• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Adams premium car care

sj0ertum

Detailing chief
15 mei 2011
535
75
Via de clioclub waar ik erg actief ben kwam ik Adams op het spoor, een typisch amerikaans merk dat geïmporteerd zal gaan
worden door een clublid die me hier van de hoogte bracht. Nu is mijn brandende vraag...wat is jullie ervaring hiermee, of is deze er simpelweg niet?

Over het algemeen natuurlijk dezelfde soorten producten as usual, maar eentje viel wel op en wil ik graag proberen voor bijvoorbeeld het ergonomischer aanbrengen van wax/sealants.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik ben dus gewoon benieuwd of jullie bekend zijn met het merk, de zoekfunctie leverde namelijk weinig op.
En voor de beginners onder ons zijn deze filmpjes erg nuttig: http://www.adamspolishes.com/t-videos.aspx
Al wordt het op de filmpjes soms maar halvebak gedaan, het idee wordt zeker duidelijk!
 
Ik weet dat bij mij in de achtertuin ongeveer (venray) de importeur zit, verder nog geen ervaring mee (wel de intentie om er eens langs te gaan binnen nu en een weekje oid)
 
Toevallig trof ik de importeur gister bij een wederzijdse klant, dus dat was handig.
Ik heb wat spullen van Adams in me handen gehad, waaronder ook de pads.

Er waren zowel stevigere als zachte pads.
De zachte vond ik persoonlijk te zacht, want als je erin kneep, had je zo de hele pad bij elkaar.
De stevigere waren vooral handig voor lange/grotere gedeeltjes. Bij veel gebogen plaatwerk leken ze in mijn ogen net iets te stevig.
Kwalitatief leken ze meer dan prima in orde.

Zelf heb ik van die no-name applicators, en die zitten er tussenin.. Dus dat vind ik handiger omdat je bij gebogen plaatwerk net wat meer mee gaat.
 
Adams heeft een mooie serie aan producten en ik vind dat ze het netjes presenteren, een van de eigenaren (Dale) is ook altijd vriendelijk en behulpzaam Adams heeft net als Poorboy's een eigen chemist en laten hun formules door o.a. Warner Chemicals mengen en maken. Ze hebben dus eigen producten die de moeite waard zijn om te proberen.

Ik ben alleen bang dat de huidige detailersmarkt in Nederland nog te klein is om het merk goed aan de man te brengen. De importeur (Patrick) is ook klant van ons en ik hoop voor hem dat het een succes kan worden. Wij hebben destijds besloten Adams niet te gaan importeren, omdat we bang waren dat het niet genoeg zou toevoegen aan ons assortiment en dat het voor ons te veel zou gaan versnipperen. En we waren bang voor een 'more of the same' idee. Maar wat niet is, kan nog komen. Ons besluit doet niets af aan de kwaliteit van de Adams producten, dus heb je interesse: proberen!

Net als bij Poorboy's, gaan er ook geruchten dat Adams hetzelfde zou zijn als Chemical Guys. Om de discussie voor te zijn, kan ik garanderen dat dit ook voor Adams niet het geval is. En daarom citeer ik alvast Dale:

Dale@Adams zei:
Here is some additional information about the "rumors" of Chemical Guys and Adam's.As a person interested in detailing products, origins, etc, it’s good that you have the facts!

Adam’s was started in February of 2000. Chemical Guys was started four or five years later. They buy chemicals from one of the companies that blends products for us, and did ‘borrow’ several product names from us initially, and after we threatened legal action, they have since stopped using some of those names. Other names, we didn’t have trademarked, and now, we will be changing the names. (You know that we are a small company, and have learned much in business: Trademark everything!)

Important to know, The Chemical Guys don’t make products, and are not chem manufacturers. They buy and sell bulk chemicals. There was a rumor started several years ago that they make our goods, however, as they are not making anyone’s goods, including their own, this fact is impossible. Also, Adam’s has been around twice as long as they have, so the question need be asked. It’s a chronological impossibility.

Our formulas are only sold by Adam’s, and still to date, we have never refunded anyone’s money who believed that the Chemical Guys was as good or better then our chemicals. You know of our 110% unconditional guarantee?

At any rate, I appreciate you taking the time to read, and just to establish facts, as there are many unaware people on the Forum who say, “Adam’s is re-labeled Chemical Guys.” That is clearly not true, and people who spread that are spreading falsehoods. If you were to try them side-by-side, you too would agree that there is a difference, as our raw materials are of higher standards, and our blends are more advanced.

Dan hebben we dit voor Nederland (althans voor ons forum) alvast getackled. :cool:
 
Duidelijk Tim:)^ Ik denk dat het een goed besluit is. De doorgewinterde detailer weet zijn voorkeur, maar als je uit diverse merken kunt kiezen als leek, en die merken bieden bijna allemaal hetzelfde idee aan. Dan zie je door de bomen het bos niet meer.
 
Intussen de webshop van Patrick gevonden:)^ Vind het allemaal wel aardig aan de prijs moet ik zeggen :eek:

En Tim, zorg eens voor een eigen blonde carclean babe!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=w6PUFoCKyks#!
 
