• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zoveel doeken, maar welke is nou perfect voor 'wat'?

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Hoi Allemaal,

Zie bijgevoegde lijst, dat is mijn voorraad wat ik allemaal heb.

Zie mijn doeken, nu gebruik ik een simpele blauwe doek voor de ramen af te nemen na ze met NXT glass cleaner schoongemaakt te hebben.

Maar als je mijn doeken zie, zit er misschien een betere doek bij waar ik dit klusje mee kan klaren?

Misschien als we toch bezig zijn, adviseren of ik wel de juiste doeken voor de juiste klussen gebruik? Ik ben een beginner, toch aardig wat materialen maar veel twijfels!

Ik moet echt aanleren de doeken te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn!

Hopelijk kunnen jullie mijn lijst compleet/netjes maken met de juiste doeken voor de juiste spullen.

Super bedankt alvast.
 
De enig tip die ik je mee kan geven, is om de meg's doeken links te laten liggen omdat die het geld niet waard zijn. Voor de rest is het denk ik meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Heel veel mensen zweren bv bij de fantastic fur (die ik ook heb), maar ik ben een groot fan van de pb mega plush doeken.
 
DB9,die doeken van Meguiars zijn het absoluut dus wel waard,zijn nog steeds een van mijn betere doeken.Houden het al jaren goed uit bij mij.
 
Zie bijgevoegd PNG file in mijn eerste bericht.

Dat zijn de doeken die ik in mijn bezit heb.... ;)

Ik heb geen Meg's doeken.
De fantastic fur heb ik ook niet, maar ik ken ze wel... ik heb de 'namaak' daarvan!
 
@zuidwest10: misschien een beetje kort door de bocht, maar denk toch echt dat er voor minder geld betere doeken te krijgen zijn. Dus daar doelde ik op.
Nogmaals, blijft denk ik een kwestie van persoonlijke voorkeur.
 
Als beginnend poetser is het niet makkelijk, hoe meer je jezelf in de materie verdiept hoe moeilijker de keuze wordt x-]
 
Remko, voor de ruiten gebruik ik een groene doek met wafelpatroon. Nu kan ik hem even niet vinden in de shop maar ik zal nog even in mijn bestelhistorie kijken hoe hij precies heet en van welk merk hij is. EDIT: Het is de Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth.
Persoonlijk pak ik nogal makkelijk naar Poorboys en Dodo-Juice doeken, wat minder makkelijk naar Meg's. Een setje Eurow towels uit Engeland (volgens mij helaas niet in de CC shop) vind ik ook erg fijn.
In je bijlage staan absoluut een aantal goede doeken. Naar mijn idee is het handig om je collectie uit te breiden met wat verschillende types, vervolgens ervaring op te doen met welke doek geschikt is voor welke klus, en daarna te bepalen wat je nog mist of van welke doek je er meer zou willen hebben. "Foute" MF-doeken zijn er naar mijn idee niet, alleen doeken die voor een bepaald karweitje wat minder of meer geschikt zijn.
Ook goedkope doeken van bijv. de Action (mods: zonder commerciële bedoeling) kun je gebruiken (velgen, binnenkant deurstijlen)
Onderzoek alles en behoudt het goede!
 
de mint mirkin is idd een goed doek voor de ramen. hiervoor had ik eentje van pbw, maar de DJ heeft iets meer grip en vind ik persoonlijk beter werken.

de rest van mijn doeken zijn allemaal PBW doeken uit de DeLuxe Mega Towel reeks. Goed afgewerkte doeken met een zijden rand en verkrijgbaar in verschillende kleuren (handig om ze uit elkaar te houden na het wassen)

als droogdoek gebruik ik de Delirium Orange Drying Towel.

Maar zoals reeds gezegd, het is een kwestie van persoonlijk smaak en wat je eraan wilt spenderen.
 
Bedankt BlackPassat en Guest007

Ik wil de DoDo Juice Mint Merkin een keer toevoegen aan mijn collectie. Ziet er goed uit. Ik gebruik nu gewoon een simpele blauwe microvezeldoek voor de ramen.

Adviezen neem ik mee en kom ik zeker nog op terug.
 
Ik heb ook goede ervaring met de Cobra doeken, de licht paarse en grijze, vooral voor de glaze en wax. Dus mocht er een keer ruimte zijn, probeer deze dan eens;)