• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review]Carclean.com Orange peel pads [Update 2: extra foto's Carclean.com busje]

Ik wil dit ook best eens proberen.

Dibbuz/iedereen ==> Zou de slijtage ook geralateerd kunnen zijn aan de aggresiviteit van het toegepaste polijstproduct? Of zou dit meer komen door de warmte die gegenereerd word tijdens het polijsten?
 
Denk meer dat het gewoon door de warmte en frictie komt. M205 is nou niet bepaald het meeste zware polijstmiddel wat er te krijgen is.
 
Update:
Extra foto's van het Carclean.com busje.
Voor:
DSC0329_zps37117fe6.jpg


Na:
DSC0328_zpsd08abce7.jpg


Voor: (vinger erbij om te laten zien dat de focus echt goed op de lak is)
DSC0337_zpsfe2eac33.jpg


Na:
[
DSC0336_zpsb589db65.jpg


Voor:
DSC0338_zps5084b20d.jpg


Na:
DSC0339_zps5596893d.jpg


Reflectie foto:
DSC0361_zpsfd1d88b2.jpg
 
Het zijn niet dezelfde stukken lak die je ziet maar ergens anders op de zijkant, bijvoorbeeld 20cm daarnaast. Zoals je op de laatste voor/na kan zien haalt het niet alles weg.
Lichte krasjes zullen ook zeker verdwijnen op een gegeven moment, een wollen pad zal de krasjes veel eerder weghalen dan de orange peel pad.

RedCat zei:
Goed tip van die vinger erbij.
Stukje tape kan ook, anders focus je op de reflectie en dan ziet er alles er prachtig uit.
Het zijn altijd leuke foto's maar ze zeggen ze zo weinig over het resultaat.
 
welk polijstmiddel heb je nu gebruikt voor het busje ? En ook gewoon de jeanspad ? Ben ik wel benieuwd naar, omdat het in eerste instantie met de pads en polijstmiddel niet zo'n succes was op de bus. Resultaat mag er nu in ieder geval echt zijn.
 
Met M205. Finale gaat ook meet net iets minder. Fixer was weer iets minder dan Finale maar nog steeds goed te doen.
Hoe creme achtiger het midd hoe beter het gaat.
 
De Leon is onder handen genomen met de Denim pad.
Klikkerdeklik
 
Ik zie al meerwerk ( en dus nog mooier resultaat ) aankomen: full details in DB met deze pads in de aanslag .... als de toekomstige klanten dit zien zijn ze linea recta overtuigd !
 
Heeft iemand ondertussen die pads al eens getest? Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
 
Ik heb er een aantal liggen, maar nog geen tijd en ruimte gevonden helaas.

Ik heb een testdeur liggen van volgens mij een nieuwe Focus, met genoeg peel (af fabriek), dus zodra de omstandigheden het toelaten ga ik het proberen.

[edit] Ben al bezig:-b [/edit]
 
Waar blijf je Eelco? (Sorry, kon het niet laten).
Doe maar rustig testen en beproeven en dan lezen wij jouw bevindingen hier met grote belangsteling.
Super dat je de handschoen meteen oppakt die Dennis heeft geworpen. En dat nog wel op je zondagavond.

Ik kom in mijn detailstraatje nog wel eens auto’s tegen met gespoten delen en daarbij kan dit product zo te zien echt wonderen verrichten.
 
Toch maar even de stoute denim schoenen aangetrokken en even met mijn testpaneel bezig geweest.

Slachtoffer in kwestie: een achterdeur van het laatste model Ford Focus, originele lak met volledige dikte, paneel uit de bak bij de schadehersteller gehaald, zat geen swirl op, alleen de schade.
Gelukkig nog een groot deel wat wel bruikbaar was voor wat ik er mee wilde.

Net als eerder in dit topic heb ik ter referentie wel een tapelijn gezet, puur om een betere indruk tussen voor en na te krijgen.

