• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aankoop DAP 500 of 900

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Beste mededetailers,
Een paar vraagjes ivm de dap900 die ik inmiddels besteld heb!!!(nog een weekje geduld ongeveer)
Aangezien mijn auto nog niet al te veel swirls heb ,zou ik graag toch ff wat oefenen op de auto van 1 van de buren.
Het betreft een vw passat van +- 20 jaar oud ,zwart van kleur,die nauwelijks ooit enig onderhoud heeft gehad en de eigenaar vind het niet erg dat ik zijn auto ff een schoonheidsbehandeling geef(of toch een stuk auto!!).De vraag is de volgende:wat is de juiste volgorde ivm de produkten die ik wil gebruiken??
1:wassen
2:kleien
3:pb prof.polish(is toch om de lak properder te krijgen of ben ik al fout??),(met dap)
4:monello,welke weet ik nog niet maar stel dat ik 1 hit nodig heb van 1 van de produkten van in de ,,kit,,(met dap900)
5:jet seal(met dap mogelijk??),is deze stap misschien overbodig??
6:wax vloeibaar mothers fx synwax(dap)
7: opblinken met doek manueel
Graag een reactie op deze topic,alle suggesties zijn welkom!!
Groeten Danny

Ik ben ook nog in het bezit van black hole,kan deze ook op de gewone zwarte lak??en waartussen moet die dan komen(tussen 3 en 4)
 
Valt mee hoor qua grootte, mocht je kleinere maat willen voor aparte plekken zou je bv ook spotbuffpads erbij kunnen nemen, deze zijn 4" en werken ideaal.
Om hele auto met deze te doen lijkt mij niet prettig, de 5.5" of 6" zijn zéér goed te doen.
Je kan er wax mee aanbrengen ( bv de gouden/concorso pad ) en afnemen met de Cobra Bonnets; dit zijn een soort badmutsjes die je over een pad heen doet.
 
Hallo Danny, ik heb een dap500 gehad en heb nu een dap900. De 500 deed het super maar nu ik de 900 heb voel ik toch wel degelijk verschil. De 900 doet alles als het ware op z'n sloffen.
Je wax uitpoetsen met de dap zou ik niet doen; dat kan je beter met de hand. Het waxen zelf daarentegen doe ik wel met de dap; niet zo zeer voor de snelheid maar eerder voor het egaler en dunner aanbrengen van die wax of sealant.
Als je ook andere wagens gaat aanpakken dan is de 900 toch wel de betere keuze; je weet nooit met wat ze afkomen. Misschien een audi met bikkelharde lak vol met krassen; dan kan je met de 900 zelfs resultaten halen met inizio forza op wol. Dit is voor de 500 iets teveel van het goede :-"

Je ruiten polijsten is niet echt mogelijk met de swirlverwijderende produkten; daar heb je andere produkten voor. Ruiten zijn veel harder dan de hardste lak.

kortom beide zijn goed maar de 900 zal je redden waar de 500 stopt ;)
 
grandscenicman zei:
Al deze vragen omdat ik niet zo direct een antwoord vind in alle andere topics.

Hoi, even zoeken en gij zult vinden:

- dap500/900: KLIK
Dap900 is iets sterker; als je nog geen rotary hebt zou ik de 900 doen.
Met je dap kan je uitpoetsen, maar niet iedereen doet dat. Neem dan een zogenaamde 'bonnet' dat je over je 5.5" pad doet KLIK
Met je dap kan je kleinere pads gebruiken/kopen. KLIK of KLIK voor een voorbeeld van 4" pads.

- glas polijsten; zoekfunctie en zoeken op 'voorruit polijsten' levert dit onder andere op: KLIK
Glas is heel lastig te polijsten, en lakpolijstmiddelen zijn niet het beste wat je kan gebruiken.

Zie je wel dat er heel veel is te vinden als je maar even wil zoeken? :grinning: :cool:
 
Als je eens wil testen met een DAP900, laat maar weten. Het is nu niet zo dat ik hem elk weekend gebruik ;).
 
Het uitpoetsen doe ik het liefste met de hand. Gewoon met een dikke MF doek. Gaat lekker snel.

Het waxen doe ik wel de DAP. Je zwiert de DAP over de auto en in 2 minuten staat je motorkap in de was, zonder enige inspanning. Geweldig!

En als je een set koopt, dan is de 900 maar 24 euro duurder.
Op mjn volledige aankoop was dat bedrag maar 6 of 7%. Dus direct maar voor de 900 gekozen, want op het totaalbedrag maakte het toch niet veel meer uit. Beter de kracht voorhanden hebben en nooit te hoeven gebruiken, dan een keer om verlegen zitten.
 
FF reageren op alle ,,raad'' :
t' zal zeker nen 900 worden hoor!!:-b
die paar euro zal de zaak zeker niet maken!!
groeten en bedankt alvast
danny