• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

yester - 320d touring e91

yester

Detailing trainee
20 aug 2009
11
47
Na enige jaren van afwezigheid, ben ik afgelopen weken weer begonnen me verder te verdiepen in de wereld van 'detailling' en heb zodoende weer diverse topics op dit geweldige forum gelezen om zo kennis op te doen om beter resultaat te bereiken.
Door het vele lezen kwam ik erachter dat ik mijn collectie poetsspullen wel wat kon uitbreiden, dus de nieuwe bestelling is inmiddels ook weer geplaatst bij carclean en kan ik de komende dagen weer lekker aan het werk :)

Een bmw e91 320d touring van eind 2006 is de auto waar ik nu aan ga werken.
Een paar maanden terug heb ik deze een snelle beurt gegeven; goed gewassen, ontvet, vervolgens in de zaino aio en de zaino z-8 grand finale seal.
Ik heb de indruk dat de beading nog wel aardig is (zie foto's)

Nu vind ik het toch tijd om de auto een grote detailing beurt te geven, hij zit onder de gebruikskrasjes en de koplampen zijn wat dof geworden.
Daarnaast wil ik aandacht geven aan het interieur. Opzich zit het er nog allemaal netjes uit, maar het leer van de stoelen verdienen met name aandacht.
Het lijkt alsof de porieen van het leer zijn gaan openstaan en dat hoort volgens mij niet.

De planning
Vanavond na 5en ben ik begonnen met het wassen en kleien en rond 8 uur was ik er mee klaar
morgen handmatig polishen (hoop dat ik de krassen wegkrijg) en zie wel hoe ver ik kom.

De eerste foto's, helaas niet veel, vergeet ze steeds te maken :)

het uitgangspunt
20130717_165655.jpg


eerst de auto grondig afspoelen
bij gebrek aan een bug remover (komt morgen pas) spray ik alle viezigheid in met een 1:10 mengel van water en meg nxt
Met het 2 emmersysteem, washmit en meg nxt shampoo, was ik de auto

wassen
20130904_180040.jpg

De zaino z-aio heb ik in april of mei aangebracht, ik heb het idee dat het nog steeds z'n werkt doet want de beading lijkt nog redelijk (toch?)

de vieze velgen
20130904_174718.jpg

De banden in de pb apc gezet en de velgen in de bilberry.
Even laten weken en vervolgens met zachteborstel, kwast en een blauwe washandschoen van de zeeman(goed goedkoop ding voor dit werk!) de boel schoongemaakt.
Morgen komen de wheelwollies (en iron-x) dus dan kan ik ook wat beter het binnenste van de velg doen denk ik.
De velgen heb ik ook alvast goed gekleid.

koplamp met krassen en steenslag
20130904_175012.jpg


De koplampen goed gekleid, kwam wel wat zooi vanaf, maar ik heb er een hard hoofd in dat ik handmatig het kunstof helderder ga krijgen.
Helaas heb ik nog geen dap en ook gezien de weg te werken krassen (zie hieronder) is dat denk ik een behoorlijk gemis...


krassen motorkap
20130904_174913.jpg

vogelpoep met verkeerde doek weggehaald...
Krassen zijn niet heel diep.

krassen zijkant
20130904_174849.jpg

Heeft iemand uit de buurt met een dap misschien zin om met deze leuke krassen te helpen? :)

kleinen
20130904_194801.jpg

auto helemaal gekleid, heb nog nooit zoveel vuiligheid gehad!
de lak voelt wel weer lekker glad

more to come...
 
Wittereus;340612 zei:
Mooie wagen om aan te werken:heart_eyes:

Maar je zet teveel kracht op de klei; deze mag niet zo rafelen als op de foto.:rules

hmm ja zou best kunnen idd, dank je. Het kan ook zijn dat er teveel shampoo in de klei is gaan zitten misschien.


De nieuwe spullen van carclean (en een paar cg geurtjes zoals new car smell) zijn ook binnengekomen, tis alleen een beetje warm buiten nu :)

20130905_170858.jpg
 
Goed bezig maar ik denk niet dat je handmatig alles weg zult krijgen, beter wordt het zowieso!
Succes en ik ga ook niet aan de gang hoor met dat warme weer nu ;)
Morgen wordt het beter poetsweer hier hoorde ik.
 
IbizaSigno;340611 zei:
Goed bezig! :cool: Wel een enorm oppervlak om met de hand te gaan doen. Succes.

ja best wel, gelukkig een panoramadak, dat scheelt weer een stukje :)

Heb laatst de 740d van m'n vader gedaan, dát is pas een oppervlakte... :party:

20130724_185213.jpg