• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn monello 6"pads ok geschikt voor de pro900

Raymond-vw

Detailing trainee
22 dec 2008
23
47
47
Aangezien ik de pro900 wil gaan proberen, zit ik te twijfelen welke pads ik wil hebben.Ik heb veel gelezen over de 6"pads van monello, maar zijn deze dan ook geschikt voor de pro900?In de carclean shop staat namelijk dat ze geoptimaliseerd zijn voor de dap.
 
Ze zijn geoptimaliseerd voor de dap omdat op de dap nog grotere pads niet zo goed werken. Maar met de juiste backingplate passen ze ook op de PRO900
 
6" backing+ 6" kompressorpad = klaar voor rotary polishing met de PRO900

met andere woorden, JA het past :cool:
 
Eehh, zou je voor een 6" pad niet beter een 4,75" backing plate nemen?

Ik heb voor de Festool 7" Kompressors en een 6" plate, en de 6" backingplate is volgens mij te groot voor de 6" Kompressorpads...
 
nope, past precies op elkaar...
de backing ligt dan PRECIES gelijk met de rand van de pad...!

4.75" backing zal ook zeker wel passen, daar niet van, maar met een 6" backing pas het ook..!:cool:
 
ivo's zei:
nope, past precies op elkaar...
de backing ligt dan PRECIES gelijk met de rand van de pad...
Klinkt mij gevaarlijk in de oren als ik eerlijk ben..
Als je in een welving van het plaatwerk met de rand dan de lak raakt is de schade enorm!

Het past dus wel, maar een 4.75" lijkt mij veiliger
 
Je kan toch beter een 4.75" backingplate nemen, dan heb je minder kans dat je plate de lak raakt. Ik ben totaal geen fan van een backingplate die net even groot is als de pad.
 
hoho, ik zeg niet dat het ideaal is....
ik zei alleen dat het PAST...!
ik heb zelf 1x geprobeerd op een motorkapje, 6"backing met 6"plate, het gaat, maar ik vind sowieso de kompressor's niet fijn op de rotary :weetniet
 
IK vind ze niet fijn...
bijna alle andere mensen wel, maar IK vind het persoonlijk niet zo fijn werken...
waarom? ik kan mn vinger er niet precies op leggen :weetniet
 
De 4,75"backingplate lijkt mij ook wat veiliger,zeker voor een beginner zoals ik.De kompressor pads is dus een kwestie van persoonlijke smaak maar vind het ook wel handig als ze zowel op de dap en de pro900 kunnen.