• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche Carrera 911 GT3 (Update 2-9-2016)

Ik heb deze nét gescoord. Effe kieken of het is wst het lijkt, haha!


14653992341231513638436.jpg
 
Ik heb deze nét gescoord. Effe kieken of het is wst het lijkt, haha!
Metalen behuizing dus goed! En ben maar blij dat je niet zo'n waterstop koppeling gehaald hebt, ik ben er geen fan van. Bij het aankoppelen komt er vrijwel altijd water vrij.

Dat jij alle kunstof aanpakt met melamine is goede tip. Ga ik erin gooien.
Leuk verslag. Maar eh, 16u op de velgen... Ik hoop voor je dat er gratis koffie is!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
* Update - 02-09-2016 *

Aangezien ik de Porsche mocht lenen als mijn trouwauto, heb ik uiteraard aangeboden om de auto weer goed te wassen en deze keer ook de wielen onder handen te nemen. :D (De wielen worden bij een wasbeurt bij voorkeur niet nat gemaakt, om roest op de remmen te voorkomen, en dus gaan ze simpelweg van de auto af als ze gereinigd moeten worden.)

20160902_162556.jpg



De velgen zijn tezamen met de auto in februari 2016 in een coating gezet. (Gyeon - Rim) Sindsdien is de auto enkele keren gewassen en de velgen éénmalig. (Afspuiten was voldoende) Deze keer zijn de wielen van de auto gehaald omdat de eigenaar ná de laatste wasbeurt lange afstanden had gereden naar het buitenland, door weer en wind. De auto is toen niet gewassen en vervolgens opnieuw lange afstanden naar het buitenland. Aansluitend is de Porsche even flink uitgelaten op het circuit.

Met name dat circuit was killer... De eigenaar is Pietje Precies, maar deze keer zaten er remblokken gemonteerd die niet van Porsche vandaan kwamen. Resultaat; Binnen 40 minuten nieuwe remblokken finaal opgereden. :scream: Die avond ontving ik wat foto's via de App... mijn gedachte; ''Gotver! 16 uur werk naar de kl*te!?''

Vandaag maar eens een bezoekje gebracht... Opnieuw kon ik de ijzerslakken wegtikken en 19 kilo ijzerdeeltjes trotseren... --->

( Foto's zijn van vóór-en-tijdens )

20160902_134838.jpg


20160902_134904.jpg


20160902_144713.jpg


20160902_144719.jpg


20160902_145537.jpg


20160902_145548.jpg


20160902_153700.jpg




* Allereerst de velgen afgespoten met de HD. Op het velgbed van de grote achterwielen zag je meteen wat verschil en op de voorzijdes uiteraard ook. *
(...Rechter gedeelte op beide velgen...)


20160902_140108.jpg




* Het polijstwerk op de velgen kwam weer tevoorschijn, maar ze zijn nog steeds verraderlijk vies. Ik moest aardig raggen met mijn vinger om voor de foto een paar streepjes te kunnen laten zien *

20160902_140259.jpg




* Foamen met Monello - Artico Magico 1:4 * (Gewoon, omdat het kan en om de Non-Ferro meteen op het ergste in te kunnen laten werken) *
20160902_140712.jpg



* Ná het foamen kon ik gek genoeg meteen de velgen afnemen met een Four Finger Mitt. Dit ging eerder nog heel stroef. Meteen was de glans en beading/sheeting terug! *



* Uiteraard nog met Non-Ferro getest hoe schoon en ijzervrij ze dan écht waren. Na enkele minuten inwerken was er vrij weinig reactie. :D *

20160902_144226.jpg




* De andere 2 velgen heb ik ook afgespoten met de HD, maar NIET gefoamed. Die kon ik vervolgens niet afnemen met de Four Finger Mitt en zelfs met de EZ Detail GO klonk het als schuurpapier. Dus... Non-Ferro! *

20160902_144756.jpg




* Ah, onder al die bende komt de reflectie weer tevoorschijn. *

20160902_145123.jpg


20160902_145132.jpg




* Afspuiten van de Non-Ferro en klaar! Zelfs een 2de ronde Non-Ferro liet geen verdere reactie zien. *




De eigenaar is tevreden met deze coating en ik zeer zeker ook! Ik had het ergste verwacht, maar het viel 100% mee met de ''schade''. Ook al zaten sommige ijzerstukken volgas door de coating en lak heen :p Maja, met belachelijke snelheden over de Nordschleife heen rammen en binnen 2 sessies van 20 minuten je remmen met een bloedhitte in je velg branden... :p


Greetz
 
Stukken remblok. Nog nooit eerder gezien.

