• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Groupbuy GESLOTEN] Extractor; opvolger van de Alutec NTSR20

Met een beetje geluk komen Chieltandwiel en ik de extractor's donderdag ophalen!
 
Vandaag mijn extractor opgehaal op de CC HQ,
gelijk maar wat klei spulletjes meegenomen.

Thuis aangekomen de extractor natuurlijk geprobeerd op onze geel beklede trap (domste fout ooit om deze geel te bekleden)
Het vuil verdween als sneeuw voor de zon.
En dit wat met de bijgeleverde sampo... laatstaan als je er een kwalitieds product in gebruikt!!

Op moment van schrijven hoor ik beneden de extractor brommen......
Er is iemand nu al blij aan het zijn tijdens het reinigen van de plavuizen in de kleuken.
Wuahahahaaha

Nooit gedacht dat ik een dergelijk apparaat ooit zelf zou bezitten.
mooi spull voor het geld.
 
Nee, dat is niet mogelijk, we zijn normaal op zaterdag gesloten. Afgelopen zaterdag zijn we wel open geweest om de mogelijkheid te geven om ze op te halen, en natuurlijk ook vanavond.
 
Sjips het is 140km voor mij dat ga ik vanavond zeker niet meer redden, wil graag langskomen ipv verzenden ik moet er ook 2 ophalen namelijk die van mij en die ik voor mijn collega heb besteld.
Komen er nog speciale ophaal tijden bij of was dat alle extra tijd ?
 
Martin245 zei:
Vraaagje:
in het accessoirespakket zit een "adapter" waarmee de buis aan het apparaat geparkeerd kan worden. Volgens de handleiding met een schroef. Die mis ik. Nu heb ik schroeven zat, dus dat komt wel goed.Kan iemand die de schroef wel heeft me laten weten wat voor maat dat ding is? Ik kan er een zelftapper in porren, maar daar knapt het vast niet van op.... :-&
Verder: Op welke hoogte hebben jullie dat ding bevestigd? De diameter doet vermoeden dat'ie op een koppeling tussen de 2 buizen in moet, maar dan loopt de buis vast op de grond. Kan ook niet de bedoeling zijn.
Alvast bedankt!
Martin.

bij mij zat de schroef er ook niet bij.
 
lr.jpg


M'n stoel moest er binnen 30 minuten na ontvangst per direct maar aan geloven. Echter duurt het drogen van een zitting nog behoorlijk lang vind ik!

:p
 
Bij mijn auto (Seat) valt het erg mee. Ik kan er in principe na een uurtje alweer in rijden.
Wat je kan doen is na het gebruik van de extractor even een handdoek (die niet meer pluist!) over de bekleding legt. Eventueel ga je er even op zitten. Dat versnelt het drogingsproces aanzienlijk. Ook moet je de deuren open laten, anders krijg je van die beslagen ramen.
 
Ik heb gisteren ook de extractor opgehaald op de CC HQ. Alvast in elkaar gezet, maar nog niet kunnen proberen. Veelbelovend :)
 
Bij mij idem, samen met de bijbehorende bestelling.
En tot mijn verbazing incl. 1l vloeistof :kado . Met die uit de bestelling samen kan ik er flink tegenaan.
Caravan van onszelf, camper van de buren, auto, ...

Hans
 
Hier is de extractor ook aangekomen. Kan ik mijn oud-collega blij maken want die heeft onlangs met koffie op de bestuurdersstoel van zijn bedrijfsbus geknoeid. Moet nu toch een makkie zijn :-"

Groeten,
Erik
 
Hier is de extractor ook binnen. Eerste ervaring bij CC: :party:

Echter wel een paar vragen:

Bij nat zuigen moet je het foamfilter gebruiken en moet je de binnenzijde van de opvangemmer eruit halen (weet niet hoe het ding genoemd word in het NL, in het Engels heet het een separator) en het geknikte buisje.

Bij extracten zal dit denk ik net zo werken ofniet?

Mijn foamfilter wordt wel nat bij het natzuigen nu. Is dit goed?

Verder heb ik de zuiger even geprobeerd op de keukenvloer (hout) en dat werk vele malen beter dan dweilen en zuigen met een Ferm-zuiger. Ook minder herrie overigens.

Ik hoor graag of ik het extracten goed aanpak door de binnenzijde te verwijderen, het kniestuk te verwijderen en daarna aan de slag te gaan.

Alvast bedankt voor tips.

P.S. Hier ontvangen INCL. schroefje ,^^
 
Hoi, Pepijn,

je bent helemaal goed bezig. Het foamfilter wordt nat. Dat is niet anders. Het voorkomt alleen dat als de inhoud zou schuimen, het spul door de machine uit de uiblaasopening geblazen wordt. Zoals je hebt gezien, zit er een vlotter in, die de opening afsluit als de "emmer" te vol zou worden. Dat het foamfilter dus nat wordt is niet te vermijden en dus (m.i.) helemaal niet erg.
De separator en het kniestuk worden alleen gebruikt als je het apparaat als stofzuiger gebruikt. Is overigens zeker een aanrader: Je schrikt je eng als je ziet in wat voor tempo het water troebel wordt. (Of ik stofzuig te weinig.... :-" )
Ik wil m'n parketvloer overigens ook nog eens onder handen nemen met het ding. Ben erg benieuwd....
 
Ok, bedankt voor je antwoord. Heb net even de deurmat meegenomen... werkt OOK al goed :p

Voor de parketvloer wil ik alleen even een wat ander middel gebruiken. Middel incl. een olie erin voor de vloer. Moet alleen even geod nadenken hoe ik voorkom dat dit problemen gaat geven met vlekken voor het interieur van de auto.

Misschien toch de vloer maar inspuiten met een "gifspuit" gevuld met oliehoudende vloerreiniger (hoe tegenstrijdig klinkt dat eigenlijk wel niet).

Ik ga binnenkort de auto maar eens onderhanden nemen en de buurman overtuigen dat dit niet o'n gekke aankoop is als hij beweerd.
:party:

In ieder geval een mooie eerste aankoop voor het elektrisch detailen
 
Een ander voorstel (maar da's makkelijk l*llen als je het al hebt staan....) Vloer reinigen met wat je hebt, en daarna in de "voeding" zetten. Bij mij is het parketreinigen sowieso al een 2-stappenplan. Het reinigen kan alleen makkelijker (hoop ik....)
Wel uitkijken wat je in het apparaat gooit. Er staat een waarschuwing in de handleiding over de pomp. Nu verwacht ik dat olie-houdende producten die pomp geen kwaad zullen doen, maar ik weet niet of het ding ervoor bedoeld is. Je moet er sowieso een volle tank schoon water doorheen pompen als je klaar bent met reinigen, dus dat zou ik zeker doen.
 
Martin245 zei:
De separator en het kniestuk worden alleen gebruikt als je het apparaat als stofzuiger gebruikt.

En je moet er dan nog steeds water in doen, 2-2.5L staat in de handleiding. Of heb ik dit nu verkeerd?