• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Advies]Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel of Rain-X?

geen idee.. ik gebruik het niet..

naar horen zeggen laat het een vreemde olie achtige laag achter.

plus, hoevaak heb je echt last van beslagen ruiten?? ik bijna nooit
 
Waarom eigenlijk niet de Turtle Wax Clear Vue Rain Repellant overwogen?

Ik koos voor die, door deze review:

https://forum.Carclean.com/cc_postst520/Review-Turtle-Wax-Clearvue-Rain-Repellant.aspx

Over het hoofd gezien of een bewuste keuze om die niet mee te nemen?
 
Eerlijk gezegt heb ik die niet zien staan (oude review). Ik kwam op het forum een aantal berichten tegen die over Rain-X of Pro Vision gingen, daarom begon ik tw twijfelen tussen beide. Zelf heb ik al de Pro Vision Scrub en die bevalt erg goed, nu alleen nog een beschermende laag er overheen.
 
Binnetie zei:
Ik heb donderdag de Pro Vision Gel besteld als cadeau zag ik dat er ik de Pro Vision Fog Clear Anti Fog Wipe 15 ml bijkrijg. Ik weet niet wat dit nu precies is (staat geen produktinformatie bij het artikel.

Even hier op inhaken: Ik heb dus de laatste tijd wél flink last van beslagen ruiten.. Vorig jaar heb ik (toen ik het ook had) een Valma anti-condens doek gehaald bij de plaatselijke toko, maar dit is werkelijkwaar een drama.
Zouden deze doekjes wel werken? (of teminste: béter). Heb ondertussen al meerdere dingen geprobeerd, zoals NXT Glasscleaner (werkt eventjes), en ook de good ol' spiritus + krant truc, maar dit werkt van geen meter. :|

Of kan ik toch beter richting de vochtvreter gaan denken, om het ergste uit de auto te krijgen? Ik vrees namelijk dat ik een kleine lekkage heb, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar. (Plus dat ik ook weinig zin heb om honderden euro's bij de garage te dumpen om het op te sporen, aangezien de auto niet lang meer in mijn bezit zal zijn.)

Alvast bedankt! :)^
 
Fog Clear werkt als een tiet, wat minder makkelijk uit te poetsen maar werkt erg goed.
 
Al-X zei:
Ik vrees namelijk dat ik een kleine lekkage heb, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar. (Plus dat ik ook weinig zin heb om honderden euro's bij de garage te dumpen om het op te sporen, aangezien de auto niet lang meer in mijn bezit zal zijn.)

Het is beter om de oorzaak eerst aan te pakken, anders blijf je aan de gang
 
Dat lijkt me logisch. Maar zoals ik al zei, ik vind het (persoonlijk) te ver gaan om er nog honderden euro's aan te spenderen om dit op te laten sporen. Want ik weet van ervaringen van anderen met lekkage, dat dit soms héél lastig op te sporen is (en dus verdomd duur als je het laat doen).
Natuurlijk wil ik ook zelfs best wat moeite er voor doen, om het toch op te sporen, daar niet van! Ik heb ergens gelezen dat je bijvoorbeeld heel je auto even een enorme douche kan geven met de HD, om daarna aan de binnenkant te controleren waar er eventueel vocht zit? Of zijn er nog andere makkelijke manieren voor?
Want misschien is het maar een heel simpel iets, dus dan kan bovenstaande van mij als loos gezeur beschouwd worden :grinning:

En alsnog ga ik de Fog Clear bestellen, kan altijd van pas komen!
 
vanochtend had ik ook ineens vochtige ramen van binnen..:(
nog nooit eerder mee gemaakt:confused:

als dit morgen ochtend weer zo is, ga ik ook stug de vog clear gebruiken:-"
 
even op internet zoeken naar de lekkage problemen bij jouw type auto, bij vw zijn het vaak de deurpanelen die niet goed meer afdichten en dat is eenvoudig te repareren.
 
Ik heb nu als test aan de ene kant van mijn voorruit Pro Visio Rain clear zitten en aan de andere kant aquapel. Tot nu toe bevalt me de aquapel me iets beter. De druppels lopen er wat mooier en soepeler vanaf.
 
Zie ik net dat ik niet de Rain-X heb, maar de Clear Vue van Turtle...:)_[]
In ieder geval een toppertje qua duurzaamheid en mooie afvoer van het water, vooral vanaf 75km/uur
 
ik ben zelf wel benieuwd tussen het verschil van turtle clear vue en provision rain clear.

de provision stinkt, een soort alcohol lucht, en is vluchtig.
al mijn bevindingen komen overeen met de review van de turtle variant.

het zou best kunnen dat ze precies hetzelfde zijn.
 
Die van Turtle ruikt ook naar alcohol en vervliegt ook snel.
Eigenlijk zou je al een halve raam met Turtle moeten doen en de andere halve raam met Provision.
Als ik de gel koop volgend jaar (januari) zal ik dit wel eens doen :ja
 
Ik heb de glassscrub en rainclear nu gebruikt op m'n douchedeuren bij gebrek aan goed weer, anders had ik het alvast op m'n autoruiten gedaan. Daarnaast de badkamerspiegel met no-fog (of hoe heet het?) van Provision.

Prima spul; de douchedeuren werden mooi helder van de scrub, en stoten het water goed af door de rainclear. Ik denk dat ik hierdoor de douchedeuren minder vaak hoef schoon te maken. De badkamerspiegel beslaat niet meer.

Top, ben benieuwd hoe het spul op de auto functioneert. :party:
 
tinus zei:
......en stoten het water goed af door de rainclear.

Hoi Tinus: Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen nog maar met de Rain-X heb gewerkt. Ik weet niet hoe het zit met die Rain Clear, maar, de Rain-X vreet kunststof glas aan/in. Volgens mij zijn douchedeuren van plexiglas o.i.d. Weet je zeker, dat die RainClear op dergelijke ondergronden aangebracht mag worden ?

Anders gaat het strakjes tochten met douchen ... :D
 
Rainclear mag ook niet op plastic aangebracht worden, maar mijn douchedeuren zijn ook van glas. Ik gebruik sinds enkele weken de Pro Vision Ultra Clear Dual Action(reiniger en beschermer ineen) voor mijn douchedeuren en die mag ook op plastic, aluminium, chroom, staal en lak/verf aangebracht worden.
 
Ik heb vandaag ook mijn ruiten gedaan nadat ik gisteren de bestelling binnenkreeg.
Ik heb gedaan:

- kleien
- Pro Vision Scrub
- afspoelen en drogen
- Pro Vision Rain Clear Gel erop gedaan (je gebruikt wel heel erg weinig) met een badstof pad
- afgenomen met een MF-doek

Verder heb ik de binnenkant behandeld met Meg's Glass Cleaner Pro 1:10 met de nieuwe merkin mint doek van Dodo Juice (wat werkt dat prettig. Daarna afgenomen met een MF-doek.
Uiteindelijk ben je 4 doeken verder als je je ramen klaar hebt :D
Ik heb nog een Pro Vision Anti Fog wipe doekje bij de bestelling gekregen. Is dit nu voor de binnen of buitenkant van de ramen geschikt. En wanneer breng je die aan, na de Anti Rain Gel?

Nu lees ik dat de Rain Clear rubber en plastic kan aantasten. Het is erg lastig om een raam te behandelen zonder tegen het rubber aan te komen. Hoe lossen jullie dat op?
 
Als je op zeker wilt gaan;
Tape gebruiken

https://www.Carclean.com/product/3M/3434_afplaktape_19mm_breed_20307895_100587

Hans