• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to: Cabrioruit polijsten

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
45
Nadat ik vandaag de Ibiza had gefoamd en gewassen had ik nog wat tijd over.

Het ruitje van mijn onlangs gekochte E36 cabriolet was erg dof, ondanks de verdere nieuwstaat van de auto..

Ik was eigenlijk van plan om het te vervangen, dit vervangen kost ongeveer 250,- maar ik had zoiets van als ik heb toch ga vervangen kan ik net zo goed nog een trucje uitproberen.

Dus ik had de DAP en de fles SSR 2.5 icm de oranje pad al vast, toen ik toch maar eerst even een lichtere combinatie ging proberen, de SSR1 icm de witte pad.

Bleek dat even een goede beslissing, de SSR 2.5 was helemaal niet nodig en ook nog eens 250,- en een hoop prutswerk om het nieuwe raam te monteren uitgespaard, check de onderstaande foto's inclusief 50/50's...

Mijn excuses voor de slechte foto, heb momenteel alleen nog maar mijn iPhone hiervoor.

Ervoor foto:

IMG_2571.jpg


Lijkt trouwens nog niet zo heel erg, maar met de zon erop was hij heel erg dof.

IMG_2577.jpg


De Ibi :
IMG_2598.jpg


De Ibi :

IMG_2596.jpg


IMG_2601.jpg

IMG_2604.jpg


Eindresultaat en gebruikte produkten:

IMG_2605.jpg

IMG_2607.jpg
 
Hulde,

Ook deze duidelijk en mooi beeldmateriaal
Dankbaar materiaal zo'n ruitje.
Ik ben heel benieuwd naar het tempo van de veroudering
Ik heb 2 triumph Spitfire's die vooral van de zon (UV) dof werden.
Ze staan nu binnen (wacht op restauratie) maar ooit.....

Misschien wel een beetje vertekend beeld met zo'n blinkende Seat als achtergrond ;)

Hans
 
Vraagje: wat was je plan van aanpak m.b.t. de standen van de dap, het aantal run's en de hoeveelheid SSR die je gebruikt hebt?
 
Gelukkig heb ik altijd een vaste stand icm SSR1 op Wit anders had ik het niet meer geweten. Stand 3-4 op de DAP500, 2 runs , drie druppels per run.
 
Mike M3 zei:
Thx! echt top!

en dan heb je de binnen en buitenkant (ga ik vanuit) behandeld ?

Nee alleen de buitenkant. De binnenkant is niet dof (Auto heeft pas 90.000km gereden en een hardtop zat erbij.
 
Vriend van mij heeft een cabrio, 14 jaar oud en 34.000 op de teller, altijd binnen gestaan en word alleen met mooi weer gereden, auto staat het hele jaar onder een mooie zijden hoes, toch is het ruitje verweerd, dus vind het wel een uitdaging om jou truc eens te proberen…