• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Adams premium car care

DivingDisaster zei:
Waterless wash werkte ook meer dan prima. Ik denk dat hij zelfs een iets betere reinigende werking heeft, maar gezien het prijsverschil blijft PB S&W toch een beter alternatief.
Hoe heb je dat kunnen testen dan? Heb je 2 exact dezelfde oppervlakten ingesprayed, exact dezelfde vervuiling, zelfde doeken, exact dezelfde manier en druk?

Als het verschil erg klein is dan kan je eigenlijk geen winnaar aanwijzen omdat je niet exact dezelfde omstandigheden hebt.
De doek net iets anders gevouwen of net wat meer druk kan al flink wat schelen.
 
Ik heb op het dak een gedeelte waar lichte vervuiling met een kloddertje vogelpoep zat ingesprayd met waterless wash en de kofferklep waar (voor mij met het blote oog zichtbaar) dezelfde vervuiling zat met ook een kloddertje vogelpoep ingesprayed met Spray and Wipe. Ik heb van beide sprays ongeveer dezelfde hoeveelheid gebruikt. (niet exact gemeten) Dat heb ik even 1 minuut met rust gelaten. Dit doe ik eigenlijk altijd om de poep wat los te weken en vervolgens afgenomen met een groene monello doek. Ik geef toe het is allemaal niet exact gemeten op hetzelfde paneel, maar ik zag na die ene minuut wachten dat het vuil en de poep beter van de lak los waren gekomen bij de waterless wash. Het kan ook gevoel zijn, maar ik zal binnenkort mijn testpaneel wel eens gaan testen. Even voorbereiden, vuil laten worden en dan insprayen en nog niet met een doek erop. Kijken of ik het verschil kan laten zien, of dat het in mijn hoofd zit ;)
 
De Adam's produkten ruiken inderdaad lekkerder tov veel andere produkten..
Bij gebruik van S&W en LT (goede produkten overigens) krijg ik vaak commentaar van de rest van de familie; "chemische lucht", "prikkelend in de ogen"... etc etc.

De detailspray van Adam's beviel mij erg goed: doet wat ie moet doen.

Wat mij van Adam's ook goed beviel is de (in deze post al eerder genoemde) applicator:

FinishKare2685.gif


Ideaal voor degene die vlug last (kramp / stijfheid) van hun handen. Het ding is groot, maar zelfs met een kleinere pot wax (de afgebeelde pot is fors) is toch goed te werken.
Het gele schuim-deel is zacht (vergelijkbaar met een Meguiars foampad) en het zwarte deel is stevig, om goed vast te houden.

Zelfde principe is de banden applicator, werkt ook erg prettig en op dit moment mijn favoriet (van de 4 die ik thuis heb).

tire-applicator.jpg
 
Nee inderdaad Tim, de detail spray van adams daarentegen ruikt zo zoet dat je je er gewoon onwel van gaat voelen.
 
dachshound zei:
Bij gebruik van S&W en LT (goede produkten overigens) krijg ik vaak commentaar van de rest van de familie; "chemische lucht", "prikkelend in de ogen"... etc etc.

Vaag.. ik krijg over de S&W alleen maar enthousiaste opmerkingen (gebruik het veel tijdens mn werk), de LT vindt ik zelf minder lekker ruiken maar is ook verre van chemisch of irriterend ?
 
S&W ruikt volgens iedereen hier ook lekker. Ik vind de Waterless Wash persoonlijk iets meer naar citroen ruiken. Wel fris.
 
Kramp in mn handen krijg ik ook vaak, mss toch 's proberen die applicator.
Bij het gebruiken van de dodo finger mitts is die kramp trouwens ook veel minder.
 
Anders eens zo'n rode "ovale" handpad proberen Rogier, ik was daar eerst ook niet zo van, maar laatst toch maar eens geprobeerd, werkt echt heel prettig.

Zegmaar deze, maar dan rood..

ShowProdImg.ashx?id=100981&o=true&f=d.jpg
 
Zowel die Adam's Hex-Grip als de Adam's Professional Car Wash Pad heb ik zeeer zeker interesse in!
 
Vandaag het volgende binnengekregen:
imagewfe.jpg

Inmiddels een aantal producten uitvoerig uitgeprobeerd:

- Car Shampoo: Heerlijke shampoo, ruikt lekker, reinigt goed, glijd goed over de lak en schuimt ook heerlijk. Ik heb DJ B2BM, Sour Power, en PB's SS&S en als dagelijkse shampoo kan ik eigenlijk niet echt zeggen welke nu beter is, maar Sour Power staat op 1 als wintershampoo en de geweldige sheeting gevolgd door Adam's vanwege de heerlijke geur en goede hoeveelheid langdurige schuim.

- Detail spray: Gewoon goed spul wat overigens ook weer heerlijk ruikt. Doet wat het moet doen en ik vind het lastig te onderscheiden van bijvoorbeeld S&W als het gaat om (ver)werking etc. Inmiddels ben ik er achter dat als je het als echte detailspray (dus niet als klei-glij-middel of drooghulp) gebruikt, je wel het hele paneel moet doen, omdat je verschil in glans/kleurdiepte krijgt.