De zgn. "orangepeel" van dit paneel was naar mijn mening behoorlijk diep, de micropeel welke eerder in dit topic te vinden was, is vaak veel makkelijker te verwijderen, omdat de pieken en dalen veel dichter bij elkaar liggen, en de putjes in die structuur ook kleiner zijn.
Dat het niet volledig zou verdwijnen had ik me dus al wel op ingesteld.

Ik heb een aantal fotos's gemaakt, en een filmpje, maar na het zien van het filmpje kunnen alle foto's wel overboord, filmpje is veel duidelijker:


Ik heb voor de denim pad hoofdzakelijk M205 gebruikt, bovenstaand werd bereikt na 4 applicaties, laatse keer rustig afgebouwd in toeren, en de finish was al heel behoorlijk, na 2 maal afnemen met Eraser kwam er nog wel een haze tevoorschijn, maar dit was met een finishing polish goed te verwijderen.
Ook finale geprobeerd, maar dat viel tegen, heel stroef en teveel frictie, werkte gewoon niet lekker.

Als afwerking heb ik nog roterend Finale op zwart gedaan, finish was netjes, maar als je met een dap wilt finishen zou ik wel een extra stapje tussen denim en finale doen.

Al met al redelijk tevreden, zeker gezien de staat vooraf is dit natuurlijk al een hele verbetering, ook de geringe nabewerking is wel prettig.
Ook nog even een deeltje gedaan met de schuurmachine en 1500 droog, om te kijken hoe de denimpad in dat proces past, en ook dat viel me niet tegen. Resultaat daarvan kom ik binnenkort op terug, kon het nu niet echt lekker vastleggen, het werd wat te donker.

@ Dibbuz ==> maken jullie tussendoor ook de pads schoon?
 
Zo he... da's een verschil.
Filmpje zegt meer dan 100 woorden, Eelco!

Mooi werk weer hoor!

Jammer dat dit niet met een DAP kan :( (maar wel begrijpelijk als je dit topic zo doorleest).
 
Super dat je het gelijk wilde oppakken! Resultaat is ook geweldig gelukkig.
Had je zelf ook niet het idee dat het eigenlijk te makkelijk gaat? Ik zit nog steeds te wachten op die adder onder het gras.

Nabewerking is minimaal, dat waasje hadden wij ook en hologrammen maar meer niet. Geen marring en geen swirls.
Pads maken we tussendoor schoon met een borsteltje niet met water.

Droog gebruiken zorgt voor een aanzienlijk kortere levensduur dan met smeermiddel.
Paneel wordt ook veel warmer dan.
 
Wat betreft betreft de nabewerking had ik wel ff een wtf-momentje ja, viel zat mee.
Komt denk ik omdat je schuren gewend bent, en dan is er idd bijna altijd wel een addertje in de vorm van een pigtale of wat hazing.
Als je dan al aan het verfijnen bent, dan is het slikken of stikken, daarom inspecteer ik altijd heel kritisch voor ik ga verfijnen.
Kost veel te veel tijd, maar op je eigen auto mag dat.

Het gevoel dat het snel ging had ik niet, pas na de 3e hit had ik zoiets van "er gebeurt iets!", maar achteraf ook wel logisch, de "toppen" moeten er eerst af, en dan zie je pas wat er gebeurt.
Is met schuren niet anders, alleen dan gaat de eerste stap veel sneller en heb je veel meer nabewerking te doen.

Borsteltje om schoon te maken heb ik ook gedaan, die oranje van LC geloof ik, bracht niet zoveel.
Na schoonmaken werkte hij wel ff lekkerder.

Deed af en toe wat Spray & Wipe 1:1 toevoegen, maar dat was na 1 pass iedere keer eigenlijk alweer weg.
Deed het truukje met S&W af en toe ook wel eens met compounden als de pad wat volliep, maar met gewoon water werkt iets beter.

Ik las ook (geloof op Detailing World) dat men ook gaandeweg wel eens hier en daar een drupje 205 toevoegt, en dan gewoon doorwerkt, ga ik ook meenemen de volgende keer.
 
Indrukwekkend Eelco, weer een mooi resultaat neergezet.
Had niet anders verwacht :cool:
Was dat dezelfde pad(combi) die je gebruikte op het Golf paneel?