• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aantal DAP900 vragen

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik toch maar besloten om een DAP900 aan te schaffen en deze heb ik vandaag binnen gekregen. Ik heb er net een tijdje mee zitten vogelen en heb aan de hand daarvan een aantal vragen, namelijk:

- Kan ik dezelfde pads (smartpads) die ik voor de lak gebruik ook op glas en de kunstof koplampen gebruiken? Ivm, kunstof deeltjes in de pad.... ofzo

- Moet ik voor het aanbrengen van de Sealant ook het dambord patroon aanhouden of is 1 keer over het oppervlak op standje 1 of 2 voldoende?

- Ik spray de smartpads in voordat ik polijstmiddel of wax aanbreng op de pads met PB Spray and Wipe 1:1 is dit verstandig?

- Toen ik een stukje had gepolijst (dambordpatroon en langzaam) met drie erwtjes polijstmiddel en ik aan het volgende stuk begon leek het wel of het polijst wat stoffig werd. Hoe kan dat en is dat erg?

Ik hoop op spoedige antwoorden, alvast bedankt!
 
- Je kunt dezelfde pads ook gebruiken op kunststof koplampen. Het is niet zo dat de stukken kunststof
je dan om de oren vliegen. Op glas heeft het m.i. niet zoveel nut, daar dit veel harder is.

- Voor glaze, sealant, etc. houd ik dat dambord niet aan. Een keer is voldoende.

- Ja. Zomaar een spraytje, anders gaat het spetteren als de boel te nat wordt. Even met het handje over de pad verdelen.

- Sommige polijstmiddelen gaan inderdaad stoffen. Zeker de wat zwaardere compounds. Nix aan 't handje.
 
Hallo,

Zijn vragen die ik ook wel ff volg.

Insprayen : ok maar zeker niet te veel ivm dat "rondspetteren"(dan is het teveel dus:-b , heb ik zelf ondervonden de eerste keer!!)

Stoffen: heb je dan niet een beetje te weinig produkt??? of ben je dan niet een beetje te lang doorgegaan?? , kan ook zijn dat de pad nog veel "opslorpte" omdat je immers net begonnen was.Ging vanzelf over bij mij en had er geen last meer van ,ook ging ik er een paar keer "extra" over terug.

Als jij liever dat "patroon" aanhoud,geen probleem zou ik zeggen,ben je ook zeker dat je elk stukje hebt meegenomen .
Maar als je ff google't vind je snel filmpjes waar ze dit doen zoals bij soepergrover hoor, ieder zijn manier zou ik zeggen.
Autodetailing is nou eenmaal geen exacte wetenschap :-b

Groeten danny
 
@ Soepergrover: Je hebt mijn vragen beantwoord, mijn dank!

@ Grandscenisman: Ik denk ook dat dat te maken had dat ik één keer te weinig product heb gebruikt. Dan blijft er (vermoed ik) wat stof achter in de pad.

Ik heb nog wel een aanvullende vragen:

- Omdat ik geen brinkman heb, heb ik ergens in de garage nog een oude 300watt bouwlamp gevonden. Is dit sterk genoeg om swirls te spotten?
 
Het is niet zozeer het vermogen van de lamp maar meer de hoek waaronder je deze plaatst.
Om het snelst swirls te kunnen zien moet je de lichtbron achter je hebben, en het liefste nog op een afstandje.

Zelf vindt ik het fijn om naast halogeen ook een TL bak erbij te hebben omdat dat een heel andere licht op de zaak geeft.
 
Toch maar de stap gewaagd? Kan niet veel aan mis gaan hoor. Zolang je de machine maar rustig beweegt en niet als een wilde tekeer gaat:)^
 
Toch zal het niet verkeerd zijn om eens met iemand mee te kijken, loop nu al tegen best veel problemen aan.
 
Fraxter zei:
Toch zal het niet verkeerd zijn om eens met iemand mee te kijken, loop nu al tegen best veel problemen aan.

Ga donderdag mijn auto onderhanden nemen, dus als je zin en tijd hebt, kun je langskomen.
 
Heb je een goede leermeester aan en ik spreek uit ervaring:)^
 

Vergelijkbare onderwerpen