• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zware combinatie nodig+ gekeyed

King_TuuR

Detailing rookie
26 jun 2009
77
0
40
Nu er binnenkort de dappere dinsdag is heb ik mijn pads eens bekeken.

Ik heb (in volgorda van soft naar hard)
gold
blue
back
white
orange

Ik gebruik de DAP en geen rotary en werk met PB SSR1 en SSR2.5...

Ik rij met een Audi A3 sportback en ik merk dat die lak knetterhard is. Bij de Peugeot van de vriendin krijg ik foutjes goed weggepoetst. Bij de Audi blijven er veel staan.

Is het nu verstandig om de Yellow pad aan te kopen?
Of kan ik beter gaan voor SSR3?
Of best beide?
Of eventueel zo een wollen pad?

En indien ik een pad bijkoop een smartpad of die compressor pad?



Tevens hebben ze mijn auto ook afgelopen zomer gekeyed (whats new on this forum). Ik heb nu een lakstiftje van Audi gekocht en wilde het gaan herstellen volgens de goede how to hier op de site. De motorkap wordt waarschijnlijk toch nog ooit overspoten wanneer ik meer steenslag heb. Ik begreep in de how to dat je met 2000 grid kan wetsanden op je dap. Moet je dan een speciale backing plate? Of is dat dan wetsand paper met velcro?

En een laatste vraagje. Ik heb 2 potjes in mijn laksetje van Audi. Maar in de how to vind ik daar niks over(vernis of blanke lak of wat is dat juist). Heb ik dat niet nodig dan?


Alvast bedankt voor de reacties !!!
Gr
King_TuuR
 
Ik zou als ik jou was de Monello Raffini Polish Kit, aanschaffen (en nee die valt niet onder de aanbieding dinsdag;) ) maar is voor harde lakken wel de uitkomst....

zie https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Polish_Kit__101578
 
ge-keyed.. altijd lastig..
zoiezo is bovenstaande advies een goed idee! de monello's doen het beter op bepaalde harde en keramische lakken.

met wetsanden zou ik trouwens uitkijken.. het lijkt heel simpel, maar dat is het absoluut niet (zelf aan de lijve ondervonden)

om te wetsanden kan je je eigen backingplate gebruiken, alleen moet daar een interface pad op, en op de interface pad gaat een schuurschijf (en die hebben indd velcro)

je kan eens hier op het forum snuffelen naar mensen die eventueel nog een set over heeft (hle-99 had geloof ik een doos)

of een kwartje gooien in de google-0-matic 2009 corporate edition, met de opdracht: mirka abralon, of 3m trizact.

daarna is zwaar polijsten zeker nodig, dus het liefst een "foamed wool" met monello inizio.

om te vullen hoe je enkel de kleurlak te gebruiken, gezien je het "levelt" met de blanke lak die al op de auto zit.

rest mij u veel succes te wensen met deze klus, het is niet de makkelijkste, maar het kan een super resultaat leveren!
 
Kan ik de Monello Monello Raffini Inizio combinseren met mijn huidige pb producten. Ik heb namelijk alles van PB en wil eigenlijk niet nog eens alles aankopen.
Het keyen zal ik inderdaad nooit zo goed kunnen weg werken als in de how to. Maar erger dan nu kan het niet worden hoop ik dan. En ooit wordt hij toch nog eens overspoten. Dus ik dacht i will give it a shot... Iets bijleren zullen we altijd. Hopelijk leer ik niet bij: Doe dit NOOIT meer :)
 
ik zou er niet aan beginnen met de ssr's
dat zegt trouwens niets over die producten, maar de monello's / menzerna's (ook in 250ml te krijgen) doen het gewoon veel beter op die lakken.
je zit al zonder rotary, dus je moet goed op je sand techniek letten, en daarna een groffe combi gebruiken.

je zou indd inizio en een foamed wool kunnen aanschaffen, maar persoonlijk zou ik gewoon voor de monello's gaan, en de poorboys blijven gebruiken voor de vrouw's auto

het kan bijna onzichtbaar worden, maar let er wel op, dat als je teveel sand, je sneller door je lak heen bent dan je denkt!
dan zit je met een grijze ronde vlek van 125mm ,,

neem in ieder geval je tijd hiervoor, laat de lak lagen goed drogen, brengt het niet te dik aan, maak een effen schuur patroon, en dan kan je genieten van het resultaat.

en als het je netjes gelukt is.. mag je mijn alfa ook doen:D (ik durf het zelf niet, ben al door me motorkap heen geweest, en de lak op de deur is zacht)