• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afplakken

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Na het polijsten, worden de ruiten en rubbers gedaan bij het detailen,
maar als je net je auto helemaal gepolijst hebt, komt er dan geen spul voor de raamrubbers op je lak, of is dit niet erg?
dus nadien gewoon afnemen van je lak of toch best afplakken rondom?
 
Afplakken is sowieso niet handig: op de plaats van de tape haal je dus met de tape ook een deel (of alles) van de aangebrachte lagen weg.
 
Alles met beleid. Zo ook het aanbrengen van een dressing. Als je dit met beleid doet smeer je niet over de lak.
 
Rubbers e.d. worden gedaan wanneer nodig. Polijsten of niet.
Als je met dat spul polijstmiddel bedoelt: Ik spoel de auto altijd nog even af na een grote polijstbeurt, vooral dan dus bij kieren waar korrels makkelijk terecht kunnen komen. Moet er wel bij zeggen dat mijn tape niet al te breed was, waardoor je toch sneller korrels in kieren krijgt.
Betreft restanten trimdressing: doek bij de hand houden voor het geval je een keer per ongeluk uitschiet. Die makeup pads zijn ook niet de meest makkelijke om vast te houden, althans dat vind ik.
 
Voor dressings plak ik nooit af. Voor polijstwerk is afplakken wel aan te raden, omdat je met een machine lastiger strak langs randen kunt werken.
 
ja dat ga ik zeker doen :) maar voor de rest zijn jullie gewoon voorzichtig zoals al gezegt?