De velgen waren in februari ook helemaal volgescheten. :p Toen heb ik met Brilo-sponsen en een metalen plaatje de ijzerSTUKKEN los zitten tikken en alles weer gepolijst tot de reflectie die ze nu nog hebben.

Deze keer opnieuw behoorlijk erg, maar de coating heeft blijkbaar enorm zijn werking gehad. :D



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Prachtig werk en een geweldige auto die GT3 maar als ik dit allemaal lees, wat ben ik dan toch blij met mijn carbon keramische remmen.

Jaren heb ik mij te pletter gewerkt op de velgen. telkens weer na 2 dagen het remstof er dik op en het wassen van de auto werd voor een groot gedeelte bepaald door het schoonmaken van de wielen. Insmeren met velgenwax helpt wel wat maar je moet altijd aan de slag.

En nu ? je gelooft het niet, Even met de grote Mothers borstel eroverheen, doekje erlangs en ze blinken. Er is geen remstof, ijzer of andere zooi alleen een beetje gewoon straatvuil.

Vorige week nog eens voor de gein geprobeerd met de Non Ferro op een voorwiel. Geen enkele paarse kleur te bekennen dus.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig werk en een geweldige auto die GT3 maar als ik dit allemaal lees, wat ben ik dan toch blij met mijn carbon keramische remmen.

Hahaa! Ik snap je punt. :p

Echter ben ik, of althans probeer ik, duidelijk te zijn in mijn verslagen. Het proces lijkt daardoor lang, maar het viel reuze mee. Volgende keer dat de eigenaar zijn remblokken aan stront rijd, wat ik vanaf nu zéér betwijfel, dan is het een kwestie van; Afspuiten, velgenreiniger erop, ijzerverwijderaar en afnemen. :p

Maar, fair enough... Met jouw schijven voorkom je ook dat weer. :D


Greetz
 
Oh, de verslagen zijn wel leuk om te lezen hoor, vooral blijven doen en zeer herkenbaar ook ! Ik zou alleen nevernooit iets anders dan origineel qua remmen laten monteren, zeker niet met Nordschleife plannen.

Nog een klein verschil, jij maakt deze velgen eens in de zoveel maanden schoon. Ik was iedere 2 a 3 weken aan de beurt op mijn knietjes met de borstels in de hand ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik heb een paar weken geleden de auto van een maatje beetje opgekalefaterd (schrijf je dat zo??) en nul komma nul vuil op de velgen. Heerlijk joh, trommelremmen;) Jammer dat je dan nooit tot stilstand komt..

Maar inderdaad serieus veel shit weer op die velgen Q, ik had er ook van gebaald, kan me nog herinneren dat je er zo lang mee bezig was geweest. Mooi dat die coating het nog zo goed heeft gehouden, als ik eens m'n velgen laat spuiten komt er zeker ook zo'n coating op!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@350Z - Volgens mij schrijf je dat wel zo, denk ik :p

Ik heb op mijn BMW ook trommelremmen op de achterwielen. Scheelt inderdaad een hoop aan remstof :D

Naja, ik baalde eerst enorm. Aan de andere kant is zo'n auto gemaakt om te werken, dus dat zal 'ie doen ook! Alleen dat de remblokken de velgen helemaal vernaggelt leken te hebben, dat schrok mij af.
Maaar.... De coating doet zeker zijn ding! Voorgaande wasbeurten was het en kwestie van afspoelen met de HD en klaar. Non-Ferro deed niks. Dus de Gyoen - Rim is voor mij een product dat op het ''Check-lijstje'' komt te staan.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: A90