- Waterless Wash: Ook prima spul, wat een hele goede reinigende werking heeft. Met het sample flesje een paar spraytjes op een klodder vogelpoep en het loopt zo van je auto af. Ruikt goed, verwerkt goed.

En dan nu het product waar ik erg groot fan van ben geworden:

- Super VRT Tire & Trim Care: Aangebracht op een gereinigde band (Apc 1:5) welke na afspoelen hier en daar nog wat nattig was. Aangebracht met de VRT Dressing block (een groot blok dicht schuim) en vervolgens niks meer aangedaan. Na een aantal minuten drogen een mooi mat zwart resultaat. Voorheen gebruikte ik Meguiar's GC Endurance High Gloss Tire Gel, maar dit is minder economisch in gebruik en geeft een hoog glim gehalte aan de banden (de naam zegt het al). de Super VRT brengt heel makkelijk dun aan en het vormt kennelijk geen enkel probleem dat de band nog wat nat was. Inmiddels zit het er zo'n week of 8 op en zijn de banden nog mooi zwart. Voordeel t.o.v de Meguiar's tire gel is ook dat het sneller droogt en niet plakt.
Daarnaast ook op de trims gebruikt, met ook een mooi egaal zijdeglans resultaat. Deze trims zijn wat poreus. Ook een keer op gladde trims gebruikt, maar hierop was het iets lastiger. In eerste instantie vlekte het hier en daar, maar na een 2e keer uitpoetsen was dit weg.
Prijstechnisch is het een wat duur product, maar de kwaliteit is er wel echt naar en het is heel zuinig in gebruik.

Ook een sample Undercarriage Spray uitgeprobeerd: Super makkelijk product. Je sprayt het op het kunststof van je wielkasten, nadat je deze gereinigd hebt met apc. Het kunstof werd heerlijk diep zwart. Nu zo'n 6 weken verder (helaas heb ik de auto tussendoor niet meer kunnen wassen wegens chronisch tijdgebrek door onze grootste kleine aanwinst) zijn de wielkasten nog mooi diep van kleur.

De Single Soft Microfiber Towel is in eerste instantie te vergelijken met de DJ SN witte doek, super zacht en echt een heerlijke doek. Echter is er kennelijk bij het wassen van de DJ iets fout gegaan waardoor deze zijn zachtheid voor een deel heeft verloren. De Single Soft is na 5 x wassen echter nog steeds super zacht en een goede doek voor het uitpoetsen van een wax als SN.
 
ook enkele producten hier van zoals polishes ,shampoo,detail spray,under carriage spray.
polishes stoffen heel hard vind ik.
shampoo geeft veel schuim er ruikt heerlijk.
detail spray werkt vlek en streepvrij en ook weer een heerlijke geur.
nog mensen die deze producten al hebben gebruikt?
 
Nope, nog steeds geen producten van Adam's. Zullen toch wel eens een keer moeten komen. Met name de Detail spray, shampoo, VRT, Waterless Wash, Jumbospons en Hand applicators heb ik wel interesse in.
 
The Gent;336997 zei:
Nope, nog steeds geen producten van Adam's. Zullen toch wel eens een keer moeten komen. Met name de Detail spray, shampoo, VRT, Waterless Wash, Jumbospons en Hand applicators heb ik wel interesse in.

hand applicators liggen echt goed in de hand gedaan met krampen in de vingers.
de waterless wash zal mijn volgende aankoop worden ik ben eens benieuwd of deze echt zo goed zijn werk doet.
 
Zelf heb ik meerdere Adams producten zoals:

* Adams Correcting Polish
* Adams Finishing polish
* in en out spray
* Detail spray
* Interieur detailer
* Green wheel cleaner
* Leather en interior detailer
* Correcting pad
* Fininshing pad
* All purpose Cleaner
* VRT
* Shampoo
* Grit guard + 5 gallon emmer
* Wax
* polish

En waarschijnlijk vergeet ik nog dingen ;)

Tot nu toe alleen maar zeer tevreden ( het kost wat maar dan heb je ook kwaliteit!)
 
De pads met 'hex-greep' doen mij sterk denken aan de pad van Scholl-concept:
Scholl_Concepts102845.jpg

Pas zo'n Scholl pad geprobeert, en hoewel ik echt geen kleine handjes heb, vind ik de greep toch net ietsje te groot om echt lekker te werken. Ik vraag me af hoe de afmetingen tussen de Adams pad en de Scholl pad zich verhouden (rond/hex voor de greep maakt waarschijnlijk weinig verschil).
 
De handgreep van de Adams pad is hoger waardoor je had er mooier omheen past en je vingers in een betere houding hebt, vergeleken met de schollpad is die van Adams eerlijk gezegd wel beter :)
 
Ik gebruik de shampoo van Adam's al een tijdje en daar ben ik erg tevreden over. Ruikt lekker, niet duur in gebruik en het werkt ook goed met de foam lance. Tevens heb ik een wash pad van Adam's van 10 by 10 inch die ook erg goed bevalt.

Edit: Er is inmiddels een nieuwe shampoo van Adam's die ik al wel in huis heb, maar nog niet heb kunnen proberen. Oordeel volgt nog.
conv_2237.jpg