• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

steenslag repair en nu plakresten vs stoomreiniger !

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
Excuus voor de crappy telefoon foto's maar ik wilde dit toch even delen.

Gisteren ondanks de kou toch maar even de auto gewassen.

De auto was redelijk smering maar er zat vooral veel pekel op.

Tevens kwam ik tijdens het wassen een aardig steenslag schade tegen waar de grondlak ook verdwenen was. Dat heb ik dan ook maar even bijgewerkt.

Begonnen met een foam kuurtje: Supa Snow Foam
Vervolgens de velgen gewassen met een sopje van Monello Lavare en diverse hulpstukken
Afgespoten met HD, daarna afgespoeld met een broeskop.
De auto gewassen met Poorboys Slicks and Suds en Meguairs washmitt
Drogen met een Monello Senza Aqua doek.

De sponningen etc afgenomen en nagelopen met Spray and Wipe van Poorboys.
Het interieur uit gezogen, matten geklopt, vochtige doek over het leer.
Ramen opgepoetst en dashboard met een droge microvezel doek afgenomen.

IMG_20130316_125946_zps7e86c80f.jpg




IMG_20130316_130000_zpsccf5ba86.jpg


IMG_20130316_130723_zps1c5639a4.jpg


IMG_20130316_141619_zpsb2800104.jpg


IMG_20130316_141559_zpsce340ee5.jpg




Helaas hebben de wegen in Nederland weer aardig voor hun kiezen gehad. En is de steenslag score weer goed te noemen.... ]-0

Naast wat kleine oppervlakkige schades zag ik dit plekje tijdens het wassen. 8-o

IMG_20130317_161456_zps3a681c40.jpg


De grondlaag was er ook vanaf en je zag al een roodbruine gloed. Dus de auto maar binnen gezet om er vandaag even naar te kijken en het probleem te verhelpen.

Wat heb ik gedaan:

Plek beetje glad geschuurd met een 3M trizac P3000. Dubbel gevouwen om de scherpe randjes er af te halen.
Vervolgens ontvet met CarPro Eraser en met de föhn het plaat materiaal een beetje warm gemaakt zodat de lak beter vloeit.

Vervolgens het plekje opgevuld en laten drogen. In totaal 3x keer herhaald. Toen was ik er flauw van en heb de overtollige resten weer weg geschuurd met 3M Trizac P3000.

Daarna met 3M ultra finishing compound en een witte pad weer tot hoogglans gepolijst.

Voorlopige resultaat, want ik ben nog niet tevreden.

IMG_20130317_161749_zps937ce6f1.jpg


IMG_20130317_161852_zpsc8be5160.jpg


IMG_20130317_164648_zps932c6f8e.jpg


IMG_20130317_183241_zps866c63e1.jpg



De andere kleine plekjes pak ik ook nog een keertje aan als ik meer tijd heb. Voor nu is het eerst weer voorzien van bescherming.

Als laatste de gehele motorkap maar even gepolijst en voorzien van een laagje colli 845. De rest van de auto ook direct maar even voorzien van een laagje.
 
De zondag weer goed bezig geweest kerel.

Heb er nu alweer zin in om het dakje van de 500c aan te pakken.
Het mag van mij nu warm water gaan regenen.
Ben klaar met dit koude weer ]-0
 
Interessant dit! Ik heb een sh*tload van dit soort puntjes en wil het binnenkort eens aan gaan pakken op dezelfde manier (opvullen, wetsanden met 3M polijstblokje, polijsten), maar ik heb er wat roest inzitten. Niet dat ik je topic wil kapen ofzo, maar kan ik dan met IronX los gaan en wat spruzzo/IPA erover, waarna het puntje opgevuld kan worden? Of zal ik het plekje eerst opschuren en ontvetten en dan opvullen?
 
Glimt als een malle op die fotos. Nice !!

Ik weet nog niet erg veel van detailen. Maar wil mijn steenslag ook weghebben. Echter zit mijne vol met swirls etc.
Dus eigenlijk moet alles tegelijk en gewoon een grote detail beurt. Maargoed ik leer stapje voor stapje.

