• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zieke zijn projectjes

Zieke

Detailing addict
29 sep 2009
72
55
43
Het is vanuit mijn kant een flinke tijd stil geweest, maar omdat het mooie weer de poets/detail kriebels in mij oproept toch maar een eigen project topic begonnen.
Waarom? Omdat ik het leuk vind om al mijn poetsuurtjes in 1 topic samen te vatten. In het verleden heb ik hier al een keer een volledig verslag geplaatst van mijn toenmalige 3 serie coupe. die heb ik 1,5 jaar geleden vervangen door een A4 (B6) 1.9 TDI en deze is inmiddels weer ingeruild (samen met de bijna 20 jaar oude Twingo van mijn vrouw) op een leuke Toyota Aygo Sport. Zelf hoop ik met een week of 2 mijn nieuwe Seat Ibiza ST 1.2 tdi te ontvangen. Beide auto's zijn lekker zwart :)

Gisteren heb ik de Aygo een flinke wasbeurt gegeven en ondanks een (beperkt) aantal lakdefecten wegens tijdsdruk gekozen om de auto te verwennen met PB Blackhole en DoDo Juice Blue Velvet Hard Wax. Daarnaast de ruiten schoongemaakt met de glasreiniger van Meg's en het interieur gedaan met PB natural. De velgen zijn schoongemaakt met Iron X en de bandjes in de dressing met het spul van Meg's. De pads en doeken zijn van alles door elkaar geweest. De wax heb ik afgenomen met de DoDo Fantastic Fur en dat is echt een geweldige doek wat mij betreft.

In het kader van "foto's zeggen meer dan woorden".

Aygo lekker vies:
5523389589_da460c4275_z.jpg


Lakdefecten (het viel me mee, dit is ongeveer het ergste):
5523977236_1a8c81fdd6_z.jpg


Lekker foamen:
5523346791_cbbac0e25e_z.jpg


Iron X (eerste keer gebruikt, echt GEweldig spul!):
5523340881_fbc5e03664_z.jpg


Aygo lekker in de glans:
5523971146_9f681d8984_z.jpg


Andere kant:
5523968068_6a9d6f5df0_z.jpg


Aantal reflectieshots:
5523964080_e8f1b5c188_z.jpg


5523382285_26a8b1cf19_z.jpg


5523941068_946e87240b_z.jpg


5523358411_bff4aa206b_z.jpg


En dit vind ik zelf het mooiste shot!
5523944488_cc7e9431a8_z.jpg


En nog een collectieshotje:
5523347997_cb4db38376_z.jpg



Binnenkort wil ik de Aygo een keer een volledige "beurt" geven. Ook mijn Seat die nieuwe geleverd gaat worden wil ik onderwerpen aan de DAP500 en eventueel PRO900 (even oefenen nog).
Daarnaast wellicht nog wel wat projectjes voor vrienden en kennissen.

Veel kijk en leesplezier!!!

Grtz Sander
 
leuk topic!

de aygo staat er ook weer erg strak bij!

vraagje, heb je voor de iron-x nog een velgenreiniger gebruikt?
of heb je de iron-x als velgenreiniger gebruikt?
 
Bartezzz zei:
leuk topic!

de aygo staat er ook weer erg strak bij!

vraagje, heb je voor de iron-x nog een velgenreiniger gebruikt?
of heb je de iron-x als velgenreiniger gebruikt?

Alleen Iron X gebruikt, maar de velgen hadden alleen maar 2 weekjes vervuiling opgelopen, dus dat viel reuze mee.

Bij hevige vervuiling zou ik eerst even een velgenreiniger gebruiken, maar dat was nu niet nodig.

Grtz Sander
 
picasso zei:
Prachtig , wat kan zwart toch mooi blinken . 8-())

Zwart is inderdaad een dankbare kleur.
Hoewel ik heel donkerblauw tot nu toe de mooiste kleur vind om in de wax te zetten.
Gaat vaak van een grauwe kleur naar een diepe bijna zwart kleur :)

Grtz Zieke
 
Tijdje geleden ook mijn nieuwe Seat Ibiza Ecomotive kort onder handen genomen. Het is geen volledig plan geweest vanwege de tijd (finale niet gedaan), maar dat ga ik binnen kort nog wel een keertje doen. Daarnaast heb ik 2 weken na deze "poetsbeurt" de auto voorzien van een extra laagje Dodo's Purple Haze bovenop de Blue Velvet. Super beading!

