• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Advies]Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel of Rain-X?

Zijn er al mensen die ervaring met deze producten icm een ruitenwissersensor? Houden de ruitenwissers zich koest of moet je met de handel de sensor gewoon op de 'uit' stand zetten?

En ja, welke product van de twee, dat lijkt in dit topic toch een beetje in het midden te blijven. Het valt me wel op dat de verhalen over de grijze waas hier in ieder geval wegblijven.
 
Ik heb een regensensor.
Als ik Rain Clear op mijn voorruit heb, zet ik de regenwissers in standje 'uit' en geef als het nodig is even
met de hand een tikje tegen dat pookje om de ruiten schoon te vegen.
Als de werking van de Rain Clear wat minder wordt, laat ik de regensensor weer gewoon zijn gang gaan.

Kortom: de sensor zal nog steeds waterdruppels herkennen (al gaan ze nu misschien een iets andere kant in dan gebruikelijk)
en net zo reageren als zonder Rain Clear.
 
Ik heb begin december 1 kant van mijn voorruit behandeld met Pro Vision lear en de ander zijde met Aquapell.
In het begin zag het er naar uit dat de Aquapell beter werkte. Nu ruim een maand later en veel krabben strooizout en ruitensproeier vloeistof verder is er van de Aquapell weinig meer te merken terwijl de Pro Vision het nog erg goed doet.

Voor mijn gevoel laat Aquapell een dikke laag achter en verwijder je deze door gebruik te maken van krabber en ruitenwisser.

Ik denk persoonlijk dat er op dit moment voor deze prijs geen beter product te krijgen is.
 
Hoe kan het dat de Rain Repellant zolang stand houdt met dit weer. Ik gebruik vrij veel ruitenwisservloeistof maar merk dat de de druppels bij een schone ruit nog steeds naar boven vliegen. Trek het goedje in de porien van het glas ofzo?
 
Als het goed hecht 1 molecuul repellent aan 1 molecuul glas. Dat zorgt voor een erg sterke hechting.
 
Ik denk persoonlijk dat er op dit moment voor deze prijs geen beter product te krijgen is.

Ik denk het persoonlijk zelf van wel:

Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml

Staat ook een recensie van hier op t forum. Ik heb het bijna een maand geleden aangebracht op mijn voorruit: 11 december 2009, maar doet het na een hoop de-icer (van Action) en gekrab ook nog goed.

Ik heb van zowel Rain Kleer als Rain Clear Repellant als Rain-X gelezen dat ze er wel een aantal maanden op blijven, maar had niet verwacht dat ze in deze omstandigheden nog zouden werken.
 
ik doe met een goede behandeling rain clear liquid (de provision vloeibaar dus) toch zeker een aantal maanden.
vorige laag deed bijna een half jaar geloof ik, me broertje's wagen rijd nu 6 maanden en de laag is zeker nog niet op, hij rijdt alleen een stuk minder als ik..

er is in de uk een niet nader te noemen product die het nog veel langer zou moeten houden, en nog extremer afglijden..
die is enkel een heel stuk duurder.
dat bedrijf heeft ook coatings die je, na verkeerd aanbrengen, alleen weg krijgt door wetsanden:-"
 
paulb zei:
Ik heb begin december 1 kant van mijn voorruit behandeld met Pro Vision lear en de ander zijde met Aquapell.
In het begin zag het er naar uit dat de Aquapell beter werkte. Nu ruim een maand later en veel krabben strooizout en ruitensproeier vloeistof verder is er van de Aquapell weinig meer te merken terwijl de Pro Vision het nog erg goed doet.

Voor mijn gevoel laat Aquapell een dikke laag achter en verwijder je deze door gebruik te maken van krabber en ruitenwisser.

Ik denk persoonlijk dat er op dit moment voor deze prijs geen beter product te krijgen is.

Raar... Ik heb in september mijn gehele ruit behandeld met Aquapel en de werking lijkt sindsdien nog steeds niet afgenomen te zijn...

Dat spul bevalt me nog steeds erg goed, als het een beetje goed regent heb ik boven de 70km/h eigenlijk nooit meer de ruitenwissers aan. En hoe harder het gaat regenen, hoe beter dat het werkt.

Ideaal is het echter ook niet, bij weinig vocht op de ruit hebben de wissers wat sneller de neiging om strepen te trekken / een waas achter te laten, bijvoorbeeld als het miezert of als ik een aan de buitenkant beslagen ruit probeer schoon te maken. Tot nu toe wegen die nadelen wat mij betreft wel op tegen de voordelen, maar misschien dat ik eens een ander product ga proberen als ik ooit (over een jaar of 3 :D groot ingekocht) door mijn Aquapel heen ben.