• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[FAQ en adviezen] AluTech NTSR 20 Extractor

Hierwordt de parketvloer met de dweil gedaan, heb het even getest en het kan ook met de extractor. Eventuele pikkerige vlekjes worden zo door de machine opgenomen. Weet niet of je ook een groef hebt, maar daar tussen komt een dweil niet zomaar en het waterstraaltje wel.
 
Heb zelf thuis getest op mn laminaatvloer op de eerste verdieping. Dit word brandschoon en blijft helemaal droog achter. Op de Grenen houten vloer in de huiskamer vind ik het persoonlijk niet gemakkelijker dan dwijlen. Kan natuurlijk liggen aan de soort lak op dat hout.
 
een houten vloer die in de olie staat mag je denk ik niet zomaar behandelen met zo'n extractor omdat dat veel te vochtig is volgens mij. normaal gesproken raden ze aan om te stofzuigen en te swifferen!
 
Nee dat klopt. Wij hebben geen vloer die in de olie staat maar een dikke laag lak heeft. De zitkamer heeft parket de rest is bij ons grindvloer en daar werkt een extrector echt super op.
 
Nederlandse handleiding :)
Zoals duitsers het in nederland verrekken nederlands te praten zo verrek ik iets aan duits te doen :D

Maar met logisch verstand en plaatjes kijken was ik er al gekomen.
 
In de NL handleiding lijkt het alsof de tekst van hoofdstuk "E" mist. Dit staat hoofdstuk staat wel in de duitse handleiding.
 
Paultjuh zei:
Nederlandse handleiding :)
Zoals duitsers het in nederland verrekken nederlands te praten zo verrek ik iets aan duits te doen :D

Maar met logisch verstand en plaatjes kijken was ik er al gekomen.


als het een paar jaar geleden goed was gegeaan en ze waren niet 2e geworden, dan had je nu ook duits gesproken.:grinning: :grinning: :grinning:
duits is trouwens makkelijker dan nederlands.
 
Vanmiddag effe geroken de geur toch niet zo lekker (die fles wat er bij zat) :auw
De volgende keer toch maar apc + doen..
Hopelijk is dat beter!
 
jeffrey rallye zei:
Vanmiddag effe geroken de geur toch niet zo lekker (die fles wat er bij zat) :auw
De volgende keer toch maar apc + doen..
Hopelijk is dat beter!

Heb ook aan de fles geroken en niet echt lekker. Maarrrrr:

Heb het ook gebruikt en me gehouden aan de mengverhouding van 1:200. Dan blijft er van die geur niet echt veel meer over.

Heb de stoelen van mijn Jeep ermee gedaan als probeersel.
Deze had ik 2 maanden geleden ook als een gedaan met de "APC-oplossing opspuit- en opzuigen met de waterzuigermethode".

Het verbaasde me nogal wat er nu weer uit de stoelen kwam met de bijgeleverde reiniger i.c.m. extractor

Stoelen zien er nu echt schoon uit. Plan is nu om binnenkort deze excersitie te herhalen maar dan met APC van PB.
Kijken of er nog meer uit te halen valt.
 
Vanavond even de overloop op de 1e verdieping gedaan.
Na 3 behandelingen, waarvan de laatste met alleen water, kwam er nog steeds troep uit het tapijt.
Moet je de behandeling blijven herhalen totdat er niets meer vanaf komt?
Welke borstel gebruiken jullie bij de voorbehandeling als je het inspuit met bijv. APC?
 
Binnenshuis heb ik geweldige resultaten geboekt op kleedjes op de trap en zelfs op mijn laminaatvloer van de slaapkamer. ook de automatten zijn flink opgeknapt.

Echter het vaste tapijt in de Alfa is een viltachtig spul dat geen "Pool" heeft. Deze bekleding neemt het opgebrachte apc en het water nauwelijks op. Wegzuigen is hierdoor een fluitje van een cent maar de reinigende werking stelt dan ook niet zoveel voor.

Iemand tips? Moet ik het anders eerst flink inborstelen?

Het meubilair hoeft niet behandeld te worden (Leer)
 
InSPiRE zei:
Vanavond even de overloop op de 1e verdieping gedaan.
Na 3 behandelingen, waarvan de laatste met alleen water, kwam er nog steeds troep uit het tapijt.
Moet je de behandeling blijven herhalen totdat er niets meer vanaf komt?
Welke borstel gebruiken jullie bij de voorbehandeling als je het inspuit met bijv. APC?
Als je van te voren wil inwerken met een borstel dan kan je het beste gebruik maken van een paardehaar borstel (tenminste deze gebruik ik voor mijn stoelen in de auto). Hij is wel te koop bij Carclean: https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Interieur_borstel_Paardenhaar__85-590_101232

De haren zijn niet te hard en beschadigen dus niks. Heb je een vloerbedekking die echt vuil is dan kan je denk ik een steverige borstel gebruiken.

Dit antwoord geldt eigenlijk ook voor Centoquarantasette, inwerken met een paardenhaarborsteltje
 
InSPiRE zei:
Na 3 behandelingen, waarvan de laatste met alleen water, kwam er nog steeds troep uit het tapijt.
Moet je de behandeling blijven herhalen totdat er niets meer vanaf komt?

Zolang het water dat je opzuigt nog vies is, wil dat inderdaad zeggen dat het nog steeds vuil is...
Dus nog ff doorgaan. Maarrr, ik zou het persoonlijk niet te nat maken telkens, ik zou zeggen stop er voor nu even mee, en laat het even drogen, en doe het een paar dagen later nog eens.

Ik gebruik trouwens de Mothers borstel om hardnekkige vlekken te bewerken alvorens ik het opzuig.

Succes