• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail 2005 Volkswagen Passat Variant

@BMW4Life ,

ik gebruik niet veel van Poorboy's, hooguit de Spray&Wipe, Spray&Rinse en APC.

De koplampen heb ik gewetsand met korrel 1000, 2000 en 3000. Vervolgens gepolijst in diverse stappen en daarna beschermd met een, niet nader bij naam te noemen, coating ;)
 
De producten van PB's die je noemt blijven ook bij mij favorieten, net als de shampoo! Was overigens niet een serieuze vraag hoor.:p

Is het nou zo dat het wetsanden echt een langdurig resultaat oplevert omdat je de verweerde laag veel grondiger verwijdert dan met normale polijstmiddelen? Zo ja, is de meeste (lichte) steenslag dan ook weg?

Grtz.
 
Het is vooral een snellere aanpak voor het verwijderen van krassen en Swirls. Dit werkt meestal goed bij harde lakken.

Steenslag is een plek waar meestal de lak al weg is. Met wetsanden wordt het dus niet minder. Dit zou je dus eerst moeten opvullen.
 
@ tembaco Thx! De lakresultaten ken ik inderdaad, dat heb ik vaker voorbij zien komen. Ik doel in dit geval meer op de koplampen. Deze hebben vaak natuurlijk ook steenslag en ik ben benieuwd hoe dat materiaal dan reageert op wetsanding.
 
@BMW4Life,

meestal zijn de impact plekken van steenslag dieper dan dat je wetsand. Dus te diepe kraters schuur je er niet zo even uit. En wat @tembaco zegt, de lak in de kraters is weg, die krijg je niet terug met schuren.