• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn deze pads nog te gebruiken?

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Door het gebruik slijten machinepads natuurlijk ook. Daarom de vraag of de pads op onderstaande foto´s nog te gebruiken zijn? Ik ben zelf bang van niet

Beide pads heb ik gebruikt om een afklopbak van mijn espressomachine te polijsten (het is een schande hoe de fabrikant de bak had afgeleverd. het leek wel mistig in het polijstwerk)

De witte pad gebruikt met All Metal Polish op roestvrijstaal. Het zwart is denk ik de oxide die ik heb afgepoetst verder zie je een wat beschadigde struktiuur rond de nopjes (Klik voor vergroting)

th_81972_wit_kopie_122_401lo.jpg



De groene pad gebruikt met PB Professional polis op de zelfde afklopbak. Als je goed kijkt zie je dat vooral rondom de gaatjes het pad "rul" is geworden. Het voelt echter niet hard aan (klik voor vergrotin)

th_81974_Groen_kopie_122_530lo.jpg


Alvast bedankt voor het deskundig advies
 
Qua structuur maakt het niet uit. Ik weet alleen niet of ik pas waarmee ik metaal gedaan heb ook weer lak zou doen.
De groene lijkt me nog wel te gebruiken.
 
Die witte houd ik denk ik gewoon voor RVS i.c.m. AMP.

Die groene lijkt mij ook nog ok ondanks het rulle oppervlak. overigens moeten beide pads nog wel gewassen worden allicht dat ze dan weer iets schoner uitzien.

voor de zekerheid van de week (als ik mn extractor kom halen) ffies 2 nieuwe pads meenemen.
 
Denk dat Dennis denk nee he maar probeer het een met Dasy daar heb ik wel eens rvs aanslag van me pad afgekregen.
 
In de wasmachine is alle zwarte aanslag er gewoon van af gegaan. Ik maakte me alleen zorgen over de structuur van de pad ( aan die klopbak zaten een paar randjes waardoor de pad wat rul is geworden)

Overigens heb ik er geen ruw metaal ( rvs) mee behandeld maar een roestvrij stalen bakje dat al door de fabbrikant was gepolijst. Echter op zo´n armoedige manier dat het net leek of je in een beslagen spiegel keek.

Nadat ik met de DAP en AMP (witte pad) en PB PP (groene pad) de zaak heb bijgepolijst kan je jezelf weer zien in dat RVS.

Na bewerking heb ik er meteen ff 2 laagjes M21 (nostaligisch ik hoor er op dit forum niks meer over) en een laagje Collinite 915 overheen gezet
 
Leuk dat je spulletjes het ook zo goed doen bij huishoudelijk gebruik. :cool:
Nog goede ideeen hoe ik mijn bekraste RVS wasbak kan behandelen? :-b
 
wanneer is een pad niet meer te gebruiken op autolak?
als je er metaal mee hebt gepolijst.

ik zou deze nooit meer ergens anders voor gebruiken.

wanneer is een pad versleten?
dat vraag ik me wel eens af ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gompie die pad is inderdaad wel dun geworden. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of het kwaad kan als het oppervlak van een pad wat ruller is dan van een nieuwe van dat type.

Zelf denk ik dat het bij pads met een hogere cut factor misschien een rol zal spelen (Oranje geel en heavy green).

Deze beide pads vervang ik wel door nieuwe en dan schrijf ik op de rand van de oude wel "AMP" wellicht dat er vaker een stukje RVS of chrome gepoetst moet worden

Soepergrover zei:
Leuk dat je spulletjes het ook zo goed doen bij huishoudelijk gebruik. :cool:
Nog goede ideeen hoe ik mijn bekraste RVS wasbak kan behandelen? :-b

Heel veel detailspullen zijn te gebruiken in het huishouden. Denk alleen maar aan APC.
Een RVS wasbak kan je denk ik risicoloos proberen met All Metal Polish (van Meguiars maar ook Mothers heeft een goede.) Beide hebben "Diminishing micro abrasives, De korrel breekt dus tijdens het poetsen af.