• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn Monello pads een goed alternatief voor Meguiar's pads? Ik heb een DAP900

sonny

Detailing rookie
8 okt 2011
7
0
Beste Detailer's,

ik werk momenteel met Meguiar's pad's op mijn dap 900, ( soft buff 2.0 finishing pad en soft buff 2.0 polishing pad 7")
maar ik vind ze best prijzig eigenlijk, en na 2 auto's is het beste er ook wel af, zeker van de polishing pad. ( worden elken keer gewassen na gebruik )
Dus ben ik is nieuwsgierig naar anderen mensen hun bevindingen, met deze pad's ..

Ik lees veel over die kompressor pad's van Monello,
qua prijs zijn zij wel interessanter, zit er veel verschil in de pad's tussen deze 2 merken ? ( kwalitatief, afwerking, e.d. )


mvg sonny
 
sonny zei:
Beste Detailer's,

Maar ik vind ze best prijzig eigenlijk, en na 2 auto's is het beste er ook wel af, zeker van de polishing pad. ( worden elken keer gewassen na gebruik )
Dan gebruik je de pads gewoon verkeerd, ik heb een paar van deze pads die al meer dan 3 jaar oud zijn en zien er nog als nieuw uit (op de kleur na).

Ik heb beide pads in mijn collectie en moet zeggen dat ik de laatste tijd vaker terug grijp naar de soft buff 2.0 pads. De kompressors hebben wel hun voordeel als je plaatwerk veel ongelijke delen heeft.
 
ik hou mij aan de opgegeven snelheden, ik bevochtig de pad regelmatig met last touch van meguiar's, breng de compound in cirkel aan op de pad, bouw de snelheid op, en ik zet een lichte druk en laat de pad haar werk doen, zo ga ik ongeveer te werk.
hoe ga je jij te werk met die meguiar's pad's ?

mvg sonny
 
Regelmatig bevochtigen met Last Touch? Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn, ik heb het nog nooit hoeven doen. Alleen bij het eerste gebruik gaat er spraytje op, meer niet.

Een cirkel met compound!? 8o Dat is in mijn ogen veel te veel!

Mijn theorie: je gebruikt teveel compound en daardoor slijt de pad te snel.

Hoe vaak maak je de pad schoon tijdens het polijsten? Als je telkens de pad moet bevochtigen met last touch dan ga ik er even vanuit dat je ook te lang doorgaat met polijsten waardoor het uitdroogt, ook dit geeft meer slijtage op de pad.

De meeste van mijn pads zijn ook al ruim 3 jaar oud en heb er eigenlijk nog geen een echt versleten....
 
http://nl.meguiars.be/video-demos/704

op 1:30 ongeveer zie dat de compound in een cirkel word aangebracht op de pad, zo hebben ze het uitgelegd een de detailing day

het bevochtigen doe ik in het begin één keer, ik doe meestal de ganse auto in één keer met de polijst pad ( als ik de tijd heb om het in één keer te voltooien)
is het aan te raden 2 pad's te gebruiken per auto zodat de pad's niet te verzadigt raken ? en ze nadien in de wasmachine uit te spoelen ( 30° zonder toevoeging van zeep of dergelijke )

Thx
 
Je kunt in principe niet een hele auto doen met 1 pad.... de pad raakt verzadigd met polijstmiddel en dit geeft extra druk op de structuur van de pad en daardoor verslijt deze veel sneller dan de bedoeling is. Tevens polijst je zo ook niet echt effectief. Voel voor de vergelijking maar eens even het gewicht van een pad waar je een hele auto mee gedaan hebt en een ongebruikte pad.

Ik zou, in plaats van het in een cirkel aanbrengen, 4 a 5 druppels ter grootte van 20 eurocent op de pad aanbrengen.

Pads kun je in de wasmachine doen, maar net zo makkelijk onder kraan uitwassen met een afwasmiddel. Bij sommige pads kan de velcro loslaten door ze te wassen in de machine.

Heb je een foto van een pad die versleten is?
 
inderdaad groot verschil, beter met 2 pad's werken of meer uitspoelen misschien zelf zijn "padwasher" ineen steken..
Dat met die 4 a 5 druppels ga ik ook is proberen!

ja ik was ze in de machine, korte was, lager toerentallen, en er is mij toen gezegt ze te wassen zonder toevoeging van wasmiddel,

of bedoel je een specifiek wasmiddel voor pad's ?

momenteel nog geen foto ervan.

Thx sonny
 
Ik sluit me aan bij de eerdere uitleg van Stimpy, minder polish gebruiken en eerder van pads wisselen.
 
Als je een pad uitspoelt met water, en die dan droogzwiert met de dap, mag je die dan direct weer gebruiken, het is soms dat hij nog een kleine hoeveelheid water bevat?
 
Stimpy ,

4 a 5 druppels ter grootte van 20 eurocent op de pad aanbrengen ,
zou het kunnen dat ik dan te weinig produkt gebruik , ik doe er maar 3 druppels op de groote van een erwtje.

Ben ook nog maar beginner met de dap , maar heb de indruk dat bij mij het produkt snel opgewerkt is :weetniet

Marc
 
@ Blazer, kan ook gewoon zo hoor...
3 druppies...
Maar dat doe ik meestal pas als de pad al wat "vol" zit met polish
 
heb de indruk als je tamelijk zuinig bent met je produkt , dit te goede komt voor je pad .

mijn pads zijn niet snel verzadigd van produkt .

maar je moet wel produkt gebruiken he als je wil polijsten :-"

is allemaal wat uitproberen , zeker in het begin als je geen ervaring hebt