• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart hoogglans kunststof

Jan Peugeot

Detailing trainee
14 aug 2009
23
47
Ik heb een polo bluemotion en hierbij is de gril en de de kapjes tussen de portierramen van glimmend zwart kunststof.
Het is volgens mij vrij zacht dus krast snel.

Hoe kan ik dit het beste mooi houden en eventueel weer mooi krijgen?
 
Deze kunststoffen zijn inderdaad over het algemeen vrij zacht, en vertonen vaak al snel weer defecten, hoe voorzichtig je ook bent.

Indien de vorm het toelaat kun je ze vaak machinaal met een lichte combinatie alweer strak krijgen, denk aan Monello Finale op een zwart padje, of Poorboys Prof. Polish op een zwart of lichtgroen padje met een Dap.

Is dat niet afdoende, dan kun je altijd nog opschalen naar iets grovere combinaties, daarna wel weer afbouwen/nabewerken uiteraard, maar dat zie je snel genoeg.

Een goeie sealant en of wax is toch wel een beetje het meeste wat je aan bescherming kunt bieden, en uiteraard tijdens het wassen zo voorzichtig mogelijk te werk gaan, maar dat kan best lastig zijn met ingebakken vliegen op zo'n zwarte grille.

Suc6.
 
Zoals ik in Tim z'n show-off kon lezen (Golf VI R), gebruikte hij voor het zwarte hoogglans kunststof de combi Monello Finale icm een rode 4inch spotpad.
Deze gebruikte hij echter op een rotery (Pro900) waarbij hij starte op 600 toeren, opbouwend naar 900 toeren en dan weer afbouwend naar 600 en uiteindelijk eindigend op 300 toeren.

Voor de bescherming gebruikte hij C-Quartz (evenals de rest van de wagen).

Maar ik denk dat een goede sealant zeker wel bescherming zal bieden (Reload).


Grtn. Rob aka Vadebo