• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart spuiten plastic

aloys-b

Detailing rookie
25 mei 2008
1
0
Hallo,

ik weet niet of ik hier op de goede plek zit, anders moeten jullie het maar even zeggen.

Ik wil graag de treeplank en de verdere binnenkappen van mijn scooter zwart spuiten. Ik weet alleen niet precies welke volgorde ik hiervoor moet aanhouden. Ik ben namelijk bang dat de verf uiteindelijk niet goed zal blijven zitten ( immers, mijn voeten staan er wel de hele tijd op te schuiven ).

Ik had bedacht om eerst alles te ontvetten, vervolgens licht op te schuren, dan een primer voor plastic/kunststof ( zeg ik dit goed ).
Daarna, om beurten een paar lagen, mat zwartte, verf, en uiteindelijk een blanke lak laag.

Het gaat om zo'n scooter [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD] en dan om het grijze deel waar je voeten op staan, van de zitplek tot waar je voeten staan, en waar je voeten staan tot aan het stuur.

Iemand enig idee of dit mogelijk is?

bij voorbaat dank

groetje
 
Hallo Pieter,

Ik heb het volgende gevonden op het internet:


Bij het spuiten van kunststof autodelen is het belangrijk te weten met welk type kunststof u te
maken heeft. De meeste kunststoffen kunt u spuiten, behalve ‘puur’ polypropyleen en
polyethyleen. Wij verdelen kunststofdelen die op auto’s voorkomen in drie categorieën: ‘hard’,
‘flexibel’ en ‘zacht’. De spuitmethode is voor een groot deel afhankelijk van de flexibiliteit van
de kunststof.

U kunt bijna alle op auto’s voorkomende kunststofdelen spuiten. Er zijn echter typen die u
wegens slechte hechting van de lak niet kunt overspuiten: polypropyleen (PP) en
polyethyleen (PE). Polypropyleenvariaties zoals PP/EPDM zijn daarentegen wèl te spuiten.
 
Ik denk dat ik dan maar even langs ga bij de plaatselijke scooter zaak, want ik ga zeker niet eerst die delen demonteren om er vervolgens achter te komen dat het niet gespoten kan worden ( het is namelijk nogal een rotklus om die delen te demonteren en dan vooral het terugplaatsen is lastig )

bedankt:party:
 
Wel supergoed ontvetten! Kunststoffen zijn namelijk poreus als je er dus ooit een product op hebt gebruikt is de kans groot dat het erin getrokken is. Met als gevolgd dat de kunststoffen vettig zijn waardoor het kan zijn dat de verf iet goed hecht.
 
ik denk dat je er spijt van gaat krijgen omdat je zoals je zelf al zegt er steeds met de zolen van je schoenen overheen schuurt (dus ook met zand en steentjes onder de zolen )
en zo de lak eraf schuurt en krassen maakt . rvs plaat geen oplossing ???
 
Ik had vroeger op mijn scooter beschermplaatjes gemaakt van Alu traanplaat. Dat is volgens mij hier ook een veel makkelijkere optie.
 
Vraag bij je lokale scooterzaak naar de imitatie binnenkappen set van een zip, deze zijn dan gewoon zwart. Zijn geloof ik ook niet zo heel duur hoor!