• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zout !¡?¿

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Nou was ik van de week, kerst avond of eerste kerstdag. Dit weet ik zo niet meer, maar was onderweg naar ergens, en reedt op een tweebaans weg. Komt er op mij afgereden 1 strooi auto.

En ja hoor! Heel me auto kwam onder het zout, zo erg stuifde die wagen ]-0 Zo zouden wij als poetsliefhebbers hier vermoedelijk best een hekel aan hebben... Maar zou gewoon wassen voldoende zijn om het er af te krijgen of moet er zwaarder geschut aan te pas komen? Wie weet dat?:weetniet

Was echt een schurend geluid zo toen het over me auto schuurde/vloog/gleed. Klonk best wel eng 8-())
 
inderdaad ZSM afspoelen want het is en blijft raar spul dat strooizout...

ik heb er ook een pesthekel aan als je eentje tegenkomt, vorig jaar op de snelweg reed er eentje voor me... en als je ze dan inhaalt, hoppa de volle laag ]-0
 
Wat ik ervan weet is dat je pekel niet met warm water moet afspelen, maar met KOUD water.
Zitten we dus eigenlijk met een probleem omdat het niet ideaal is om je auto te wassen tijdens vorst...
Maar die pekel die in je lak "vreet" is ook maar nix!

Misschien dat de prof detailers hier een anwoord op kunnen dichten?
Wie weet bestaat er een "ideale" methode om het zout "veilig" van de lak te verwijderen tijdens vorst?
 
Als je auto goed in de wax staat is er niks aan de hand. Buiten wassen kan bij temp. boven nul. Wel ff een rondje rijden daarna.
 
Ik spoel de auto ook af na zo'n geval.


Ik heb overigens liever een laagje strooizout over m'n auto als dat ik 'm in een boom/vangrail zou planten door gladheid. :-"
 
Mijn auto is wit nu in plaats van zwart... gelukkig staat ie in de collinite en als boven nul is dan ga ik naar zo'n washok om 'm alleen even af te spuiten voor 50 cent!
 
Peter,.

Je hebt helemaal gelijk. Net zoals jij heb ik ook een auto met VAG lak. En staat hij goed in de wax. Ik maak me dan ook niet zo druk en laat het zout,.voorlopig lekker op m'n wagen!

gr
 
Peter A3 TDI zei:
Mijn auto is wit nu in plaats van zwart... gelukkig staat ie in de collinite en als boven nul is dan ga ik naar zo'n washok om 'm alleen even af te spuiten voor 50 cent!

Haha, precies dezelfde situatie/procedure hier, alleen mijn Golf is nu juist zwart ipv. wit :grinning:

Echt schoon wordt ie er niet van, maar de glans van de collinite komt er na zo'n beurt weer goed doorheen en bij een vluchtige blik lijkt ie best schoon.

Overigens weleens gelezen dat het zout + de zeep een combinatie is die roest in de hand werkt, het fijne weet ik er niet van, maar ik zorg dat ik eventuele (kan het soms niet laten.. :schaam ) zeepresten in ieder geval goed afspoel.

Het enige probleem verder bij zo'n washok is het aanzien wat de andere klanten met hun auto's doen, sommige gaan echt tekeer met die bezem 8-())
 
rickk zei:
Het enige probleem verder bij zo'n washok is het aanzien wat de andere klanten met hun auto's doen, sommige gaan echt tekeer met die bezem 8-())

Daarom ga ik altijd als het net boven het vriespunt is, dan is het water verwarmd en krijg je het met alleen spuiten er aardig af.
Die borstel gebruik ik niet meer.
 
Vandaag toch ook (sedert lang) de wasbox eens opgezocht om de zoutlaag en waarschijnlijk de waxlaag ook :( )eraf te spuiten. Volk dat er was, heb zeker een half uur moeten wachten eer het mijn beurt was en dan is dat een carwash met 5 boxen.
 
Zoute haring en pekelvlees blijven ook lang goed...
Zout begint pas vervelende dingen met je auto (metalen delen) te doen als het nat en warmer wordt.
Nu lekker laten zitten en als gaat dooien de hogedrukspuit er op met - bij voorkeur - warm water.
 
Inderdaad ,ik wacht gewoon tot volgende week.
Dan pre-wash ,foamen en wassen. Laat het voorlopig maar op de auto zitten.
 
Hier net zo, de buitenkraan doet het nu toch niet met dit weer. Als het volgende week weer boven nul is waag ik misschien weer een poging. De velgen doe ik misschien nog wel even, want dat is toch wel zonde... :(
 
Onlangs contact gehad met iemand die voor zijn werk veel verstand heeft van autolakken.
De huidige generatie lakken kan echt wel wat hebben. Helemaal de VAG lakken.

Dus lekker laten zitten die zooi,.van de week gaat het dooien:)^