• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aggresieve velgen reinger

RedCat zei:
Er schoot mij nog iets te binnen. ;)
Ontvetter doet het het best als ?
......inderdaad, als het vet is.

Als je nog een busje WD40 of zoiets hebt staan zou je dat er eerst op kunnen spuiten
In laten werken en dan met de ontvetter er tegenaan

Succes, Hans


Dit werkt zeker!!! Heb dit ook vaak gedaan.
Het is wel belangrijk om het even in te laten werken.
 
vandaag voor 85 tot 90 procent goed gekregen met dasty 1:1 en de schuimborstel bij de wasbox..

morgen eens een nieuwe volle pure fles dast proberen met een hardere verfkwast
 
Zou Aaron voor de laatste resten wasbenzine kunnen gebruiken? Of is dat om een of andere rede "uit den boze"?

Heb dit ook eens gebruikt op een plek aan de binnenkant van een velg wat maar niet weg wilde. Ik vermoed dat dit taar was. Ging echt perfect, maar ik durfde niet de hele velg ermeen te doen, omdat ik met afvroeg of dat wel zo goed was.
 
ik weet niet hoeverre dat schadelijk is..
dasty is ook niet risico loos (dennis zijn velgen verden er wit van geloof ik?)

maar morgen eens pure dasty proberen,denk dat ik ze daar wel 100% mee schoon krijg
 
ik deed het ook altijd..
omdat het gewoon aggresief is, en een ontvetter..

velgen zijn niet vet..

en er zijn mensen die er vlekken van op hun velgen krijgen..

en het is duur!! (huuh? duur?? ja!! duur!!)

als elke week/2 weken kan je beter iets als valetpro bilberry hebben, kost 10 euro de liter..
en 1:10 is sterk zat voor wekelijkse wielen was..
 
Wat ook een heel aggressieve is is Cartec velgenreiniger zuurvrij. Ben eigenlijk nog niks tegengekomen dat er niet af wou hiermee. gebruik het op m'n eigen auto eigenlijk nooit omdat hij vaak gewassen word en lekker in de wheel sealent staat.

enige nadeel is wel dat als je wondjes hebt (wat ik vaak heb als part-time monteur) je eigenlijk handschoenen aan moet doen want het bijt vreselijk en het slaat nogal op de keel.
 
Veiligheid boven alles, zeker als je met dat soort producten werkt. Ik heb altijd handschoenen aan, en als het hard waait ook een veiligheidsbril op. Voor de winter is me nog wat in de ogen gewaaid en dat was niet prettig :no
 
:D vraagt om een foto:D

ik moet eerlijk zeggen, dat me ogen wel priktte van die dast rommel..

ik ga zometeen nog een keer een de haal met die rommel!
 
GWBoes zei:
Wat ook een heel aggressieve is is Cartec velgenreiniger zuurvrij. Ben eigenlijk nog niks tegengekomen dat er niet af wou hiermee. gebruik het op m'n eigen auto eigenlijk nooit omdat hij vaak gewassen word en lekker in de wheel sealent staat.

enige nadeel is wel dat als je wondjes hebt (wat ik vaak heb als part-time monteur) je eigenlijk handschoenen aan moet doen want het bijt vreselijk en het slaat nogal op de keel.


nou, da's nogal zacht uitgedrukt.....ik ga kompleet over mijn nek van al die baggertroep van cartec,
 
hihi:D

ze zijn nu zo goed als schoon!
een sopje van dasty+bilberry (puur, wat een troep maakt ie dan zeg)
heeft hem zo goed als schoon gekregen..

op den duur gaan er andere velgen onder..

kut dingen roesten als een gek kwam ik net achter..
lak begint er al af te bladeren..

echt klote! maar het is even niet anders..
gaat me weer 2000 euro kosten:sob:
 
dat zou ik dan enkel doen om te besparen..
en me RS verdient meer..

ik dacht aan:
21955d1201921042-rim-tire-recommendations-oz_ultraleggera_mblk_ci3_l.jpg
 
beest23 zei:
:auw Als ik Divinal google dan vind ik alleen maar kettingzaagreinigers, klopt dit?

http://www.zoeken.nl/?vid=l848119882I1267383671&template=&asid=1600514675&q=divinol+alustar&where=web

Tweede link. Ik koop het hier gewoon bij de autoshop.
 
mijn wielen zijn 100% , alleen de binnenkant nog even doen..
1:4 wheel brightener deed het werk!

pure wheel brightener, prikt trouwens op je huid! pas hier even mee op..