• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Red Style interieur Alfa Romeo Spider

joost1990

Detailing rookie
3 mrt 2012
5
0
Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even kort voorstellen:

Mijn naam is Joost, 21 jaar, woonachtig aan de kust van Noord Holland en in het bezit van een mooie grijze (Grigio Eclisse) Alfa Romeo Spider. Hobbymatig poets ik af en toe een auto. Ik wil de hobby graag wat meer intensiveren maar door de vele verschillende materialen, middeltjes en ervaringen zie ik af en toe door de bomen het bos niet meer... Uiteindelijk zal het ongetwijfeld goed komen, hierbij mijn eerste show off:

Vandaag het interieur van mijn Spider goed schoon gemaakt. In mijn vorige auto (GTV met beige interieur) had ik al eerder naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van Poorboys All Purpose Cleaner. Ook deze keer ben ik zeer te spreken over het resultaat. Morgen of volgende week wil ik het leer voeden met Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner. Dit schijnt een goed middel te zijn voor leer in cabrio's.

De stoelen zien er weer heel mooi mat uit. Hopelijk blijft dat ook na het behandelen met Gliptone...

Aanschouw de foto's, soms lijken de stoelen een beetje roze maar dat komt doordat ik met de camera instellingen zat te klooien (telefooncamera) :

Voordat ik begon met schoonmaken zagen de stoelen er zo uit, donker rood, glimmend en zwarte poriën:
2012-03-03144929.jpg

2012-03-03145007.jpg

2012-03-03145017.jpg

2012-03-03145037.jpg


Poorboys aan het werk:
2012-03-03145628.jpg

2012-03-03145551.jpg

2012-03-03145908.jpg


Poorboys weg geveegd en dit werd het resultaat:
2012-03-03150123.jpg

2012-03-03150135.jpg


Zie hier duidelijk het verschil tussen het midden stuk en vieze wang van de stoel :x
2012-03-03150149.jpg


Verschil tussen bestuurdersstoel en passagiersstoel. De bestuurdersstoel glimt veel minder en is feller rood (minder donker) dan de passagiersstoel. Let ook op de hoofdsteun van de bestuurdersstoel, deze had ik nog niet schoongemaakt:
2012-03-03153535.jpg

2012-03-03153751.jpg


Wang bestuurdersstoel is er flink van opgeknapt:
2012-03-03153816.jpg


Passagiersstoel voor:
2012-03-03162205.jpg


Tussen fase passagiersstoel, rechter deel is gedaan (deur kant) en glimt niet. Onbehandelde deel glimt en is donkerder:
2012-03-03162735.jpg

2012-03-03162754.jpg


Resultaat passagiersstoel:
2012-03-03170541.jpg


Detailfoto's:
2012-03-03170653.jpg

2012-03-03170608.jpg


Totaalplaatje:
2012-03-03170019.jpg

2012-03-03170431.jpg



Ook het dashboard en deurpanelen heb ik zo goed mogelijk met APC schoongemaakt maar helaas hou ik kleurverschil tussen airbag en dashboard. Ik zou graag het dashboard weer willen opfrissen zoals dat ook met lederen stoelen kan met een setje van Colourlock. Is er iemand die me kan vertellen of hier een geschikt product voor bestaat?
 
Mooi geworden. Je zou de wang van de stoel nog kunnen doen met Colourlock. Colourlock heeft producten die een kleustof bevatten zodat je beschadigingen van bijvoorbeeld slijtage kunt herstellen.
 
Ja klopt, ik ben bekend met Colourlock... Heb het in mijn GTV gebruikt om de stoelen op te knappen maar vroeg me af of ik dat ook op mijn dashboard kan gebruiken aangezien deze is verkleurd:|
 
erg mooi resultaat....blijkbaar werkt gewone APC veel beter als lederreiniger dan de produkten van de bekende merken die ervoor ontworpen zijn. Volgende keer gebruik ik dit ook met een borstel en behandel daarna het leer met de lederconditioners om het terug te beschermen.

Bedankt voor de tip!
 
KLeurverschil in de "klep" van de airbag en het dashboard is een probleem wat je vaker ziet, heeft vaak te maken met het feit dat die klep van een ander soort materiaal/kunststof gemaakt is. Hier is vrij weinig aan te doen ben ik bang.
 
Dat verschil zal inderdaad wel blijven vrees ik... Ik ga dus op zoek naar een andere airbag. Echter is er ook verkleuring zichtbaar op de bovenkant van de deurpanelen, het is allemaal net niet knalrood zoals het zou horen...

@Corsawim: Voor mij geen ander middel meer! Dit werkt echt perfect :) Ik heb overigens 1:10 verdund.
 
