• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zichtbaar verschil rode/blauwe/gouden pad

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Is er echt zichtbaar verschil (in het eindresultaat) tussen het gebruik van een rode of een blauwe of zelfs een gouden (in dat geval compressor) pad voor de laatste stap (wax/sealant).

Heb de laatste keer (in september) een rode 5,5 inch pad gebruik voor de laatste stap (EX-P) met de DAP. Ik heb toen ook een rode handpad voor de kleiner delen gebruikt. Zou ik verschil zien als ik (om welke reden dan ook) de volgende keer een rode machine pad gebruik en daarnaast een gouden handpad?
 
Ik heb dezelfde ervaring als Bart: geen merkbaar verschil in resultaat, echter de pads zijn duideljk anders. De gouden pad is zachger en compacter qua structuur. Ik vind ze lekker werken.
 
ik dacht dat blauw en rood eigenlijk dezelfde pads zijn (zelfde foam, zelfde structuur, zelfde doel, andere kleur), en dat met name de gouden een stuk zachter is en nog fijner afwerkt.