• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[FAQ en adviezen] AluTech NTSR 20 Extractor

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
http://media.Carclean.com/img/forum/alutec.gif​

Nu de mensen die meegedaan hebben aan de groupbuy voor deze ideale extractor zo langzaamaan hem nu ook daadwerkelijke thuis hebben, leek het me leuk om een soort van FAQ (veelgestelde vragen) topic te beginnen. Zodat eventuele vragen niet in het groupbuy topic gesteld hoeven te worden. Ook is het doel van dit topic om het maximale uit dit mooie apparaat te halen :)^

Opmerkingen en tips zijn welkom!

Ik ga dit topic nog uitbreiden met specificaties, foto's, reviews etc als dit topic een beetje opgang is. Het topic is dus nog aan onderhoud onderhevig.

Specificaties:
Afmetingen doos: 40 x 60 x 50 cm
Gewicht: 11 kg
Voltage: 240 V 50 Hz
Zuigkracht motor: 1400 Watt
Onderdruk: 170 mbar
Luchtverplaatsing: 30 l/s
Inhoud opvangvat: 20 Liter
Länge Saugschlauch ca. 1,5 m
Zuigkracht waterpompmotor: 48 Watt
Pompdruk: 7 bar
Inhoud voor reinigingsmiddel: 5 Liter

Reviews en testjes
Test op oud matras met oude vlek (door Binnetie): https://forum.Carclean.com/cc_postsm71228/Test-Alutech-NTSR-20-extractor-op-oud-matras#post71228
Test op vloermatten van de auto (door bassochist): https://forum.Carclean.com/cc_postst3678/eerste-gebruik-van-de-nieuwe-extractor-incl-pics

1. Waar vind ik de handleiding van het apparaat?
Zelf kwam ik hem pas tegen toen ik begon met puzzelen :), de handleiding vind je aan de binnenkant van de machine. Als je de motor van het opvangvat verwijderd moet je hem zo zien liggen (door Binnetie).

2. Kan je voor deze machine ook APC+ gebruiken?
Je kan APC+ gebruiken in het reinigingsmiddelreservoir (gebruik een mengverhouding van 1:20), deze schuimt veel minder dan de gewone. Schuimt het alsnog teveel? Spray het dan direct op de bekleding i.p.v. dat je het in de machine doet (door Dibbuz).

3. Het is bekend dat als je eenmaal met een extractor aan het werk gaat, je interieur ook zo weer vies is. Dikwijls zit er op bekleding een laagje dat vuil afstoot die er afgaat. Is er iets te koop om dit vuilafstotende laagje weer aan te brengen?
Ja, dat kan met een fabric protectant. Die van Shining Monkey is bijvoorbeeld een goede keus. (door Stimpy68).

4. Komen er nog accesoires of extra stofzakken of filters voor dit apparaat?
Ja, Carclean is hier mee bezig (door Binnetie).

5. Is er ook een Nederlandstalige handleiding beschikbaar?
Ja die is er. Je kan hem hier vinden. (door Stimpy68)
 
Je kan APC+ gebruiken, deze schuimt veel minder dan de gewone. Schuimt het alsnog teveel? Spray het dan direct op de bekleding i.p.v. dat je het in de machine doet.
 
Ik heb zelf 30 ml reinigingsmiddel aan 5 liter water toegevoegd voor in het reinigingsmiddeltankje. In het tankje schuimde het wel, maar tijdens gebruik zag je er niks van. Ik heb dit gebruikt voor de vloer. Er kwam wel vuil vanaf, maar ik denk dat ik met reinigsmiddel of met Blue Wonder voor vloeren (kan dit?) misschien meer kan bereiken.
 
Heb dan niet bovenstaand apparaat, maar wel een vraag.
Het is bekend dat als je eenmaal met een Extractor aan het werk gaat, je interieur ook zo weer vies is.
Dikwijls zit er op bekleding een laagje dat vuil afstoot.
Is er zoiets after maket te koop?, dus impregneer spul voor je bekleding?
 