Bedankt, ik was op alle andere vlakken al overtuigd van de kracht van APC, m'n vrouw gebruikt het ook voor allerhande dingen. Goed dat je de verhouding er even hebt bij vermeld. Ik durfde het tot nu niet goed op leer gebruiken, maar je hebt mij bij deze overtuigd!
 
In deze show off wordt APC ook gebruikt op het leer: https://forum.Carclean.com/cc_postst12816/Interieur-Mercedes-SL.aspx
 
Dat ziet er weer goed uit! Jammer van de verkleuringen, maar goed , de zon in ook genadeloos.

Colourlock mild of sterk leder reiniger is net zo effectief als APC, en veiliger voor het leder. Ik gebruik APC alleen in uiterste gevallen, het droogt namelijk erg uit. Ondanks dat je meestal direct voedt, trekt APC diep in het leder. Voor een keer is dit niet zo erg, maar kan na meerdere keren het leder echt heel erg uitdrogen. Het leder begint dan van binnenuit te scheuren zeg maar. Helaas zelf ervaren in het verleden...

Als je het lef hebt: dashboard opnieuw verven met Colourlock. Een hele klus, maar het wel waard denk ik!
 
+1 voor de opmerking van Paulus ivm het gebruik van APC en uitdrogen.
Ik heb dezelfde ervaring, APC reinigt vaak sneller en krachtiger dan bv GLiptone lederreiniger maar het droogt het leder ook uit, naar mijn gevoel ziet het leder er ook echt schraal uit na het gebruik van APC.
Persoonlijk gebruik ik altijd eerst de lederreiniger van Gliptone...pas als deze de klus echt niet klaart durf ik ook wel naar APC grijpen.

Hoe je het leder ook reinigt, nadien altijd lekker voeden. Daar knapt het pas echt van op. :ja
 
Virus zei:
+1 voor de opmerking van Paulus ivm het gebruik van APC en uitdrogen.
Ik heb dezelfde ervaring, APC reinigt vaak sneller en krachtiger dan bv GLiptone lederreiniger maar het droogt het leder ook uit, naar mijn gevoel ziet het leder er ook echt schraal uit na het gebruik van APC.
Persoonlijk gebruik ik altijd eerst de lederreiniger van Gliptone...pas als deze de klus echt niet klaart durf ik ook wel naar APC grijpen.

Hoe je het leder ook reinigt, nadien altijd lekker voeden. Daar knapt het pas echt van op. :ja


vinden jullie dat de reiniger van gliptone goed reinigt? Vorige week nog toegepast op beige leder dat echt wel een vuile schijn had; na meermaals goed inwerken met een ruwe badhanddoek, gaf deze laatste geen enkel spoor van vuil weer...er kwam dus eigenlijk niks vuil af.
 
Colourlock mild of sterk reiniger moet je hebben! Gliptone is ook wel goed maar je moet meer behandelingen doen om hetzelfde resultaat te verkrijgen. De conditioner van Gliptone is echt geweldig goed!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Colourlock mild of sterk reiniger moet je hebben! Gliptone is ook wel goed maar je moet meer behandelingen doen om hetzelfde resultaat te verkrijgen. De conditioner van Gliptone is echt geweldig goed!


over de conditioner ben ik inderdaad ook erg te spreken...met de lekkere ledergeur....ik moet dus blijkbaar nog eens investeren in een sterkere reiniger of voor die ene keer dan toch maar eens even zondigen met APC...
 
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ook ik meer tevreden ben van de Giptone conditioner dan van de cleaner.
 
Heel erg mooi geworden weer!!!

Ik heb alleen een vraagje uit interesse, hoort in een origineel red style interieur niet zwarte leren stoelen? Net als het zwarte leer in de deurpanelen?

Ik heb altijd het idee dat er in veel red style alfa's rode stoelen zijn gezet terwijl deze er origineel niet inhoren. Soms zie je ze wel met zwarte stoelen (en rood dash dus).

Weet jij hoe dat zit?
 
Volgens mij was dat af fabriek een optie... Heb het vaker gezien maar kan het je niet met zekerheid zeggen :) Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er zo vaak nieuwe rode stoelen in gezet zijn. Rode stoelen zijn schaars en achteraf nieuw laten monteren zal een dure aangelegenheid zijn geweest. Ik denk dan ook dat dit echt af fabriek geleverd is. (of er zijn vrij veel mensen geweest die een 2e hands setje op de kop hebben kunnen tikken). Zoek op Google maar eens naar "Red style Alfa Romeo GTV", dan kom je er genoeg tegen met rood dash + rode stoelen.

Zit nog te twijfelen of ik er zwarte stoelen in wil hebben, vind het iets teveel rood zo denk ik...
 
heel netjes geworden!!!

als sluit ik me aan bij paulus vwb de APC...
droogt erg uit en pas op voor de lak. goed verdunnen dus.
een enkele keer ...o.k. maar maak er geen standaard behandeling van..