Heb ff gekeken naar enkele "filmkes" how-to van op die site :

Heb je al eens gezien wat voor een mega-spons(the bone-achtig) die kerel

gebruikt !! 8-())

Als je deze 3 keer uit de emmer neemt , is je emmer leeg volgens mij .
 
ivo's zei:
Ik weet dat bij mij in de achtertuin ongeveer (venray) de importeur zit, verder nog geen ervaring mee (wel de intentie om er eens langs te gaan binnen nu en een weekje oid)

Vertel is meer over die importeur Ivo. Ik ben namelijk wel eens benieuwd.
 
Ik sta op het punt om die reusachtige 'Car Wash Pad' te bestellen en ook direct zo'n ergonomisch applicator padje er bij. Het enige dat me er van behoud is dat ik eigenlijk al teveel heb en dat eerst eens goed moet gebruiken haha.

En ze doen dat zeker goed met die filmpjes!
 
Als het goed is krijg ik morgen iig de waterless wash en de shampoo binnen. Na enige tijd geleden ook de filmpjes van Junkman2000 te hebben gezien kwam ik toen op de Amerikaanse site. Toen ik van de week op het AutoDetailing forum las over de importeur en een openingsactie kon ik het niet laten om eens wat uit te gaan proberen. Daar mijn achternaam Adams is MOEST ik wel ;) jammer dat de apostrof een letter te vroeg staat in het logo anders was het echt voor mij bedoeld.

@grotescenicman die mega spons is briljant. In Amerika moet/kan alles groter waarom dan ook niet de sponge.
 
Vandaag het volgende binnen gekregen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

2x Grit Guard
1x Waterless Wash, deze ruikt een beetje als PB's S&W, maar dan iets citroenachtiger
1x Car Shampoo, alleen al die geur :heart_eyes: , ruikt naar kersen
1x VRT Super Block Dressing Applicator, gewoon een lekker groot blok herbruikbaar schuim welke je evt zelf op maat kan maken.

Vanwege de openingsactie zaten er nog een sticker, instructie dvd en een sample Detail Spray bij.
De geur van de detailspray komt misschien nog het dichtst in de buurt bij HubbaBubba kauwgom. Lekker zoet in ieder geval.
Het zijn in ieder geval zo op het eerste oog nette degelijke flesjes, leuk logo en de sprayer (niet op de foto) is in ieder geval niet na 10 x knijpen stuk.

Ik zal binnenkort mijn bevindingen mbt de shampoo en de detail spray posten zodra ik een moment kan vinden om mijn voiture de nodige TLC te bieden.
 
Ik zal me hier dan ook maar bekend maken ;).

@ dennis, ik woon waarschijnlijk helemaal in jou achtertuin.
@ sjoertum, adams is zeker niet de goedkoopste. Maar adams wil ook geen pricefighter zijn.
...oh enne.... die poetsbabe...is onze contactpersoon daar

@ ivo, just give me a call voor n bak leut
@ tim, thnx
 
Dominic zei:
DIT spreekt mij wel aan "Adam's Hex-Grip Pro Tire Dressing Applicator"
Ziet er misschien handig uit, maar ik vind het maar niets zo'n ronde pad. Heb iets gelijkaardigs van Gloss-it, maar je smeert hiermee veel te veel product op de velg aangezien je moeilijk aan de rand van de velg kan stoppen. Kijk maar eens goed naar het filmpje ...
sj0ertum zei:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=w6PUFoCKyks#!
Daarom voor mij liever een rechte, die je mooi tegen de velgrand kan laten glijden ;)
 
Inmiddels heb ik de shampoo en beide sprays gebruikt. Shampoo schuimt geweldig en slaat een stuk minder snel dood (eigenlijk helemaal niet) dan de pb ss&s. Ruikt heerlijk en werkt uitstekend. Sheeting kwam overeen met ss&s en ook de DJ btbm. Wat dat betreft vind ik de Sour Power fijner. Waterless wash werkte ook meer dan prima. Ik denk dat hij zelfs een iets betere reinigende werking heeft, maar gezien het prijsverschil blijft PB S&W toch een beter alternatief. Misschien als het per gallon geleverd wordt dat dit veranderd. De detailspray vond ik persoonlijk een geval apart. Ik heb hem gebruikt zoals aangegeven in de instructies na het wassen, voor het drogen. Dit droogde wel iets makkelijker maar liet een soort waas achter die je na het drogen alsnog een keer moet uitpoetsen. Ook een keer gebruikt om vogelpoep te verwijderen, maar dan kun je beter de waterless wash of S&W gebruiken. Deze reinigen beter en je ziet minder verschil met onbehandelde delen. De Adams detailspray geeft namelijk een mooie glans, maar aan de randen van de behandelde delen zie je weer een soort waas. Dit kan mogelijk met de omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid te maken hebben, maar met s&w of waterless wash heb je hier geen last van. (zal ook vast met de glans/wax toevoegingen te hebben)

Al met al keurige en heerlijk ruikende producten met een goede al dan niet soms iets betere werking. Detailspray ben ik alleen nog niet echt van overtuigd, maar misschien vergt dit net een iets andere aanpak dan anders.