• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanmaken detailruimte

Deca8309

Detailing rookie
18 mei 2012
34
0
Beste mede detailers

Ik heb eindelijk een ruimte geVonden waar ik mijn eigen detail plekje kan maken
Nu er is nog wel wag werk aan de winkel eer het zover is maarja je kan niet alles wille

Zal even de situatie schetsen

Een kameraad van mij heeft het huis van zijn ouders gekocht
Waarlangs een loods staat van +_. 350vierkante meter

Momenteel staat dit nog vol rommel maar de bedoeling is om al
De rommel te verwijderen en dan mag ik mij een mooi hoekje inrichten

Eigenlijk gaan we een garage in die loods maken zodoende dat alles netjes afgesloten kan worden

De ruimte die ik gratis ter beschikking krijg is 12 meter lang op 6 meter breed

Nu als eerste werk ga ik de ruimte zelf maken
Er staat al 1muur van 12 meter lang en een muur van 6 meter lang
Dus moet ik nog een wand maken van 12 meter
En 1 van 6 meter maar in de van 6 m ga ik een poort van +_ 3 meter verwerken

Maar in welk materiaal maak ik deze het beste en het voordeligste

Groeten
 
Misschien een idee om een geraamte te maken van hout en daar gipsplaten tegenaan te spijkeren? Zorg wel dat als je stroompunten wil hebben je die er in moet flansen terwijl het nog open is. Dan kun je dat later afmeten en uitzagen van je gipsplaat. Dat ja anders zou kunnen doen, als je er bijv in wil wassen is gipsblokken gebruiken. Als dat nat wordt laat het wel vlekken achter, maar dat moet zo'n wand wel kunnen hebben lijkt mij.
 
je kan beter osb gebruiken ! werk snel (tand en groef) als je wat uitkijkt kun je het voor een degelijke prijs vinden ! + als je iets wilt ophangen dan moet je gewoon een houtschroefje er in draaien en klaar is kees , ;)
 
Dat was ook mijn eerste gedacht van die houten wand

Er word niet in gewassen het voorbereiden gebeurt gewoon in de hal

Ik had ook sandwichpanelen ovewogen maar dat kost tamelijk veel
 
osb en eventueel dubbel zetten en in de holte steek je glaswol , of houtwol etc er in , alles wat isoleert , piepschuim , overschot karton papier als het neits mag kosten ,
 
Even ervan uitgaande dat jullie nu goede overeenkomst hebben en wel of niet voor de ruimte huur gaat betalen,
zou ik wel even een overeenkomst vast laten leggen.

Zou lullig zijn als jullie ooit een geschil krijgen en je kunt niet meer bij je spullen om je hobby/werk te kunnen uitvoeren.
(ik denk aan poetsbrug of andere, minder grote investeringen als voorraad en gereedschap)
Hij is en blijft eigenaar en ook geen gezeur met opstal/inboedel verzekering krijgen.

Tis maar een tip verder, veel succes en kan een mooie ruimte worden als je het juist verbouwen gaat!
 
Mooi dat je de gelegenheid krijgt om een detailruimte te maken in die loods van je vriend. Ben benieuwd hoe het gaat worden.