maar het gebruik verschilt per auto..
 
Altijd inderdaad beginnen met een pad en middel met een lage cutting factor en dan constant per test spot bekijken welk resultaat je boekt. Waarom zou je met een product wat een gigantische hoge cutting factor en met een wolletje gaan polijsten terwijl je met een lage variant van beiden ook goed uit de benen kan? Buiten het feit om dat het je een hoop tijd scheelt is het uiteraard ook een stuk beter voor je lak... Hou je nog wat over voor de toekomst ;).

Ik zweer zelf bij de monello pads. Ik heb pads van Smartwax en van Monello en vind die van Monello gewoon comfortabeler werken. Ik heb zelf verder geen ervaring met pads van 3M.
 
Ik zou niet te gek doen met die woolpad. Ik heb daar nogal nare beginnerservaringen mee, gelukkig op mijn eigen wagen, allé, op die van mijn vrouw...
 
Je kunt op mijn S60 zelfs met wolletje op een rotary behoorlijk tekeer gaan voor je 'm volzet met hologrammen (al vind ik misschien al snel dat je 'tekeer gaat' met een rotary). Maar als er eenmaal hologrammen inzitten had ik eigenlijk mezzo op oranje nodig om die er vlotjes weer uit te krijgen. De lak is echt bikkelhard, behoorlijk gortiger dan wat ik tot nu toe op bijvoorbeeld VAG-producten tegenkwam.

Maar maak wel een goeie testspot, 't kan altijd meevallen.
 
Het lukte om een degelijke correctie te krijgen met de 3M gele pad en 3M perfect-it.
Show-off volgt nog, maar met dit paasweekend weinig tijd om het direct te posten