• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aggresieve velgen reinger

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
allen...

ik heb op de megane 4 velgen.. die ik NIET schoonkrijg met bilberry.. heb het ook puur geprobeerd, maar.. niks wil helpen..

nu moet ik dus een velgenreiniger hebben, die aggresief is..

wie weet WELKE ik hiervoor moet hebben, ik wil gewoon 1 keer een flesje/sprayer aggresieve hebben, en het daarna nooit meer gebruiken (ik zweer bij bilberry)

dus welke zal ik nemen?

sonax extreme mischien?
 
Ik heb de LM velgen van de Jaguar ermee gedaan.
Binnenkant had van een maand of vijf remstof en zo.
De velgen hadden een laag lakbescherming (silicaat gedoe)
Daarna de klei erover en die bleef schoon :ja
Lak ziet er nog prima uit, echt niet te sterk dus.

'T is dat Dennis verder weg woont.
Anders had je 'm gratis :party:

Hans
 
In mijn ogen de beste velgenreiniger: Divinol. Echt voor het zware werk, zelfs pikzwarte velgen worden weer schoon.
 
ach..
hier zit pas een jaar of 4 a 5 remstof op...

krijg het er zelfs met pure bilberry er niet vanaf..

zometeen even naar de plaatselijke onderdelen toko, eens kijken wat de ERGSTE is, wat ze hebben..

eventueel kan ik later nog pure meguiars wheel brightener gebruiken..

mochten ze wit uitslaan, dan dapperdedap ik ze gewoon

edit:
dasty ga ik ook eens proberen.. gewoon puur..
als die rem rommel er maar af is..

ik koop weer een nieuwe auto hoor}:)w
 
Ik heb goede ervaring met kleien en onverdunde velgreiniger (in mijn geval PB S&R) als glijmiddel gebruiken.
 
Pure Wheelbrightener vind ik niet supersterk om eerlijk te zijn; voor de echt zware klussen zijn er speciale velgenreinigers zoals Divinol/etc.

Gewoon eerst proberen, anders haal je bij mij een flesje pure WB om te proberen.
 
Probeer eens de Meguiars Super Degreaser.

Je wilt niet weten hoeveel bagger er daarmee afkomt 8-o

Dit heb ik gedaan met PB APC 1:4
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En dit met Meguiars SD 1:4
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Komt veel meer bagger vanaf.
 
Patrick, dan komt er toch alleen meer bagger van de banden zelf af?
Voor zover ik weet is de super degreaser een ontvetter, dit trekt de vuiligheid uit je banden en droogt ze eveneens uit.
Maar het vuil op een velg is geen vet, dit is eerder aangekoekt remstof.
 
nadeel van de meg;s sd, is dat ik het maar 1 keer waarschijnlijk nodig ga hebben..

apc heb ik nog zat, mischien daar eens puur mee proberen.

ik knutsel wel even raak, als laatste red middel, heb ik nog dasty staan..
en anders, als het ECHT niet meer lukt, dan een flesje sonax extreme:D
 
dasty kun je gewoon proberen, is voor veel vervuiling een prima reiniger, geen rotzooi in de zin dat het je velgenlak er af krijgt ;)
sonax extreme heb ik weggeflikkerd, wat een rotzooi, doet het minder goed als meguairs wheelbrightner

je mag a.s. zaterdagochtend bij mij langskomen in eemnes om met de zuurvrije velgenreiniger waar ik mee werk je velgen schoon te maken.
tot nu toe heb ik de velgen er prima mee schoongekregen, meestal zelfs zonder te borstelen.
sprayen, laten inwerken en afspuiten met een hogedrukspuit is meestal voldoende

mocht het echt te erg dan kan ik ook een zuurhoudende reiniger regelen (lukt helaas niet voor zaterdag), die is mega-sterk.
als het daar niet mee lukt dan weet ik het ook niet meer.
 
Misschien even ten overvloede, maar ik ga er van uit dat je niet alleen een velgenreiniger gebruikt hebt? Dus ook een borstel?