Target:
2011 Seat Ibiza ST 1.2 tdi E-Ecomotive

Kleur:
Magic Black

Exterieur:
- Wassen: The Bone | Born 2 be Bild | 2 emmers | Fome Autobrite | Delerium
- Velgen: Dodo Supernatural fingermit | Ultrasafe Wheelbrush | PB Wheelsealant | PB mf doek
- Banden: APC 1/10 | Mothers Tire Brush | Meg's Gold Class Endurance
- Kleien: PB Clay | Dodo Born Slippy | PB MF doek
- Polijsten: DAP 500 | Oranje kompressor pad | Monello Mezzo | Fantastic Fur
- Glazen: DAP 500 | PB Black Hole | Zwarte pad | Fantastic Fur
- Sealen: PB EX-P | Meg's MF pad | PB MF doek
- Wax: Dodo Blue Velvet | Meg's MF pad | Fantastic Fur
- Wax: Na 2 weken een extra laagje Dodo Purple Haze

Interieur:
- Plastic delen: PB Natural Look
- Leder: PB Leather stuff
- Stofzuiger

Interieur:
photoapr16170614.jpg


Stoelen:
photoapr16170644.jpg


De auto:
photoapr01142229.jpg


In de foam en reeds voorzien van een FR grill:
photoapr16153308.jpg


Best wel vieze klei voor een nieuwe auto...Kwam overigens niet veel vanaf, want dit is alles van de gehele auto:
photoapr17104128.jpg


In de tape:
photoapr17140610.jpg


Matige glans op de auto, ondanks nieuwe lak:
photoapr17111955.jpg


De Blue Velvet:
photoapr17145020.jpg


Nogmaals de Blue Velvet:
photoapr17145145.jpg


Behoorlijke reflectie:
photoapr17145105d.jpg


Nog meer reflectie:
photoapr17140637.jpg


Reflectie op het dak :):
photoapr17145205.jpg


Resultaat exterieur:
photoapr17150356.jpg


Wat beading tijdens het afspuiten:
photomei08112131.jpg


Nog eentje:
photomei08103048.jpg


Dat was het weer! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Tamer, bij mij wel, maar ze zijn erg groot, dus even een nieuwe poging. Over een half uurtje hoop ik dat ze goed zichtbaar zijn.

UPDATE: de foto's zouden nu moeten werken :)

Grtz Sander
 
Vandaag maar weer eens met de Aygo van Sas aan de slag gegaan. Voor de laatste keer gewassen en een wax aangebracht. Voor het laatst in de zin, dat de volgende keer een full-detail zal worden. Er zitten inmiddels teveel steenslagputjes en krasjes in de lak, dus dat gaat storen.

Omdat ik erg benieuwd was naar de Collonite 915 wax wilde ik deze gaan aanschaffen bij CC. Ik kon onlangs echter een bijna nieuw blikje overnemen van Emillio, dus dat was snel geregeld. Deze wax heb ik vandaag dus ook aangebracht en ik moet zeggen dat ik hem erg makkelijk te verwerken vond. Ik maakte me nogal zorgen daarover na alle verhalen op het forum, maar kan niet anders zeggen dat ik het een fijne wax vind. Ik heb uit voorzorg wel per paneel de wax opgebracht en verwijdert.

Op de Aygo zat een laagje Dodo Juice Blue Velvet van een maand of 2,5 oud en die deed niet veel goeds meer. Tot op heden ben ik nog niet echt onder de indruk van de Blue Velvet.

Beading 2,5 maand oude Blue Velvet (auto heeft ongeveer 200km gereden in die tijd):
photojun05154237.jpg


De glans en reflectie van de 915 zijn in mijn ogen geweldig. Het geeft een meer "natte" look ten opzichte van de Blue Velvet. Hier een piccie van de helft al gedaan en de andere helft die staat te curen:
photojun05161934.jpg


Reflectieshotjes van het dak:
photojun05165714.jpg


photojun05165741.jpg


Nog 2 reflectieshotjes van de zijkant:
photojun05171057.jpg


photojun05171120.jpg


Dit was hem weer voor vandaag! Ik ben benieuwd naar de standtijd en beading/sheeting!!!!

Grtz Sander
 
volvo-for-life zei:
oplettend oog ziet alles he .... de trottoirtegels kwamen me bekend voor ... woon zelf in de maten

Haha. Zijn inderdaad opvallende tegels. De maten heb ik ook ooit gewoond (van 0/12 jaar). Poortersveld.

Gr. Sander
 
De Seat Ibiza heeft na 3 maanden al het veld moeten ruimen...

Waarom???? 1.2 tdi...

Dus nu maar een mooie 325D van 2007 aangeschaft. Niet goedkoop om te rijden, wel lekker!!!

Foto bij aankoop:
bmw325dzijkant.jpg


Setje mooie wielen gekocht (Style 216 voor de liefhebber):
photojun17213642.jpg


Uiteraard even Iron-X'en en wheelsealant erop...
photojun18153302.jpg


Piccies na montage:
photojun18190937.jpg


photojun18191019.jpg


Grtz Zieke