• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zweethanden

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
Hallo!

Gisteren was ik voor mijn werk bij mensen thuis en die spraken me over het feit dat hun wagen vol 'zweethanden' stond. Ik wist eerst niet goed over wat ze het hadden maar daarna gingen we eens kijken naar de wagen in de garage. De wagen stond vol met afdrukken van de handen :confused:

Volgens mij moet dit redelijk snel weg te polijsten zijn, maar mijn vraag: kent iemand dit fenomeen?

Ik heb enkele foto's genomen met m'n telefoon:

IMG_0450_zpsed5e44be.jpg


IMG_0451_zps66cbb8af.jpg
 
Ik heb ook weleens van zulke vingerafdrukken gezien op een wagen van een collega.
Zijn auto was kort daarvoor voor onderhoud naar de dealer geweest en een monteur had met wat vettige handen op de lak gezeten.
Met wat Professional Polish heb ik toen heel wat weggekregen, maar naderhand bleef je het zien...
 
Geen idee of het zonnebrandcrème kan zijn, volgens de eigenaar is het van een oudere man die regelmatig meekomt en z'n handen op de lak zet.
Zelfs boven de passagiersdeur (A-stijl?) zijn ook zo'n vlekken te vinden, van het vasthouden om in de wagen te kruipen.

Gezien de schade oppervlakkig is, waarom zou dit niet weg te polijsten zijn?
 
Zonnebrand of niet...lijkt iig iets vettigs te zijn. wassen, kleien, polijsten. Heb dit soort vlekken bij een collega weggehaald, wat dan wel zonnebrand was, op deze wijze. Fijn beginnen en zonodig opbouwen. Je ziet het goed door het behandelde stuk elke keer goed droog te maken. Komt de handdruk vanzelf omhoog als deze nog niet weg is.
 
Ik denk niet dat het hier zonnebrandcrème is, want er zijn echt veel afdrukken op deze wagen: op de motorkap, A-stijl, op de koffer ook op meerdere plaatsen etc....
 
De Corolla Versoo van mijn schoonouders staat ook vol met dit soort handafdrukken,
geen idee wat de oorzaak is en ik wil ze ook nog aanpakken.
Nadeel is dat dat ding in zon slechte staat is dat hij sowieso helemaal gedaan moet worden, maar als ze zelf er zo weinig om geven heb ik er ook nooit zo veel zin in...

Dus ik volg dit topic even. Ik verwacht niet dat het heel lastig weg te polijsten is hoor ;)
 
Beetje off-topic: Je gaat wel afvragen hoe die handen erop zijn gekomen ... doet me toch al gauw denken aan een bepaalde situatie waarbij een man en vrouw betrokken zijn waarbij de laatste een enige vorm van ondersteuning zocht :p
 
Zonnebrand? In januari? Lijkt me heel sterk.

Dit ziet er meer uit als gewoon huidvet, van iemand die je wagen heeft aangeraakt. Heb het ook wel eens gehad, bleef het zien tot de volgende wasbeurt. Waste het er zonder moeite af.
 
Wij hebben minder informatie dan jij gekregen...nergens staat dat het deze maand of wanneer dan ook is gebeurd.
 
Strikt genomen heb je gelijk, maar het zou een beetje apart zijn als TS nu pas zijn probleem meld wat hij in augustus is tegengekomen.
 
jitzzzze;352083 zei:
Strikt genomen heb je gelijk, maar het zou een beetje apart zijn als TS nu pas zijn probleem meld wat hij in augustus is tegengekomen.

De situatie van mijn collega stamde ook al af van de zomer en kwam tie niet zo lang geleden mee w^^w

Maakt verder ook niet uit. Zolang we elkaar proberen te helpen :)^
 
Auto is inderdaad niet mijn auto, geen idee hoe lang het er al op zit.

Ik zal de eigenaar in ieder geval voorstellen zijn auto eens te laten polijsten, ik hoop dat de vlekken verdwijnen :)
 
Olivier;352058 zei:
volgens de eigenaar is het van een oudere man die regelmatig meekomt en z'n handen op de lak zet.

Laat de eigenaar dan ff navraag doen welke ( hand ? )creme de oude man gebruikt , als het dan toch enkel van hem is zal ie wel iets op z'n handen smeren....:-"
 
ik zie de laatste tijd ook veel auto's met schade van "snoetenpoetsers"...
de natte doekjes waar ouders hun kinderen mee poetsen...
het restantje op de handen vreet ook goed in de lak van de auto !!
vooral rond de achterdeuren omdat de kids met de ene hand de deurgreep vast hebben
en met de andere hand zich van de auto wegduwen om de deur open te krijgen...

JW
 
Ik hoop niet dat het is wat ik denk.
Remolie van een prutsmonteur.......