• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn dit swirls of eerder hologrammen? Hoe verwijderen?

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Ik heb op het dak van mijn Audi A4 last van "swirls" denk ik.

Aangezien de was- en droogbewegingen in rechte banen gaat, is er geen "spinnenwebvorming" te zien.
Ik heb geprobeerd het op foto te krijgen, maar is echt afhankelijk van de lichtinval en dus niet makkelijk.

Het is het beste te zien onderaan recht, net boven de dakdrager.

Bij inspectie (nu) met lichtbron is er niets te zien, afhankelijk van stand van de zon ook niets, en dan weer wel.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
lijken me toch lichte waskrassen, moeten met een dap weg te krijgen zijn, weet niet wat voor en of je uberhaubt producten hebt?
 
Kwestie producten ben ik redelijk uitgerust, DAP500, allerhande pads en de monello finale tot inizio ;)

Had voordien reeds de strijd aangegaan met finale op groen, maar dat zal geen resultaat gehad hebben op de harde audilak.
Ik wilde maar eventjes zekerheid dat ik hier niet de beruchte hologrammen aan het maken was geweest, combo zal gewoon veel te licht geweest zijn.

Als ik een beetje tijd heb, ga ik zwaarder geschut inzetten
 
minimaal mezzo op oranje denk ik, heb vorige week een a3 en een polo gedaan, op de a3 alles met wol en inizio forza gedaan, op de polo kwam ik met oranje en mezzo erg goed weg, en de lak 95% gecorrigeerd. Maar er blijft een magisch woord voor, testspot!!

Maak er even een op de motorkap (kom je wat makkelijker bij dan het dak) en dan weet je gelijk waar je aan toe bent en wat je nodig hebt
 
Ja, testspot, ik weet het, maar de krassen zijn zo fijn dat je het juiste licht en de juiste invalshoek moet hebben om ze te zien.

Ik had de testspot 2 weken geleden gedaan met groen op finale en dacht dat het goed was.
Tot die ene zaterdag toen de zon er schuin opviel, toen dacht ik 8-()) al mijn werk voor niets :sob:

Maar de aanhouder wint, dus ik probeer opnieuw!
Bedankt voor de tips:ja
 
dat probleem heb ik ook gehad, voor de winter hele auto gedaan, zag er prima uit, vorige week met 3 lampen erop en verschillende linchtinvallen zag ik weer van alles... Dus weer helemaal van voren af aan begonnen, hele auto met wol en inizio forza, daarna mezzo op oranje, en zwart of finale, daarna sealer en glaze, en wax om het af te maken...
 
Je wast in ieder geval perfect in rechte banen.
Soms vraag ik me ook af hoe ik bepaalde beschadigingen op mijn auto heb. Dan herinner ik mij ineens weer dat er wel eens tijdens het rijden op mijn auto krijg van de weg. (Hmmm).

Ik denk ook dat je zwaarder moet gaan, want de laatste stap producten zullen te licht zijn.