• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zijn er verschillen tussen de kompressorpads van lake country en monello?

orange and black

Detailing rookie
2 mrt 2010
18
0
Goedendag heren en of vrouwen poetsers.

Ik heb een vraagje over de kompressorpads.

Zit er verschil tussen de kompressorpads van de merken lake country en monello,of komen deze allebij van de zelfde fabrikant?

Want ik kan hier nog weinig over terug vinden op het forum,ik ben eigenlijk wel benieuwd,of er nog kwaliteit,s verschil is tussen deze twee merken?

Want ik ben helemaal nieuw op dit vak annex,hobby gebied.
De reden dat ik dit vraag is dat ik sinds kort zeer geintereseerd ben geraakt,in het poetsen van auto,s.
Door al het surfen op het net,kwam ik regelmatig de kompressorpads,tegen en ben hier door aangestoken,en heb er dus twee van besteld,en inmiddels ook al binnen gekregen via Carclean.com,btw fijne mensen daar,je wordt er keurig te wordt gestaan door de help desk,volgens mij hete hij Dennis.
Dus nog even verder met mijn verhaal,ik heb twee pads van monello gekregen.
Een rode en een zwarte,als alles mee zit ga ik ze van het weekend ff testen.
Als eerste wil ik met de rode aan de gang gaan,ik heb nog wat next waxhardpaste van meq staan,of kan ik hier beter de zwarte pad voor gebruiken.

Greats,nils
 
Ha Nils,

Lake Country produceert pads voor Monello, ze zijn dus identiek.

En bedankt voor de complimenten, leuk om te lezen.

De zwarte pad kan je het best gebruiken voor stevigere waxen, cleanerwaxen of milde cleaners / polishes. De rode is een stuk zachter en kan je gebruiken voor pure waxen / sealants.

Succes!
 
De NXT wax is niet zo hard, handiger is om met het paarse handpadje eerst de wax een beetje te verdelen (grof weg) en dan met de rode pad de wax te verdelen.

Bedankt voor de complimenten:schaam :)^

Groeten,
Dennis
 
Mooi zo, deze twee reacties hierboven van twee stuks zeer gerespecteerde detailers. (Tim & Dibbuz)
Ergo, persoonlijke voorkeur telt zeker mee, maar beiden adviseren een zachte pad.
 
Oke,maar nou raak ik weer in de war,welke van de twee,nou ik heb maar gekozen voor de rode om de was mee op te zetten,en gebruik de zwarte voor de glaze en of polish.
Maar nu nog ff een vraagje over de doeken die ik erbij heb gekregen,ik heb de koraal uitvoering en ook de blauwe,moet ik de doeken eerst wassen voor gebruik of kan ik er gelijk mee aan de slag?

Greats,nils.
 
Het is best om ze eerst uit te wassen, maar als je echt direct wil beginnen 'kan' het wel. Dan zou ik wel eerst de doeken grondig controleren met ogen en handen.