• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afmeting aantal liters grit guard emmer.

christiaan3108

Detailing addict
8 nov 2015
43
68
28
Rotterdam
Hallo allemaal!

Ik dacht het ooit al eens ergens gezien te hebben maar ik weet niet meer waar. Ik kan het ook op het forum niet terug vinden zelf. Maar weet iemand tot waar er hoeveel liter in gaat bij een grit guard emmer? De emmers als op de foto.
6919202808c29a1ac46da814e9827abe.jpg
 
pi*r^2*h voor de inhoud van een cilinder. Ik heb er even een emmer bijgepakt. Die diameter is 0.29 meter, dus r = 0.145 meter. Oppervlakte grondvlak is dus pi*r^2 = 0.066 vierkante meter. Dit kan je vervolgens maal de hoogte doen om het aantal kubieke meters te krijgen.

Een aantal voorbeelden:

- Tot net onder de eerste/dikke rand: 18.5 Liter
- Tot net boven de eerste/dikke rand: 19.8 Liter
- Tot de middelste rand: 21.1 Liter
- Helemaal gevuld: 24.4 Liter

Ik was altijd in de veronderstelling dat de emmer tot de rand gevuld 19 liter kon hebben, maar kennelijk is het veel meer.
 
Ik kan mij ook herinneren dat er op het forum een volume werd aangegeven en dat was tot de bovenste streep van die ''warning'''- sticker...

Kweet ook niet meer hoe of wat, haha!


Maar inderdaad, dat word meten. :p Ik heb van die 2 liter flessen gevuld met water en in de emmer gegoten, toen tape geplakt om het aan te geven. :p
 
Oh wauw, ik had helemaal niet door dat de bovenkant breder was dan de onderkant. Foutje :D In dat geval gaat er dus een stuk minder dan ik zojuist heb aangegeven.
 
Lekker primitief bezig @Quantoxx :p

Jaaah joh! Ik gaat effe lekker moeilijk doen met die rare formules en weet ik veel wat, terwijl die formule niet eens helemaal opgaat bij de vorm van de emmer.. Ikke pak lekker een lege fles erbij, vul die op mijn gemakkie, zet een streepie en klaar.. xD

Kon ik gelijk de auto effe wassen.. hiihih :p

... Pi x radius tot de tweede macht, minus de wortel, gedeeld door hoofdpijn = zelf een flessie vullen :p
 
Ik had inderdaad ook ergens gelezen van die gouden rand is zoveel liter ongeveer. Maar het ziet er naar uit dat de volgende keer dat ik ga wassen ik met een 2 liter fles maar ga vullen en streepjes maken hahaha! Dan kom ik er ook maar misschien dat iemand het antwoord zo kon geven. Ik heb ook niet elke wasbeurt 19 liter nodig dus hoeft ook niet altijd helemaal vol. Kan ik ook erg houden met de hoeveelheid shampoo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Ik heb ook een maatbeker van een liter gepakt voor mijn emmer, Grid Guard erin en 15x gevuld en daar streepje gezet. Ik heb emmers van een bakker van 20 liter. Er zijn misschien snellere methodes, maar nu weet ik tenminste wel dat de shampoo dosis altijd klopt als ik tot aan het streepje ga (12x pompen met Lavare). Ideaal!
 
Ik denk dat het vooral met bouwkwaliteit, GammaSeal mogelijkheid, juiste diameter voor Grid Guard etc te maken heeft, daar blinken deze emmers in uit.
Daarnaast ligt het ook aan de mitt die je gebruikt. Sinds ik overgegaan ben naar the Thick Mitt gebruik ik meer water en ben ik blij dat ik een emmer kan vullen tot 15 liter en nog wat ruimte over heb.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy en StijnV
Voor een spoel emmer vind ik het zeker wat toevoegen, maar dit hangt natuurlijk af van hoe vuil je auto is en hoevaak je bereidt bent het water eventueel tijdens het wassen te verversen. Ik gebruik meestal wel 75 procent van het sop tijdens een wasbeurt en omdat ik niet wekelijks kan wassen heb ik nogal eens erg vuil spoelwater.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV