• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte uitslag door uitlaten op onderbumper. Hoe krijg ik het weg?

zwaagmw

Detailing trainee
7 nov 2012
27
32
48
Antwerpen
Mijn Dodge geeft nogal wat zwarte roet aanslag (diesel) op de uitlaten en op de bumper er omheen. Deze is zilverkleurig tov de zwarte lak op de rest van de carrosserie.

Met auto finesse metal polish krijg ik de eindstukken prima schoon, maar omdat de zwarte vuiligheid op het zilverkleurige van de bumper blijft zitten weerspiegeld dat op de blinkende eindstukken waardoor ze nog vuil lijken.

Hoe krijg ik de zilverkleurige onderbumper weer zilverkleurig ipv van vuil dof grijs met zwarte vegen/aanslag van de uitlaten?

Met apc al bezig geweest met 1:10 verhouding, maar geen resultaat. Geconcentreerder gaan? Ander middel dat jullie aanraden?

8237787744_7f1bd5e4b1.jpg


8237787794_ce3e0abb4b.jpg
 
Ik zou een omgeving van de uitlaat goed schoonmaken c.q. polijsten en daarna extra bescherming geven met bijvoorbeeld c-quartz.

Dit zorgt ervoor dat vervuiling minder snel hecht en makkelijk schoon te maken is.
 
Poorboys Professional Polish zal ook wel helpen om het schoon te krijgen
Daarna zou ik een wax nemen zoals de Collinite 845
En misschien de luchtstroom wat aanpassen, dat kan ook schelen
 
Het ziet er uit alsof het gespoten kunststof is? Een uitlaat kan behoorlijk warm worden. Ik denk dat door de hoge temperaturen de verf is "verbrand" en dat het er daarom dof uitziet? Als dat zo is dan vraag ik me af of je de doffe plekken nog weg kan krijgen? :weetniet
 
5 jaar geleden bodykit op de auto laten zetten, waarbij de achterbumper gespoten is in de originele unilak kleur over een primer. Bij de onderbumper is ipv van zwart, zilver over de primer gespoten. Gedaan door professional in spuitcabine van de bodyshop, waar bodykit gezet is.

Einddempers worden heet bij iedere auto, dus deze meer dan waarschijnlijk ook. Zou inderdaad de verf verbrand zijn? Hoe zou ik dat moeten zien?

Er zijn geen blaasjes of vervormingen te zien.
 
Verbranden is misschien een verkeerd woord want dan begint het inderdaad te bobbelen. Zwaar uitgedroogd door de hitte is misschien een beter omschrijving. Vooral omdat je aangeeft dat het een unilak is. Zoals ze hier al boven aangeven kun je het inderdaad eens proberen te behandelen met de Poorboys PP.
 
Bedankt voor de input. Heb een sample flesje liggen met poorboys prof polish, dus dat komt goed uit. Heb echter enkel zachte hand pads voor wax, eens zien of ik het daarmee kan opbrengen, anders een light cutting hand pad bestellen.
Ga het zeker proberen.

Bedankt
 
Ik heb hier wel een cone liggen, dus als je dat een keer wenst te proberen dan hoor ik het wel.