Ziet er iig al stuk beter uit dan die witte punt.
Vind de fotos niet eens zo crap
 
Sorry, ben nieuw in dit soort dingen, maar vroeg me af of je dan de meeste steenslag puntjes weer goed krijgt zonder opnieuw te spuiten. Krijgen je normaal gezien de aangestipte puntjes ook weer vlak na polijsten zodat ze niet opvallen, of ben ik dan iets te voorbarig?

Ziet er echt weer super uit zo!!
 
het putje vul je meerdere keren met kleur lak. Dan ligt er een bultje op.

Dat schuur je weg door te wetsanden. Vervolgens polijst je het deel weer tot hoogglans en dan zie je er nog maar weinig van.
 
Netjes hoor! Zelf wordt ik er ook helemaal gek van die steen slag op de motorkap en voor bumper. Zit er over na te denken om de motorkap te laten wrappen. Maar ja, vindt maar eens een goed en net bedrijf die dat kan!!!
 
Gisteravond samen met vriend MOEW30 even 2x 19 inch RCZ velgen gepolijst en in de DLUX gezet.
De andere twee waren een andere keer al gedaan.

Daarna zouden we even de velgen van de fiesta aanpakken. Dit setje heb ik gebruikt gekocht en wel goed schoongemaakt maar ik kreeg de plakresten het lood er maar moeizaam af.

Na een paar stukjes het maar opgegeven. De hele winter hebben ze aan de wand gehangen en we zouden ze even polijsten en in de DLUX zetten.

Echter begon het wat te kriebelen bij MOEW30 en die stond erop dat we eerst de plakresten aan moesten pakken. Tja dat is wel beter inderdaad maar wat een werk...... of toch niet ?

Voor:

IMG_20130319_212902_zps984df94d.jpg


IMG_20130319_212928_zps7bf50329.jpg


IMG_20130319_213113_zps5865d2a0.jpg


IMG_20130319_210528_zpsa8c89a5c.jpg


IMG_20130319_214511_zpsbc0e036a.jpg



Klus geklaard !!

Nu nog een keer polijsten in de DLUX maar dan zijn ze wel weer super !

Bedankt voor je hulp MOEW30!
 
Ik snap niet waarom mensen eerst de auto wassen en dan pas het interieur doen? Je klopt zo alle stof op je auto................?

En heb je de plakresten nu met de stoomreiniger weggekregen? En welk opzet stuk heb je gebruikt?

Groeten!
 
Ik begin liever met een proper exterieur omdat ik op die manier de kans op krassen/swirls/... verminder mocht ik eens tegen de lak komen met kledij/stofzuigerslang/whatever...
Mensen die op 2 meter langs hun pas gewassen auto de matten uitkloppen, snap ik ook niet. Ik ga altijd zover mogelijk uit de buurt van de auto.

Maar zoals met alles, heeft ieder zn eigen manier. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

En die plakresten, volgens mij heeft hij die foto's voor de show erbij geplaatst. :D
Opzetstukje lijkt me een rond kortharig borsteltje.
 
Rond kortharig borsteltje inderdaad. Werkt erg goed moet ik zeggen. Met een doek navegen en tada !

wittereus, wel eens tegen de wind in gepist ? Ook niet zo handig....
 
Handig idee, met zo'n stoomreiniger. Kan ik ook wel eens proberen. Maar blijft er nog iets van het borsteltje over na het verwijderen van de resten van de plakloodjes of zit die nu vol met lijmresten?
 
Het borsteltje is inderdaad niet echt top meer te noemen... maar het werkte wel

Het kleine spuitmondje werkt ook goed in combinatie met een beetje boenen met een oude microvezel.

Al met al wel tevreden over het resultaat. Zeker als je weet hoe ze er bij aanschaf uit zagen.

*zoekt foto*
 

Vergelijkbare onderwerpen