• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aggresieve velgen reinger

Zoals ik al eerder zei: Divinol is een echte zware velgenreiniger, Flowey is een goede tweede. Met Divinol krijg je zelfs zwarte velgen weer mooi.
 
Megs Wheel brightener. Beginnen met de standaard 1:4 verdunning. Werkt dit niet dan naar 1:2 of zelfs puur. Uitkijken met inademen want de pure WB is nogal sterk. Inspuiten op een droge velg. Even 10 seconde laten intrekken en dan inborstelen met een harde borstel. Bijvoorbeeld de megs interior borstel of de tyre brush. Daarna gebruik ik altijd tardis voor de zwarte pitjes. Dan meestal een half uurtje kleien per velg. Eventueel de binnen en buiten kant polijsten en dan zet ik de velgen in 2 lagen Collinite Insulator wax. Hier wat foto's van gister. Ben bezig met een Audi A8 W12 uit 2005 waarvan de binnenkant nog nooit schoon was gemaakt:
IMG_6889.jpg

Wheel Brightener aan het werk:
IMG_6892.jpg

Na de wheelbrightener zater er nog veel spikkels in de velg:
IMG_6898.jpg

Om deze weg te krijge ben ik gaan kleien. Na 1/4e van de binnenkant:
IMG_6904.jpg

Bijna alle spikkels weg:
IMG_6924.jpg

IMG_6926.jpg

Vandaag nog een keer kleien en dan moet alles helemaal weg zijn! Verslag van de hele auto volgt nog.
 
@ dcd. Met welke verhouding was de wb aan het werk op de tweede foto, en spuit jij het altijd in op droge velgen. Ik maak de velgen altijd eerst nat. Ik weet niet of dat uitmaakt voor de werking van wb
 
Velgenreiniger kan je op van die momenten beter erop spuiten als ze droog zijn. Het blijft dan beter 'hangen' , zo kan het dus effectief beter de remstof afbreken.
 
Harold-A1 zei:
je mag a.s. zaterdagochtend bij mij langskomen in eemnes om met de zuurvrije velgenreiniger waar ik mee werk je velgen schoon te maken.
....mocht het echt te erg dan kan ik ook een zuurhoudende reiniger regelen (lukt helaas niet voor zaterdag), die is mega-sterk.
als het daar niet mee lukt dan weet ik het ook niet meer.
+10: Echt wel een topper die Harold :! :party:
 
divinol ken ik niet..

dasty heb ik nog staan, dat ga ik zeker proberen,
eind van de maand haal ik een halve gallon wheelbrightener op bij tamer.

intussen.. tsjah, mocht dasty niet helpen, dan maar geen schone velgen...

dank jullie allen voor de hulp!

harold in het speciaal, het is dat ik moet werken, anders had ik zeker op je aanbod ingegaan! top man:)^
 
Er schoot mij nog iets te binnen. ;)
Ontvetter doet het het best als ?
......inderdaad, als het vet is.

Als je nog een busje WD40 of zoiets hebt staan zou je dat er eerst op kunnen spuiten
In laten werken en dan met de ontvetter er tegenaan

Succes, Hans
 
Ik weet niet hoe vies de velgen zijn, maar het is mij gelukt om mijn oude velgen schoon te krijgen middels PB Spray and Rinse Wheel Cleaner (ingewerkt met een kwast). Na bewerken het geheel weer afgespoeld met water.
Na dit 2x te hebben gedaan waren ze echt schoon.

(Ps.: ze waren niet zo zwart als de velgen van dutchcardetailing, maar het kwam er wel in de buurt.)
 
Het is al duidelijk dat jullie hier nog geen ervaring hebben met Spray & Rinse van Poorboy's! Ik krijg daar elke zwaar verwaarloosde velg mee schoon, soms in 3 gangen, maar schoon worden ze!

Edit: grappig, Wim was me net een paar seconden voor! ;)
 
Ik gebruik ook regelmatig PB Spray & Rinse, voor het zwaardere werk gebruik ik Divinol. Vorig jaar nog de velgen van mijn tante haar Yaris T-Sport schoongemaakt, zolang als ze de auto heeft nooit schoongemaakt (2jr) met Divinol ingespoten, afgespoeld, opnieuw ingespoten, velgen vervolgens afgesopt. Waren weer zilvergrijs in plaats van zwart. Daarna gekleid, en in de PB velg wax gezet.
 
In mijn optiek wel, het is een heel agressieve reiniger, alleen de nevel is letterlijk adembenemend!
 
@ Aron. Ik heb net even een paar zwaar vervuilde velgen met pure WB behandeld. Ging goed. Helemaal schoon, muv de spikkels die eigenlijk geclayed zouden moeten worden.
 
Tim zei:
Het is al duidelijk dat jullie hier nog geen ervaring hebben met Spray & Rinse van Poorboy's! Ik krijg daar elke zwaar verwaarloosde velg mee schoon, soms in 3 gangen, maar schoon worden ze!

Edit: grappig, Wim was me net een paar seconden voor! ;)

kijk even bij posting #11 :-"