• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelfde auto maar andere kleur.. andere producten?

MTyn

Detailing guru
29 aug 2010
531
150
Hallo allemaal,

Na ruim 321000km en 13 jaar afscheid moeten nemen van mijn donkerblauwe Corolla.
Staat dus een ´nieuwe´ voor de deur, precies dezelfde. Alleen mét airco en een andere kleur. :ja

Deze is vorige maand volledig overgespoten in de originele kleur en volgens de spuiter was het een erg transparante kleur. Er is dus ook een goede 4 liter lak in totaal op gegaan..

Ik vroeg me af welke glaze op deze kleur het bete uikomt : PB Black Hole of White Diamond?

Alvast bedankt!!
 
MTyn zei:
Hallo allemaal,

Na ruim 321000km en 13 jaar afscheid moeten nemen van mijn donkerblauwe Corolla.
Staat dus een ´nieuwe´ voor de deur, precies dezelfde. Alleen mét airco en een andere kleur. :ja

Deze is vorige maand volledig overgespoten in de originele kleur en volgens de spuiter was het een erg transparante kleur. Er is dus ook een goede 4 liter lak in totaal op gegaan..

Ik vroeg me af welke glaze op deze kleur het bete uikomt : PB Black Hole of White Diamond?

Alvast bedankt!!



;)
 
Heel scherp zuidwest10, de Azev C velgen komen zelfs nog uit het gulden tijdperk!

@petrol : Kan je iets duidelijker zijn? snap je ´antwoord´ niet helemaal..
 
Haha, een echte kenner lees ik. :) Helemaal met je eens!! Vergeet de Azev A niet, is ook een echte klassieker.

Vind dat een auto altijd wielen uit diezelfde periode moet hebben.
En ook niet te groot, doet me anders zo denken aan een Majorette speelgoedautootje..
 
ik zou voor de Black Hole gaan.


ik denk dat Petrol bedoelde:
heel verhaal, maar de uiteindelijke vraag is heel kort: WD of BH op een blauwe auto?
 
Ik zou voor de Poorboys World Black Hole gaan.

Deze geeft de lak een donkere tint.

Ooit eens Autoglym SRP (vullend vermogen testen) en BH op een blauwe (volgens mij dezelfde kleur) lak gedaan en de lak werd een tint donkerder.

mazda629.jpg


SRP
mazda630.jpg


Black Hole
mazda631.jpg


0bccb7f1.jpg
 
Ok thanks. Ja, had idd korter kunnen zijn.
Polijsten doen we voorlopig toch nog even niet, vandaar maar enkel de glaze vraag.

Weet niet of ik wel een iets donkerdere tint wil.. misschien maar voorzichtig eens testen.
 
Ik zou bij deze kleur lak ook voor de PB Black Hole gaan. Ik denk dat het een mooie combinatie bij deze lak is.

Doe je alleen de Black Hole erop en daarna geen sealant of wax?
Mocht dat zo zijn, dan is na de eerste regenbui de Black Hole al weer weg.
Zou zeker toppen met een sealant en/of wax.

Mooie auto trouwens.