• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

6 maanden oude Zwarte Golf 7 R-line met krasjes

Rpolisher

Detailing rookie
6 mrt 2016
12
15
47
Mijn Golf 7 R-line heeft over de hele auto kleine krasjes. De auto is door de dealer in de waxoil gezet bij aflevering waarbij deze krasjes niet goed zichtbaar waren.

Nu wil ik van deze krasjes af.

Welke stappen kan ik het beste ondernemen en welke producten kan ik daarvoor het beste gebruiken.

Als iemand voor mij de producten heeft staan (bijvoorbeeld gebruikt) dan neem ik
ze graag over.

Als er iemand in het Westland bereid is om tips te geven op locatie dan hoor ik dit ook graag.

Ik heb ooit een auto netjes gekregen met Meguiars paint restoration maar daar is de auto denk ik nog te nieuw voor.....

Wie heeft raad
 
Wil je handmatig of machinaal aan de slag?

Hieronder 2 zeer nuttige topics:

handmatig detailen

machinaal detailen

En anders is misschien een ritje naar Carclean wel de moeite waard. Kun je advies op maat krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Bedankt voor je reactie.

Ik wil handmatig aan de slag tenzij iemand in de buurt met veel ervaring aan de gang wil. Wil dit uiteraard samen aanpakken.

Dus in de basis handmatig.
 
Laatst bewerkt:
Ray,
In de regel heeft VW een harde lak waarbij je het meeste resultaat met een machine zal bereiken.
De voorbereiding en het polijsten= 90% van je resultaat.
 
Mijn advies is ook om een DAP aan te schaffen. Had zelf een beetje angst om met een machine op een auto te gaan en de aanschafprijs was ook een hekelpuntje maar geloof mij, als je een DAP500 of DAP900 een keer hebt ga je ermee naar bed. Een zaligheid
 
  • Leuk
Reactions: Tondeo
+1 voor bovenstaande reacties.
Zover bij mij bekend is is een VW lak knetterhard, machinaal zul je hier veel meer kunnen uithalen dan handmatig.
CC heeft meestal wel leuke pakketten om mee te starten.
 
Handmatig wordt inderdaad een hele klus.
Ik geloof niet dat een detailer dat gratis gaat doen ;)
Wanneer je je Golf in goede staat wil zetten en houden, is een kleine investering in een DA machine een must.
Welke machine, pads en compounds is dan weer een andere discussie :-D

Als je in de buurt van Mechelen zit ben je steeds welkom om dat eens te besreken hoor ;)
 
Ik moet dat binnenkort toch maat eens gaan zien en ervaren...

Is zo'n dap nou echt monkey proof?
Het lijkt me namelijk heerlijk om zonder 'angst' de lak netjes te maken...
 
Hey Rpolisher,

Een DAP zou ik zelfs in de handen durven geven van iemand die NIKS weet van Detailing. Ik zou dan denken dat iemand een gezond verstand heeft en de DAP eigenlijk niks kan slopen.

Ik zou eerder bang zijn dat diegene niks voor elkaar krijgt door gebrek aan techniek/kennis, dan dat er iets mis zal gaan.

Ik weet niet waar je woont, maar mocht dit in de buurt zijn van Leersum, dan kun je altijd effe mijn DAP erbij pakken en wat proberen.


Greetz
 
Ik moet dat binnenkort toch maat eens gaan zien en ervaren...

Is zo'n dap nou echt monkey proof?
Het lijkt me namelijk heerlijk om zonder 'angst' de lak netjes te maken...
Het is super monkey proof (ik kon er zonder problemen mee aan de slag) volgens mij moet je echt met de DAP op
je auto gaan slaan ofzo om schade aan te brengen ;)
 
Ik heb een keer mijn DAP500 in handen gegeven van mijn neef (die tot dan toe niets van detailen afwist; hij hield niet eens van auto's).
Wat uitleg gegeven en kort wat voorgedaan en het ging eigenlijk prima.
 
Wanneer je alleen jou handen wilt gebruiken ben je wel even zoet met dit karweitje. Denk als je kijkt naar hoeveel moeite het kost het aantrekkelijker is om langs de dealer te gaan.
 
Als je een Vw hebt is een Dap900 echt een aanrader. Met de 500 ga je jezelf te kort doen.