Excuus voor de crappy telefoon foto's maar ik wilde dit toch even delen.
Gisteren ondanks de kou toch maar even de auto gewassen.
De auto was redelijk smering maar er zat vooral veel pekel op.
Tevens kwam ik tijdens het wassen een aardig steenslag schade tegen waar de grondlak ook verdwenen was. Dat heb ik dan ook maar even bijgewerkt.
Begonnen met een foam kuurtje: Supa Snow Foam
Vervolgens de velgen gewassen met een sopje van Monello Lavare en diverse hulpstukken
Afgespoten met HD, daarna afgespoeld met een broeskop.
De auto gewassen met Poorboys Slicks and Suds en Meguairs washmitt
Drogen met een Monello Senza Aqua doek.
De sponningen etc afgenomen en nagelopen met Spray and Wipe van Poorboys.
Het interieur uit gezogen, matten geklopt, vochtige doek over het leer.
Ramen opgepoetst en dashboard met een droge microvezel doek afgenomen.
Helaas hebben de wegen in Nederland weer aardig voor hun kiezen gehad. En is de steenslag score weer goed te noemen.... ]-0
Naast wat kleine oppervlakkige schades zag ik dit plekje tijdens het wassen. 8-o
De grondlaag was er ook vanaf en je zag al een roodbruine gloed. Dus de auto maar binnen gezet om er vandaag even naar te kijken en het probleem te verhelpen.
Wat heb ik gedaan:
Plek beetje glad geschuurd met een 3M trizac P3000. Dubbel gevouwen om de scherpe randjes er af te halen.
Vervolgens ontvet met CarPro Eraser en met de föhn het plaat materiaal een beetje warm gemaakt zodat de lak beter vloeit.
Vervolgens het plekje opgevuld en laten drogen. In totaal 3x keer herhaald. Toen was ik er flauw van en heb de overtollige resten weer weg geschuurd met 3M Trizac P3000.
Daarna met 3M ultra finishing compound en een witte pad weer tot hoogglans gepolijst.
Voorlopige resultaat, want ik ben nog niet tevreden.
De andere kleine plekjes pak ik ook nog een keertje aan als ik meer tijd heb. Voor nu is het eerst weer voorzien van bescherming.
Als laatste de gehele motorkap maar even gepolijst en voorzien van een laagje colli 845. De rest van de auto ook direct maar even voorzien van een laagje.
Gisteren ondanks de kou toch maar even de auto gewassen.
De auto was redelijk smering maar er zat vooral veel pekel op.
Tevens kwam ik tijdens het wassen een aardig steenslag schade tegen waar de grondlak ook verdwenen was. Dat heb ik dan ook maar even bijgewerkt.
Begonnen met een foam kuurtje: Supa Snow Foam
Vervolgens de velgen gewassen met een sopje van Monello Lavare en diverse hulpstukken
Afgespoten met HD, daarna afgespoeld met een broeskop.
De auto gewassen met Poorboys Slicks and Suds en Meguairs washmitt
Drogen met een Monello Senza Aqua doek.
De sponningen etc afgenomen en nagelopen met Spray and Wipe van Poorboys.
Het interieur uit gezogen, matten geklopt, vochtige doek over het leer.
Ramen opgepoetst en dashboard met een droge microvezel doek afgenomen.
Helaas hebben de wegen in Nederland weer aardig voor hun kiezen gehad. En is de steenslag score weer goed te noemen.... ]-0
Naast wat kleine oppervlakkige schades zag ik dit plekje tijdens het wassen. 8-o
De grondlaag was er ook vanaf en je zag al een roodbruine gloed. Dus de auto maar binnen gezet om er vandaag even naar te kijken en het probleem te verhelpen.
Wat heb ik gedaan:
Plek beetje glad geschuurd met een 3M trizac P3000. Dubbel gevouwen om de scherpe randjes er af te halen.
Vervolgens ontvet met CarPro Eraser en met de föhn het plaat materiaal een beetje warm gemaakt zodat de lak beter vloeit.
Vervolgens het plekje opgevuld en laten drogen. In totaal 3x keer herhaald. Toen was ik er flauw van en heb de overtollige resten weer weg geschuurd met 3M Trizac P3000.
Daarna met 3M ultra finishing compound en een witte pad weer tot hoogglans gepolijst.
Voorlopige resultaat, want ik ben nog niet tevreden.
De andere kleine plekjes pak ik ook nog een keertje aan als ik meer tijd heb. Voor nu is het eerst weer voorzien van bescherming.
Als laatste de gehele motorkap maar even gepolijst en voorzien van een laagje colli 845. De rest van de auto ook direct maar even voorzien van een laagje.