• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelfbouw sun gun

Die goedkope schroefboormachientjes zijn allemaal even waardeloos, ongeacht van welk merk ze ook zijn.
Heb er zo een 4tal versleten op enkele jaren tijd, daarna eens dieper in de beugel getast en een makita 18v gekocht en die blijft het vlekkeloos doen en bied dubbel zoveel power als een Black&Decker of Bosch (groen) toestel van 18v.


Ik heb nog een Black&Decker liggen van 12v waarvan de batterijen (2stuks) nog wel werken maar de boorkop versleten is, na het zien van deze "doe het zelf" klusjes ga ik me deze week ook eens toeleggen om zoiets te bouwen.
Lijkt me nog vrij makkelijk om te maken.
 
en er is niemand zo euhm... fout als ik om de accu zelf te verzwaren?
openhalen, bestaat 99% uit gewone oplaadbare batterijen, deze in serie zetten(solderen aan elkaar)
en je hebt een accu van 1.2,2.4,3.6,4.8,6,7.2,8.4, voltage... aangezien je altijd uitbreid met 1.2(standaard voltage oplaadbare batterij)
 
Bartezzz zei:
je kunt even bij C*nrad, nieuwe accu cellen bestellen en in je accu-pack solderen :)
nog meer gehobby! :D

Acc_Focus zei:
en er is niemand zo euhm... fout als ik om de accu zelf te verzwaren?
openhalen, bestaat 99% uit gewone oplaadbare batterijen, deze in serie zetten(solderen aan elkaar)
en je hebt een accu van 1.2,2.4,3.6,4.8,6,7.2,8.4, voltage... aangezien je altijd uitbreid met 1.2(standaard voltage oplaadbare batterij)

dat zei ik dus ook.
accu cellen @ conrad oid. zijn er ook van 1.3 of 1.4 volt. dus dan kun je wel voltage bereiken.
lampje wil graag 12volt.
 
Ahum Bartezz en Acc_Focus, mijn technische kennis beperkt zich tot het steken van een stekker in het stopcontact, en jullie willen mij aan de gang zetten met solderen van oplaadbare cellen??
 
Benieuwd hoe lang de accu mee gaat, de sungun accu is binnen een scheet leeg.
 
BlackPassat zei:
mijn technische kennis beperkt zich tot het steken van een stekker in het stopcontact,.....
euhm.... owkee..... ook aangenaam kennismaken :party:
en binnen een scheet leeg? is dat dan zo een bierprot van een seconde of 30? of een vluggertje(de welbekende wwhhhhhieeeeeet :p )
 
@Dibbuz,

De accu gaat bij deze ook niet lang mee, n.l 15 minuutjes (continue gebruik) en dan gaat het licht hard dimmen. De accu heeft nog maar 1 volledige oplaad cyclus gehad dus ik denk dat het nog wel iets beter word, maar het zal niet opeens een uur worden denk ik. Wel is de duur afhankelijk van welke accutool/accu er gebruikt word, deze accu heeft maar 1,3Ah dus is dus snel leeg.
Btw geen problemen gehad met oververhitting, er ging in iedergeval niks smelten ,^^
 
Ik heb me ook zo een homemade Sun Gun gemaakt.
Black & Decker 14.4V accu machientje dat ik nog had liggen, maar waarvan de boorkop overleden was.
Het ding dus nu een 2de leven gegeven, en werkt goed.
Geen aanpassingen binnenin moeten doen, het lampje past perfect tussen 2 ringen die ook de boorkop vastklemde.
Enkel draadjes aan elkaar hoeven solderen en krimpkousje rond.
Koffer had ik nog, 2de batterij zat al standaard bij het toestel dus dat is mooi meegenomen.
33f7pqo.jpg

r8s02o.jpg

10s87kw.jpg

9jgk5f.jpg

Nu enkel nog een zoeken achter het geschikte lampje zoals de Sun Gun, want ik heb het gewoon getest met een 12v spot die hier nog lag.
 
Mooi ding zo!

je mag je wasbak wel eens polijsten, flinke bak swirls........... :-"

Wat betreft accu's: Ebay.de, heel veel accupacks voor specifieke accu's. Dit zijn dus voorgevormde accucellen waarmee je je kappotte cellen kunt vervangen in je oude accupack.
Dus nieuwe cellen in de oude omhulsels maken, kun je gewoon zelf doen als je een beetje handig bent.

http://stores.ebay.de/Akkus-Ladetechnik-Zellentausch?_trksid=p4340.l2563
 
Gaat dit ook werken met een 18V boormachine?
Of kan ik beter voor een 12V accu gaan met meet Ah's?
 
Laatst bewerkt door een moderator: