• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Saab met rode verfspetters

FRchippie

Detailing guru
18 nov 2008
83
110
Vandaag kwam mijn schoonvader langs, of ik even naar z'n auto wilde kijken.
Het gaat om een zwarte Saab. Op de motorkap, dak, kofferdeksel en de hele linkerzijkant zit de auto helemaal onder de rode verfspetters.
Ik heb een paar testspots gedaan. Kleien ging, maar na 5 minuten op een plekje van 20 cm was de klei rood......
SSR2 plus oranje gaf vrijwel geen effect. Ook nog een stukje geprobeerd met Meguiars Paint Cleaner, ging wel, maar ook dat gaf een minimaal effect. Tenslotte nog ergens een blik Commandant 5 uit een kast getrokken, dat ging al veel beter, maar een zwarte auto helemaal met Commandant doen lijkt me niet de beste oplossing. (ondanks dat de lak wel een hele goeie beurt kan gebruiken, maar dit terzijde.)
Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
 
:D dacht het zelfde toen ik het las maar wou het niet posten, om de gevoelens van de TS te sparen.
 
Bug & Tar zal niet helpen.

Welke klei heb je gebruikt? Hier heb je wel de paarse klei voor nodig, de rest is te mild:

https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Medium_Grade_Clay_Bar_210gr_P100238_100238

of die van Dodo Juice:

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Purposeful_Purple_paint_putty_200gr_DJPPPP_101121
 
@Tim: Als het werkt prima (wordt wel een takkeklus, die hele auto met klei) maar goed, als dat het enige is wat werkt :|~*
 
Valt toch wel mee met de takkeklus? Wij doen dit met elke auto die wij detailen en er gaat ongeveer een uurtje á 1,5 uur in zitten.
 
takkeklus is vooral omdat het niet gedaan is met ieder paneel één keer goed kleien. De tijd die ik nodig had om met de Meg's klei op 20 cm een klein beetje resultaat te behalen was aanzienlijk. Dus vandaar mijn verwachting over een takkeklus. Heb wel vaker auto's gekleid ook auto's in zeer slechte staat, maar dit heb ik nog niet meegemaakt.
Nou ja, goed voor de spierballen zullen we maar zeggen. Scheelt weer in het sportschoolabonnment :grinning:
 
Hij neemt contact op met de verzekering, als dat niks wordt dan kan ik dus aan de bak!
Een flinke berg klei en wat extra wash&wipe kan dan dus geen kwaad.
 
In ieder geval een agressieve klei gebruiken. Dan gaan deze er makkelijker van af. Want de gewone megs consumenten klei is hier echt te mak voor!
Me een agressieve klei zal je sneller en beter resultaat boeken al zal je dan waarschijnlijk wat last krijgen van marring(mini krasjes die je er met de dap wel uitkrijgt).
 
@Harold-A1: bedankt voor het aanbod, Eemnes is een beetje te ver van Rotterdam misschien. Overigens is er inmiddels een offerte gemaakt en de verzekering is gebeld. Ik ga het zelf uitvoeren. Noclaim gaat flink naar beneden en de offerte was ook niet misselijk: op een paar Euro na 1000,- Op zich niet gek, want de hele auto moet gedaan worden, na een goeie inspectie blijkt dat het echt over de hele auto zit. Maar, ik trek er gewoon twee dagen voor uit. :|~*
Morgen even overleggen met schoonpa en dan de spullen ophalen bij CC. (hoewel, ik zag dat de 'heavy' klei op was...... )
 
ik heb het vanmiddag ook gehad op de seat ibiza van mijn schoonzusje,

deze had het vooral op het raam gedeelte, en plastic trim (spatbordje laten spuiten, maar die oetl*l heeft het paneeltje erop gelaten)

dus het noodzakelijke (vooral op de voorruit) er wel afgekregen, met valma teer remover, en een intensieve kleibeurt met de (voor deze klus TE zachte) mothers klei
 
FRchippie zei:
@Harold-A1: bedankt voor het aanbod, Eemnes is een beetje te ver van Rotterdam misschien. Overigens is er inmiddels een offerte gemaakt en de verzekering is gebeld. Ik ga het zelf uitvoeren. Noclaim gaat flink naar beneden en de offerte was ook niet misselijk: op een paar Euro na 1000,- Op zich niet gek, want de hele auto moet gedaan worden, na een goeie inspectie blijkt dat het echt over de hele auto zit. Maar, ik trek er gewoon twee dagen voor uit. :|~*
Morgen even overleggen met schoonpa en dan de spullen ophalen bij CC. (hoewel, ik zag dat de 'heavy' klei op was...... )


Eemnes is trouwens maar een uurtje rijden, dus dat valt best mee.
offerte van 1000 euro vind ik echt belachelijk.
er wordt iemand gewoon een poot uitgedraaid.
kan goedkoper, zeker 25%

iets snap ik niet...je gaat het zelf uitvoeren en toch gaat de noclaim gaat flink naar beneden?
waarom laat je die schade dan niet door een pro herstellen?


weet je trouwens wat voor verf het is?
 
De noclaim gaat naar beneden als het werk door de verzekering betaald wordt dus ga ik het zelf doen.
Soort verf weet ik niet, hardnekkige verf dat wel, zelfs op de ramen is het er bijna niet af te krijgen! Hij heeft ook geen idee waar het gebeurd is.
 
met een beetje mazzel is het spuitbus-verf en kun je met thinner de zaak wegkrijgen.
ik zou dat eerst even op een raam testen, kan je heel veel werk schelen.

de hele auto kleien kost je zeker 4-6 uur als ik het een beetje goed inschat.
Daarna moet je nog polijsten met een licht middel want de paarse klei zal zeker 'schade' achterlaten (marring) en ook nog in de wax zetten voor de nodige bescherming.
al met al minstens een 1,5 dag werk

suc6 en laat het nog even weten of het gelukt is.
mocht je er toch tegenop zien...ik houd me aanbevolen ;)