• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwarte stipjes op chromé randen

Ballzz

Detailing rookie
11 jun 2016
1
2
32
Hallo iedereen :D

Ik heb last van kleine zwarte puntjes op mijn velgranden van mijn velgen. Met gewoon wassen krijg ik ze niet af. Het lijkt niet echt op teer. Lijkt mij veel te hard en niet echt vettig. Ik krijg ze met moeite af met het gebruik van metal polish. Maar dit steeds doen bij het schoonmaken van mijn velg lijkt mij ook niet het ideale.

Welke producten gebruik ik best zodat myn velgranden toch nog hunne shine behouden en niet dof worden door aantasting. Als ik tijd heb straks zal ik proberen een foto'tje te maken :)
 
Heb je er misschien een foto van? Zwarte puntjes op velgen doet mij gelijk denken aan remstof, dus dat zou je weg kunnen halen met non-ferro ofzo.
 
Beste....

Het is zo goed als onmogelijk je velgen met alleen shampoo schoon te houden.

Mijn advies is dan ook met de volgende producten te gaan werken. Het maakt je leven een stuk makkelijker. Ik werk met Dodo Juice maar je kunt natuurlijk ook andere merken gebruiken.

Als ze echt heel vuil zijn gebruik ik eerst een velgenreiniger Mellow Yellow en laat deze even inwerken en met een zachte kwast en wielen spons reinigen. Goed afspoelen! Meeste velgenreiniger werken op basisi van zuren.

Daarna Ferrous Dueller erop. Deze lost de ijzerdeeltjes op en alleen even met een zacht kwast eroverheen en goed afspoelen.

Als er dan nog zwarte puntjes opzitten pak ik Tar & Glue Remover, laten inwerken en afnemen met een doek. Hierna even met een shampoo wassen om dit product volledig te verwijderen.

Nu zijn ze 99,9% schoon.

Ik zet ze dan nu in de wielen wax Supernatural Hybrid. Dit heeft als voordeel dat je de volgende keren (meerdere ja) wel genoeg hebt aan alleen een shampoo oplossing.

Ik hoop je een beetje duidelijk te hebben gegeven maar vragen mag altijd nog

Dit zijn de producten die ik alleen voor de velgen gebruik maar ik ben dan ook een beetje...
Stappenplan 2a Velgen.jpg
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
+1 voor de eerdere reacties!

Deze hardnekkige zwarte puntjes zullen inderdaad waarschijnlijk teer, of nog waarschijnlijker, ijzerdeeltjes zijn.

Deze zou je kunnen aanpakken met een ''ijzerverwijderaar''. Dit product komt na opsprayen in contact met roestende ijzerdeeltjes die bijv. van je remschijven af komen en gaat deze oplossen. Deze reactie zorgt voor de typerende paarse kleur die er dan ontstaat.

Een voorbeeld van 2 veelgebruikte producten; Monello - Non Ferro ... DodoJuice - Ferrous Dueller.

Beide producten zijn in de basis een ijzerverwijderaar, maar hebben ook als bonus een goede reinigende eigenschap. Dit word voornamelijk gebruik om velgen schoon te maken, maar is ook geschikt voor lakwerk.


Wanneer je de velgen op deze manier hebt schoon gekregen, kan je ze weer beschermen met bijv. een wax, sealant of zelfs een coating. Dit zal toekomstige vervuiling minder goed laten hechten en een coating zal dit, in mijn enigste ervaring die ik heb, helemaal voorkomen dat vervuiling heel erg zal hechten.



Greetz
 
Bestel je een flesje monello non-ferro, lekker goedkoop om eens te testen. Ik weet zeker dat je hierna een tevreden mens zal zijn en verbaasd van de reinigende kracht van dit soort schoonmaakmiddel.