• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zijn mijn producten geschikt voor de dap500?

beerb

Detailing rookie
8 feb 2010
22
0
hallo,
Een tijd geleden heb ik verschillende producten gekocht voor het poetsen van mijn auto. Maar nu wil ik de auto machinaal gaan poetsen dmv de dap500. Ik weet alleen niet of de producten die ik heb daar geschikt voor zijn:

Producten die ik thuis heb zijn (alle van Meguiar's):
Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Deep Crystal Polish 'Step 2'
Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3'

En als het mogelijk is, moet ik daarvoor dan ook verschillende pads gebruiken?

ik hoor het graag
 
Eigenlijk niet omdat deze producten sneller drogen. De 1 2 3 steps zijn niet voor machinale verwerking. Je kunt het altijd proberen door deze kort en op lage toeren te verwerken. Ik zou alles op een zwarte pad verwerken.
 
Ik zou deze producten met de hand aanbrengen, heb t een keer met de machine aangebracht en vond het niet lekker werken.
 
Ha! Dank voor de posting en de reacties. Ik wilde mijn Step 1 ook met de DAP gaan aanbrengen, maar dat ga ik dan dus maar met het handje doen. Dat deed ik altijd al en dan grbeuikte ik overigens de witte handpad; en dus niet de zwarte. Ik moet zeggen, dat gaf altijd een erg goed resultaat! :cool:
 
Step 2 en 3 kunnen wel maar lage stand inderdaad. Als die op zijn zou ik overstappen op wat anders, bijvoorbeeld Poorboy's Black Hole/White Diamond en EX-P.
 
Eigenlijk lukt het allemaal wel op een lage stand, het gaat altijd beter dan met de hand. Maar met een lagere stand en een zachtere pad gaat het zelfs met de Deep Crystal serie (die eigenlijk bedoeld is voor applicatie met de hand) prima. Wel snel afnemen en niet te droog laten worden.

Het probleem is voornamelijk te snelle droging door wrijving / temperatuur, maar het gaat wel. :ja
 
okee bedankt voor de snelle reacties! Wat zijn goede vergelijkbare producten die wel voor machinaal gebruik zijn?
 
Gewoon deze nemen

Hans

Edit; zie hieronder. Sorry, beginners enthousiastme zal ik maar zeggen.
De kit is wel mooi spul hoor, de Lime prime lite heb ik wel, maar nog niet gebruikt.
Snert weer ook !!
 
RedCat zei:
Gewoon deze nemen

Hans

Dat is wel erg kort door de bocht. Wat je nu aanraad is een polijstkit. Dat is heel wat anders dan wat Beerb nu gebruikt.

Als je niet wilt polijsten dan kun je beter één van deze nemen:

- Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer
- Race Glaze Signature Series Pre-Wax Cleaner
- Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze

Bovenstaande is stap 1 & 2 van Meguiars in één.

Als je (was)krassen uit je lak wilt halen dan kun je inderdaad de kit aanschaffen die Hans voorstelt.
 
De polijstkit is inderdaad niet te vergelijken.

Lime Prime is eigenlijk Step 1 en 2 in een. Je kan ook naar de Mothers variant kijken, die is ook geschikt voor machinaal gebruik. Combineer een glaze (step 2 dus) niet met een alles in 1 product zoals de Gold Class wax of de NXT. Beetje dubbelop.