Dat is wel een interressant iets. Ik heb er wel eens van gehoord, een soort spray net als waar je je schoenen mee inspuit. Ik weet alleen niet meer waar ik het gezien heb.
Vooral voor nabehandeling is het goed natuurlijk.
 
Ik zie er een aantal in de shop, helaas heeft alleen die van Shining Monkey een beschrijving, maar zoiets moet dus goed werken na een extractorbeurt?
 
Ik gebruik het zelf niet, Als je interieur al enkele jaren oud is, dan zal dat beschermlaagje er ook niet meer op zitten :-"
 
ericon zei:
Heb dan niet bovenstaand apparaat, maar wel een vraag.
Het is bekend dat als je eenmaal met een Extractor aan het werk gaat, je interieur ook zo weer vies is.
Dikwijls zit er op bekleding een laagje dat vuil afstoot.
Is er zoiets after maket te koop?, dus impregneer spul voor je bekleding?


van hg hagesan heb je ""tapijt en bekleding reiniger" en die geeft een vuilafstotende laag.
als je die voor het naspoelen gebruikt heb je weer een afstotende laag.

heb hem al staan maar nog niet geprobeerd.

je kan ook fabric protectant gebruiken maar dan moet eerst je bekleding helemaal droog zijn, en de hagesan laat je opdrogen en is gelijk klaar zonder nabehandeling
 
Waar is trouwens die fles voor wat er bij zat + die dop?? :schaam
Die achterse witte kan daar moet alleen koud of warm water in met/zonder apc plus??
En moet je eerst de bekleding beetje nat sproeien met warm of koud water en dan met de extractor over heen?
 
Jeffrey:
1. Maak je extractor open (de twee klemmetjes aan de zijkant)
2. Haal het pak papier eruit dat daar inzit (dit is je handleiding)
3. Lees deze. Dat geeft antwoord op de meeste van je vragen.
 
Zoals altijd; RTFM (Read The Fucking Manual) oftewel, Lees de handleiding! ;)

Maar ik denk dat de handleiding is die niet het NL is... Deze heb ik als pdf even hier neergezet:

EDIT: link is inmiddels definitief bovenaan in de eerste post neergezet!

Zal vanavond even een goede lokatie plaatsen, zit nu op mijn werk gaat even niet zo makkelijk
 
jeffrey rallye zei:
Waar is trouwens die fles voor wat er bij zat + die dop?? :schaam
Die achterse witte kan daar moet alleen koud of warm water in met/zonder apc plus??
En moet je eerst de bekleding beetje nat sproeien met warm of koud water en dan met de extractor over heen?
Die fles is reinigingsmiddel, je kan deze verdunnen tot 1:200 met koud of lauw water (heet water lijkt me niet goed). Je bent dus 25 ml nodig van het reinigingsmiddel en dat doe je samen met 5 liter water in de witte kan. Nu kan je het apparaat gebruiken om te 'shampoën', m.a.w. je spuit vloeistof op een ondergrond en het reinigingsmiddel doet zijn werk. Het voorste deel van de zuigmond zuigt het water weer op.
Je kan ipv het reinigmiddel ook APC+ gebruiken, verdun dit dan 1:20.
Heb je hardnekkige vlekken dan kan je ook APC+ verdunnen bijv 1:10 in een vernevelflesje en deze op de flek spuiten. Dan werk je de vlek in met een borsteltje en ga je er met de extractor over heen om allees weer op te zuigen. Doe in dat geval alleen water in de grote witte kan. Zodat al het reinigingsmiddel opgenomen wordt.
 
@Binnetje: zou je op je quotegedrag willen letten? Je quote iedere keer het laatste bericht (wat er dus direct boven staat) Ik haal dat nu iedere keer weg, maar krijg er een beetje RSI van :)_[]

Alvast bedankt!