• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte uitlaten!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Ik heb nu dus twee uitlaten onder mijn auto hangen, en ook twee keer zoveel werk om ze schoon te houden.
Deze wil ik dan ook elke keer netjes houden, dit is bij mijn vorige auto iets wat verwaarloosd. Alleen ik was niet elke week, dit zal om en nabij de 2 a 3 weken zijn. Of misschien zelfs 4 weken.

IMG_0137-kopie-1.jpg


Heb tijdens mijn verjaardag ergens vorig jaar, de "Dodo Juice Supernatural Fine Cut Metal Polish" gekregen.

Als eerste, er is helemaal niets mis met dat product, en het doet me denken (en ruiken) aan het vroegere "POL"
Werkt verder ook prima, en is erg geschikt om normale "chromen" metalen te kunnen bijhouden.
Heb alleen het idee, dat er wel een iets aggresiever middeltje is voor wat betreft de uitlaten, die kunnen zo snel enorm zwart worden. En soms zitten er ook gekke zwarte pitjes op. Die moeilijk te verwijderen zijn. Maar welke prijsbewust middeltje zou hier geschikt voor kunnen zijn? Helaas kan ik POL ook nergens meer vinden. Daar deed ik vroeger mijn fiets altijd mee, en was (vond ik) erg goed spul.

En ook niet onbelangrijk, wat voor een soort doek is hier het best voor te gebruiken? Doe het nog altijd met een oud katoenen t-shirt. :grinning:
 
Ja, die heb ik!

Alleen ik heb er zo weinig ruimte! Dat het machinaal gewoon niet te doen is.
En ik eerder tegen de bumpers aan zit dan tegen de uitlaat. Daarbij ga ik eerst
ook geen half uur afplakken voordat ik begin met het oppoetsen van de uitlaatjes hoor.
Tegen die tijd zou het handmatig ook opgelost moeten zijn. Lijkt me.
Het gaat me ook meer op de buitenkant eerlijk gezegt!
Alleen de powerball voor de binnenkant is dan wel weer goed!
 
Helaas hebben we die niet meer, maar shining monkey heeft polishing strips (D-Spec Metal Polish Strips):

metalpolish_strips_LRG.jpg


Deze zijn er perfect voor!
 
Gaat even pijn doen ( sorry ): ik gebruik nog steeds commandant om mijn 2 pijpjes te laten blinken als een tierelier ( gewoon met het handje + doekje )
Mocht je nog wat hebben staan, schroom niet.
Ben wel geïnteresseerd in de Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr ( 100201 ), maar geef het gewoon toe, maar toch echt eerst m'n blikje op
No way, dat ik genoeg ruimte heb om met zo'n opzetstuk de buitenzijde schoon kan krijgen ( helaas )

@Stimpy, ik zie die niet staat in de webshop, wel de Shining Monkey D-Spec Metal Polish Pads
 
Ik gebruik NXT Metal polish icm een oude theedoek. Deze dan om de uitlaat draperen, dan via de uiteinden vastpakken en steeds heen en weer over de uitlaat trekken.
 
Ik heb ze vandaag gedaan met de Mothers Wax Mag & Aluminum Polish, pijpjes zijn nog nooit gedaan dus het werd echt wel eens tijd om ze te doen.
Al met al een 15 minuutjes bezig geweest, wonderlijk spul is het:heart_eyes:

Van dit;

Foto-BZSK346A-D.jpg


naar dit;

Foto-U7TZIL3J-D.jpg
 
Wat is er mis met staalwol? Ik gebruik de goede metal polish van raceglaze en zij raden zelf ook staalwol aan. fijne 0000 staalwol kan absoluut geen kwaad. :)
 
Heeft het nut om de uitlaten ook te beschermen met een (wheel) sealent, om aankoeken te voorkomen?

Om steeds te polijsten van de sierstukken blijft er straks ook niets meer over ;p
 
michelv. zei:
Ik heb ze vandaag gedaan met de Mothers Wax Mag & Aluminum Polish, pijpjes zijn nog nooit gedaan dus het werd echt wel eens tijd om ze te doen.
Al met al een 15 minuutjes bezig geweest, wonderlijk spul is het:heart_eyes:

Van dit;

Foto-BZSK346A-D.jpg


naar dit;

Foto-U7TZIL3J-D.jpg


Hoi, dat ziet er super uit zeg!

Mijn uitlaten staan er ongeveer zo bij:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Niet zo heel super dus.

Hoe werkt die Mothers Wax Mag & Aluminum Polish ongeveer? Dan bedoel ik het aanbrengen enzo, en waarmee.

Alvast bedankt.

Raoul
 
Ik heb een oud t-shirt gebruikt. Inpoetsen en dan uitwrijven met een schoon gedeelte van shirt en klaar.
 
ik doe er alles mee, tot de kraan in de douche aan toe!

trouwens, de roze commandant (vloeibaar schuurpapier) werkt ook gewoon prima voor nood.
mothers mag&alu werkt alleen veel mooier af, en beschermt ook nog eens