• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte lak laat los.

Stephandeleeuw

Detailing addict
13 mei 2012
27
50
Beste,

Ik rijd nu 3000 km in een nieuwe opel corsa met 17 inch zwarte velgen. Nu ging ik deze vandaag voor de 2de keer schoonmaken en schrok me dood. De zwarte laag op het velgbed laat compleet los je ziet er witte spikkels doorheen. Hoe kan dit hebben jullie een idee?

Alvast bedankt.

Stephan
 
Hoe dit kan? Drie mogelijkheden:
1) zéér aggresieve velgenreiniger met bijtende/caustische stoffen gebruikt.
2) slechte kwaliteit verf op de velg.
3) je bent door aggresieve (caustisch/bijtend) stof gereden of in aanraking gekomen.

Dus is het handig om iets meer duiding in je bericht te zetten. Waar maak je mee schoon, zijn ze eens overgespoten etc.
 
fnhhg0.jpg
 
Hoe dit kan? Drie mogelijkheden:
1) zéér aggresieve velgenreiniger met bijtende/caustische stoffen gebruikt.
2) slechte kwaliteit verf op de velg.
3) je bent door aggresieve (caustisch/bijtend) stof gereden of in aanraking gekomen.

Dus is het handig om iets meer duiding in je bericht te zetten. Waar maak je mee schoon, zijn ze eens overgespoten etc.

Marcel,

Ten eerste bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb deze beiden keren gewassen met Non Ferro, een heel klein beetje en zelfs nog verdund.
Ik sta echt perplex het zijn af fabriek velgen van Opel, dit lijkt mij echt niet te kunnen na 2 maanden en 3000 kilometer.
Dit is pas zijn 2e wasbeurt wat zegt jullie expertise?

Ik heb btw 3 foto's toegevoegd hoopt dat dat een en ander duidelijk maakt.
 
Ik zou contact opnemen met de dealer. Zij zullen dit probleem voor je op moeten lossen als dit aan de lak ligt.

Als je ergens doorheen gereden bent/verkeerde producten hebt gebruikt, dan ben ik bang dat dit voor eigen kosten komt.
 
Beste,

Non ferro is toch totaal niet schadelijk voor de velgen? Ik heb de foto's al naar de dealer gestuurd. Waaraan moet je denken als je zegt ergens doorheen gereden? Ik heb dit met zwarte velgen nog nooit meegemaakt. De zwarte laag laat gewoon los..
 
Tja, de foto maakt het niet duidelijker voor me.
Eerste reactie was namelijk, ik zie zeep/vervuiling op een zwarte velg.

Bij mijn alu velgen is de binnenkant overigens ook “witter” en geen echte alu kleur. Dus dan zou je denken dat verf “reageert”.

*edit* ik was iets te vlot. Zie dat je meer toegevoegd hebt. Op de tweede foto zie ik wat je bedoelt.
Liggen de spikkels niet op zwart, of te wel ligt er iets op, of is het zwart weg??

Ik denk dat @tamer hier ook wel eens mee te maken heeft gehad en je goed kan helpen. Ik kom ff niet verder dan logisch nadenken. o_O In elk geval je dealer benaderen. Lijkt me garantie verhaal.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Beste,

Non ferro is toch totaal niet schadelijk voor de velgen? Ik heb de foto's al naar de dealer gestuurd. Waaraan moet je denken als je zegt ergens doorheen gereden? Ik heb dit met zwarte velgen nog nooit meegemaakt. De zwarte laag laat gewoon los..

Non-ferro is inderdaad niet schadelijk. Ik zou eerst even afwachten wat de dealer zegt, wellicht is het een productie fout en hebben zij dit al vaker gehad.

Succes
 
Mannen bedankt voor de snelle reactie, als ik met mijn nagel erlangs ga gaat het er wel vanaf... Het lijkt een soort opgedroogde substantie. Ik ga vanmiddag verder proberen en geef ik uitsluitsel.

Hartelijk bedankt alvast!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Lijkt dus mee te vallen, overigens had er nog een andere oorzaak kunnen zijn dan het lijstje van @Marcel1973 :
- slechte hechting van de lak door slechte voorbereiding van het lakken (bijv. niet goed ontvet vóór het spuiten).
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik vind het meer op wit vet lijken.
Vreemd hoor.
Zit het alleen aan binnenkant velg of ook aan de buitenkant waar je tegenaan kijkt?
 
Van de zomer kwam ik een opel adam tegen die zwarte velgen had, met op het velgbed ook allemaal witte vlekken/puntjes. Ik heb er naar staan kijken omdat het zo opviel, maat ik kon niet bedenken wat het was. Het leek nog het meest op overspray van iets wits dat op de een of andere manier op het velgbed was gekomen.

Misschien dat opel hier vaker last van heeft? Om welke vreemde reden dan ook