• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zieke stelt zich voor

Zieke

Detailing addict
29 sep 2009
72
55
43
Hoi liefhebbers van mooie spullen,

Mijn naam is Sander en ik woon in het mooie....mhhhh prettige Apeldoorn.
Vroegah (van mijn 12e tot 20e) poetste ik als bijbaantje regelmatig auto's bij handelaren hier in de omgeving. Dat was niet op hoogstaand niveau. Gewoon met een doek, Commadant en een flesje wax.

De laatste tijd heb ik me zitten verdiepen op dit forum en ik ben voornemens een DAP500 aan te schaffen. Daarnaast wil ik ook de goede spulletjes hebben om de auto's te poetsen. Ik zoek heel bewust naar een goede prijs kwaliteit verhouding, dus het hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar wel gewoon goed spul.

Zelf heb ik recent een BMW 318 CI van 2001 aangeschaft (Orientblauw met.) en mijn vrouw heeft een Renault Twingo uit 93 in die lekkere uni mintgroene kleur. Beide auto's zijn toe aan een goede poetsbeurt. En met name mijn BMW heeft ontzettend veel van die wasstraat krasjes.

Als ik meer duidelijkheid heb over de producten die ik nodig heb zal ik de spullen bestellen en ga ik wel wat vorderingen posten.
Mochten mensen sugesties hebben, dan hoor ik het graag.

Grtz Sander

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Inmiddels al een M spoilerlipje gemonteerd + witte knipperlichtjes rondom :D

3992016617_b7cbd423b4_b.jpg

Zie hier een recente pic
 
Welkom ;)
Tja, suggesties...iedereen heeft zowat z'n eigen voorkeur.
Ik gebruik het meeste van Poorboy's World; kijk maar eens rond op het forum: een schat aan informatie :ja
 
Ik heb inderdaad al veel gelezen, weet iemand ook een topic waar je een duidelijk stappenplan kunt vinden?
En wat zijn een beetje merken waar je veel kwaliteit voor een redelijke prijs krijgt?

Grtz Zieke
 
Thanks voor de reacties.

Ik denk dat ik in eerste instantie ga voor de:
- DAP500 kit V2 CCS Starterspakket
- Race Glaze - Wash & Wax Kit

Dan moet ik toch een flink eind kunnen komen?

Grtz Zieke
 
welkom..

de raceglaze wash/wax kit is prima.
dap kit ook
vergeet alleen niet een stuk klei en een claylube aan te schaffen (bijvoorbeeld: deze)
helaas is die even uit verkocht..

ik gebruik deze combi : deze klei met deze lube

en stiekem bevalt me die beter als de mothers ( de poorboy's is iets harder)
 
Als je toch een DAP wilt aanschaffen, koop dan meteen de Monello DAP variant. Monello is huismerk van Carclean, maar wordt gemaakt bij de meest gerespecteerde polijstmiddelen fabrikant van de wereld, dus dan heb je top kwaliteit voor een bijzonder acceptabele prijs.
En het klei-kitje van hierboven moet je zeker ook aanschaffen, want dat zal het resultaat alleen maar positief beinvloeden.
Succes,
Aficior
 
P.s. bij het afrekenen wordt er gevraagd naar een eventuele actiecode. Is er nog een lopende actie waar ik gebruik van kan maken?

Grtz Zieke
 
Een huidige actiecode is mij niet bekend.
M.b.t. de vraag over de Monello. Poorboysworld wordt hier allom geroemd vanwege het feit dat het zowel met de hand als machinaal is te gebruiken. Maar grote voordeel van Poorboysworld is dat het ook in de zon aangebracht kan worden.
Monello is net als de meerste merken gevoeliger voor zonlicht, maar hoeft zeker niet in het donker opgebracht te worden. Grote voordeel van Monello is dat het bijzonder mooi finished (eindresultaat oplevert) en dat het ook zeer goed overweg kan met zeer harde laksoorten zoals de Duitsers die gebruiken.
Typ bovenin maar eens in het zekveld de kreet Monello in en je komt vermoedelijk zonder uitzondering positieve reacties tegen.
 
Welkom! Ik ben het eens met Aficior: ga machinaal en gebruik de Monello-producten (=Menzerna). Clay kit erbij (bijv Poorboys icm Spray&Wipe), trim restorer, wheel wax, tyre gel, detail brushes, Brinkmann lamp, heel veel doeken, voldoende pads, velgen borstel, ramenreiniger, enz enz. Je snapt: eenmaal begonnen is er geen weg meer terug :D

In ieder geval veel succes en plezier hier. Je moet zelf even zoeken, maar ik kan me herinneren op dit forum volgens mij een detailing job van een dergelijk groene Twingo ( een zwarte sowieso) gezien te hebben.
 
Pffffff.......inmiddels al een bestelling van bijna 300 euro klaar staan in de shop (inclusief de DAP500 kit met Manello).......wat een geld. Durf bijna niet op afrekenen te drukken haha.

Grtz Zieke
 
Welkom!

En €300,- is idd een heleboel geld, maar je Dap is een eenmalige uitgave, en de meeste andere producten gaan bij correct gebruik echt lang mee.

En daarbij, het resultaat is ook wat waard!
 
Nou de bestelling is gedaan en betaald, dus ben benieuwd.
ben voor de DAPkit met Manello producten gegaan. Daarnaast nog het een en ander van met name Poorboy's besteld.

Grtz Zieke