• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche Carrera 911 GT3 (Update 2-9-2016)

Dit is de eerste keer dat ik dit verhaal lees ... het leest fijner dan een roman! ;)
Schitterend werk en laat je niet intimideren door de foto-politie: een beeld zegt immers meer dan 1000 woorden, dus je hebt veel plaats bespaard.

Met vriendelijke groeten, Alex

Whoah!~ Thanx voor je waardering, man! :p
 
Oooh, dit was ik nog vergeten;

Zijn er mensen die ook de Four Finger Mitt gebruiken en is deze bij jullie ook na enkele keren al uit elkaar aan het vallen?
Ik gebruik 9/10 keer de EZ Go Pleeborstel voor de velgen, maar wilde voor deze complexere velgen de Mitt gebruiken. Echter viel hij na enkele minuten al volledig uit elkaar... Gatver...

 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Volgens mij is dit die van cc. (Als ik zo de structuur van de haren bekijk)

Heb zelf die van Dodo en gebruik hem wekelijks. Een van de beste aankopen voor het onderhouden van mijn velgen. Niks geen uitval en product blijft goed.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Istnogferarie
@Michael Lammers

Dit is... was... de Carclean.com versie. https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Four_Finger_Wool_Wheel_Mitt_40710_102032

De haren lijken er opgeplakt en de lijm liet finaal los. :p Ik denk dat dit de eerste set velgen is die ik helemaal met de mitt heb gedaan. De eerste keer dat ik hem wilde gebruiken, op mijn eigen velgen, kwam ik niet tussen de spaken en heb hem dus gelijk weer weggelegd.

Zal wel even een mailtje sturen en vragen wat zij adviseren om als vervanging aan te schaffen.


Greetz
 
* UPDATE 28-08-2017 *

Zo dan! Bijna een jaar na de laatste update, zie ik nu. :D (En ongeveer 1,5 jaar na de applicatie van zowel Gyeon - Rim als Nanolex - Si3D)

Ik moest recent effe een doosje Detail-remmenreiniger hebben, dus ik ging even langs een maat van me om deze te scoren. Zo kon ik gelijk even de Porsche bekijken. Bij aankomst lagen de voorwielen er af en heb deze meteen maar even ''getest''. Eens kieken hoe de coating zich houdt;

Before -->
(Flink wat remstof en ingeslagen ijzerdeeltjes)
20170826_160647.jpg ... 20170826_160711.jpg

Meteen afspuiten met de HD -->

(Coating lijkt nog weinig te doen)

Handwas met Detail-spons -->
(De vervuiling komt op zich best makkelijk los)

Beading en sheeting -->
(Lichte mate, het is nog wel duidelijk dat er iets van bescherming op de velg zit)


Non-Ferro op schone velg + vieze velg -->
(De schone velg liet uiteraard nog wat ijzerstof zien, de vieze velg ook wel een beetje :p)
20170826_162705.jpg ... 20170826_162712.jpg ... 20170826_162729.jpg

Afspuiten met de HD -->
(Combi Rim + Non-Ferro werkt iets beter)


Nanolex - Si3D. (1,5 jaar, grofweg 10.000 km bestaande uit lange trips naar het buitenland, bergwegen en circuits)

Er lag een behoorlijke laag vuil op de auto. (Traffic film) Ook flink wat insecten en dergelijke. :D De kleur was dof en de glans een heel stuk minder.
20170828_183429.jpg ... 20170828_183439.jpg ... 20170828_183456.jpg ... 20170828_183501.jpg ...

Uiteraard eerst even foamen ->
(Cocktail van Artico Magico en BtbM. Lekker vadsig! :p)
20170828_184216.jpg ... 20170828_190611.jpg

Na alléén foamen; Beading en Sheeting -->
(Opvallend waren de strepen die gevormd werden. Het leek alsof de auto in een windtunnel stond! Dit gedrag van de coating had ik al eerder gezien, met name op de kofferklep c.q. motorruimte. Achter deze klep zit natuurlijk de motor en de klep zal flink warm worden. Echter leek het nu op alle kwetsbare delen van de auto te zien. :S )

Na de handwas; Beading en Sheeting -->
(Eerst vreesde ik dat de coating het einde in zich had, maar na een wasbeurt is hij nog sterk aanwezig)

After alles -->
(Glasachtige glans weer terug, kleur weer levendig!)

20170828_201314.jpg


20170828_201304.jpg




 
Deze staat altijd achter de BP of niet? Zag hem laatst daar staan in ieder geval. Coating houdt het goed! zelfs onder deze "zware" omstandigheden.