• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1988 Jetta verzorgd

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Afgelopen zaterdag heb ik iets gedaan wat ik al 11maanden niet meer serieus heb gedaan. Ik heb m'n Jetta namelijk weer eens goed verzorgd. In de tussentijd is het wel eens gewoon gewassen en wel eens door de wasbox of wasstraat gehaald ('t spijt me....). Dit vaak onder het mom van "de lak is toch al niet best meer" (het spuiten van de Jetta staat ook al even op het programma.

Maar dit weekend was dan toch echt de druppel, er zat groene aanslag in de kofferklep en motorkap sponingen, hij was helemaal dof, vies en ik moest hier gewoon wat aan doen.

Het stappenplan:
- Afspoelen
- Inspuiten van de rubbers en kieren met APC 1:10
- Dit voorzichtig in borstelen en weer afspoelen
- 2 emmer systeem wassen met Meg's NXT
- Afspoelen
- Kleien met Meguiar's quick clay kit en PB Spray & wipe (1:1)
- Volledige auto handmatig gepolijst met de witte handpad en Meg's Ultimate compound
- Afspoelen
- 2 emmer systeem wassen met Meg's NXT
- Drogen
- 2 lagen PB EXP (elk 20min laten drogen + swipetest)
- Trims gedaan met de Auto Finesse trim dressing
- Ruiten binnen + buiten met Quick detailer
- Interieur stof gezogen
- Banden in de Meg's tyre dressing

> Alleen de velgen heb ik overgeslagen, deze heb ik pas, zeer slecht, gespoten. Ik was dus bang dat als ik daar teveel aan zou zitten dit de lak nog verder zou aantasten. Deze worden binnenkort overgespoten..


Hierbij dan de foto's:


Voor:
7931262564_541ae6f3a5_b.jpg

7931262922_13f648a249_b.jpg

7931263222_82d5067ce3_b.jpg

7931263784_0aa48fa366_b.jpg




Na wassen/kleien:
7931264440_b4575b2b4b_b.jpg

7931264736_c9d05e89ea_b.jpg




Eindresultaat:
7931265322_2db04005fb_b.jpg

7931265656_038edae13d_b.jpg

7931265984_16af2ecd45_b.jpg

7931266298_f9efb56dbd_b.jpg

7931266640_876595ccb4_b.jpg

7931267274_ccc3211d3d_b.jpg




Dak (mooie vergelijking vind ik zelf)

voor:
7931264156_b8ff374d9a_b.jpg


Na wassen en kleien:
7931265084_2ef8123c4e_b.jpg


Eindresultaat:
7931266916_a85c86fbaa_b.jpg




Bedankt voor het kijken!
 
Dakje is serieus opgeknapt door deze kleine stappen, miss de moeite waard om volledig te doen..?
Kijken wat ervan te maken is, Rat style kan altijd nog ;)
 
Respect voor het handmatig polijsten :ja

Heb ik nu m'n roze bril op , of zijn die velgen echt roze :-b je gaat ze toch niet in dezelfde kleur laten spuiten ?
 
ivo's zei:
Dakje is serieus opgeknapt door deze kleine stappen, miss de moeite waard om volledig te doen..?
Kijken wat ervan te maken is, Rat style kan altijd nog ;)


Rat-style zal hij nooit echt worden, we leggen elke maand wat geld opzij om hem te laten spuiten :)


grandscenicman zei:
Respect voor het handmatig polijsten :ja

Heb ik nu m'n roze bril op , of zijn die velgen echt roze :-b je gaat ze toch niet in dezelfde kleur laten spuiten ?


Oww jawel :p
 
Was ook met een dikke vette knipoog he ;)
Maar wel serieus bedoeld, als je 'm tzt toch wilt laten spuiten, waarom dan niet kijken wat haalbaar is met machinaal polijsten?
 
Heel simpel, roest..... Op het achterscherm, bestuurders kant, zit een behoorlijke pit roest. Het andere achterscherm, passagiers kant, heb ik zelf ooit eens gespoten met een spuitbus (op deze foto's ziet het er wel toonbaar uit, het poetsen heeft die plek goed gedaan).. Daarnaast zit er rondom de voor en achterruit ook behoorlijk wat roest :(

Ik heb dan weer het geluk dat een vriend van me schadehersteller is, dus het blijft allemaal erg goed betaalbaar :party: (maar ondanks dat alles ben ik wel enorm benieuwd wat machinaal polijsten met de lak doet hoor!)
 
Ideaal object om eens voorzichtig met wetsanden te beginnen. Begin maar met het dak.

Hoe ik het ook kan waarderen dat dit nog rijdt, de kosten voor het overspuiten etc lijken me zo hoog dat je wellicht naar een iets exclusievere uitvoering zou kunnen kijken? Iets met een KR-etje bijv.?
 
Ik snap het en dat hebben we ook al wel bedacht hoor, maar deze Jetta heeft gewoon een hoge emotionele waarde voor zowel mij als m'n vriendin.

Als hij straks echt uit elkaar valt maken we er een BBQ (kofferbak) van, zodat ie alsnog in de familie blijft :ja

De neus is trouwens al gespoten door die vriend, (motorkap, schermen, keienvanger & dorpels + plaatsen van de spatbord randen en 2 nieuwe koplampen voor 200,-) met dat soort prijzen is het de moeite nog wel waard toch :)
 
Ik snap je verhaal.
Mooi doen wat je van plan bent, het gaat erom wat JIJ ermee van plan bent en wat JIJ eraan uit wilt geven toch ;)
 
Vorige week de jetta weer even vlug gewassen en voorzien van nog een laagje EXP + Meg's Carnauba paste wax.. Ze zijn hier in de buurt aan het graven en de auto zag er dus niet meer uit :auw Ik krijg met deze wasbeurt de clearvue ook goed op het raam, goed uitgepoetst dit keer zonder hologrammen en in de regen was dit zeker te merken!

Dit is het resultaat na de regenbui van vanmorgen


10418b7.jpg


a2rapw.jpg