• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vocht in de auto wegkrijgen.

Gebruik zelf ook een Pingi xl uitvoering (2x).

Wat er ook kan gebeuren heb je een recirculatieknop op je dashboard zitten.
Dat betekend dat je auto hermetisch is afgesloten met een klep en geen verse buitenlucht in je auto komt en de vochtige lucht in de auto blijft hangen.
Als hij stil staat is deze klep dicht en veroorzaakt dan ook beslagen ruiten.
Had hier laatst ook last van in mijn bedrijfsauto van 1 jaar oud en hierna open gezet en geen last meer van gehad.
En vervang eens de interieurfilter als deze oud is kan hij ook verse buitenlucht tegen!

Wat je ook kan doen ga eens in de auto zitten voor en achter en laat eens iemand flink op de auto spuiten en dan zie je het vanzelf nat worden.

Of pak eens een sprayflacon met water en afwasmiddel en spuit eens rondom de ramen en spuit met een compressor vanuit de binnenzijde langs de raam.

Succes ermee is wel hinderlijk en te veel vocht is ook niet goed voor je electronica.

Gr Jos
 
na een rit met de auto de auto met draaiende motor ,airco uit kachel aan maximaal op voetverwarming ramen op klein kiertje en zo een paar uur laten staan dan moet het probleem weg zijn, zo niet terug naar de dealer want dan is je auto echt lek
 
Grappige oplossingen allemaal mensen, maar heeft niemand ooit gehoord van een paar oude sokken in combinatie met kattenbakkorrels? Men neme een sok, vult deze voor driekwart met kattenbakkorrels (er is inmiddels ook een variant met fris geurtje) knoop in de sok, tweede sok er omheen, ook een knoop er in en je kneiterd dat ding onder een van de voorstoelen. Geen nare geur, geen rare vlekken, geen rare geluiden tijdens het rijden en het belangrijkste het vocht verdwijnt.... Goedkope en langdurig bruikbare oplossing :)
 
Nog noooit van gehoord. Maar een om te onthouden.
Over het algemeen zou je geen last horen te hebben van vocht in de auto. De enige keren dat ik het heb gezien was toen van mijn auto de voorruit lekte langs de kit rand. En in mijn moeder haar auto, waar ze in de wasstraat een keer het raam op een kier heeft laten staan. Dat ding blijft vochtig van binnen....
 
Dit model passat heeft wel wat water lekkage problemen zoals ik weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De tip die ik nog mis in het topic is de airco gebruiken tijdens het rijden! Als je geen automatische hebt dan warme lucht bijmengen tot de gewenst temperatuur. Bij climate control doet hij dat netjes automatisch voor je. De airco droogt de lucht ook mooi, en dat scheelt ook een flink stuk.

Maar je kan de natuurkunde niet tegen houden in dit jaargetijde. Wat je ook doet, de lucht is vochtig en de temperatuurverschillen doen de rest. Ventileren, dat is het enige wat helpt!